{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Markedet hg!!
  • #1   4. dec 2008 så lad da være med det! smiley

• #2   4. dec 2008 Tro mig jeg kender det al for godt:( Bliver så gal og kan ikke lade være med at skrive til dem der bare ikke fatter noget som helst. I ved dem der sælger deres chihuahua fordi den er for stor eller dem som pludselig bliver gravide og ikke kan have hund længere. Det har så resulteret i to frysninger, så:D

• #3   4. dec 2008 tja folk bliver bare sure når man tænker på hunden , frem for os selv

• #4   4. dec 2008 Min er sgu også billigt til salg... her render man rundt og hænger julepynt op, og så lusker hvalpen lige i hælene på en og piller det hele ned igen *GGG*

• #6   4. dec 2008 næeh men folk kan sku heller ikke tåle at høre sandheden.

• #7   4. dec 2008 Benedikte J
    uhhr hvor ville jeg ønske at jeg havde en bette hvalp igen smiley hehe lucky tager det nogle gange af juletræet , når han tror jeg sover hihi

• #8   4. dec 2008 line, hvem ved hvad sandheden er?

• #9   4. dec 2008 altså sandheden om at en hund kræver mere end købe den ..

• #11   4. dec 2008 jeg tror nu at de fleste overvejer før køb, men man kender ikke dagen i morgen, og kan komme i en situation hvor det er nødvendigt at komme af med hunden. Det er vel også at foretrække for hunden, hvis ikke den er elsket og kun er til besvær, er det da bedre at den får en chance for et bedre liv hos en anden ejer.

• #12   4. dec 2008 jamen jeg nægter ikke at det kan ske ,, men nu snakkede vi jo lige om de useriøse smiley

• #13   4. dec 2008 Benedikte J

Så må du bare lade være med at ha' så stor en hund........ byt den til en tæppetisser.... så kan den ikke nå julepynten......

• #14   4. dec 2008 jamen det er netop det jeg mener, hvem er seriøse og hvem er useriøse, det er der ingen der kan bedømme udfra annoncerne:)

• #15   4. dec 2008 ja jeg må jo bare lade være ...
    men kan blive så hidsig ..alt omkring ..priser på blandings hvalpe bare fordi de er små til folk der ikke magter hunden mere ..til boligproblemmer og bla bla bla

• #16   4. dec 2008 *GGG* Altså.. ingen der vil købe ham?

• #17   4. dec 2008 jeg kan bare SLET ikke sætte mig ind i at sælge min ..der har ikke været en ting af de grunde som de fleste bliver solgt på jeg kan forstå..kald mig bare naiv..

• #19   4. dec 2008 sørgeligt!

• #20   4. dec 2008 nåårh smiley .. jo men altså jeg er den som skal h en meget go grund til at folk vil af med deres hunde .. og selvfølgelig ønsker jeg det bedste for hunden men hvor ville jeg nogle gange ønske at folk skulle mærke den smerte at avlive dyret , for så anskaffer man sig ikke bare, men det skal hunden jo ikke lide under smiley

• #21   4. dec 2008 derfor burde det slet ikke være så let at anskaffe sig en hund ja eller et andet dyr ..som det er idag...

• #22   4. dec 2008 Folk kommer sikkert med alle de forskellige undskyldninger fordi de ellers vil blive overfaldet hvis de sagde sandheden....

Hvad ville i sige til hvis der stod...... hund sælges , fordi jeg ikke kan holde ud , den er så vild............eller
    Hund sælges , fordi den gør ad hel.... til .. og jeg kan ikke få den til at tie stille og naboerne klager..... eller
    Hund sælges , fordi vores kemi ikke passer sammen... ?

• #23   4. dec 2008 det der med at give den væk til en anden skal i ikke komme og sige at en del af det er også bare at fratage sig et ansvar...det lyder altid bedre at sige ..ja men den får det bedre hos den nye ejer pga lalalala...
    stå til ansvar og kæmp så først for at det kan lade sig gøre for at den kan blive ...det kostede mig 500.000kr ..mere galt er det da heller ikke smiley

• #24   4. dec 2008 nemlig, altså også hvis man kasterede alle hunde og ja dem der alt for mange af. inden de kom ud til deres familier så var der ikke det problem, men det skal jo så ikke være alle hunde ,

• #26   4. dec 2008 hehehe ja ..så havde alle gået amok..

• #27   4. dec 2008 altså der er jo somsagt nogen der virkelig har problemer.. og det altså ikke første gang jeg har ført at kemien ikke passer , især ikke vi arbejdes hundene smiley men det vel også derfor der bliver lavet hvalpe teste ovs ..

• #28   4. dec 2008 Mette og Nalamusen J
    jamen men jeg fatter det bare ikke ..kan ikke forstå man bare kan gøre sådan der ...fuldstændig koldt..

• #29   4. dec 2008 nej ..racen jeg har passer da heller ikke til mig overhovedet ..hyper agtiv..meeeen så måtte JEG tilpasse mig min hund så vi kunne få det godt sammen ..hvorfor er det altid hunden der skal tilpasse os?????
    ordene MIG MIG MIG hele tiden..!

• #30   4. dec 2008 ja men er det ikke lige præcis sådan vi er ?

• #31   4. dec 2008 og den der med se her to små forskellige racer ..sååååå nuttede ..fik basser sammen ..så kære hvalpe ..de vejer kun ..bla bla 8000kr TAK

• #32   4. dec 2008 Line og andreas
    jeg ville ikke skrive under på det ..men jooo mange er sådan smiley

• #33   4. dec 2008 ja det faktisk sygt så meget hunde koster i forhold til hvad man får.

• #34   4. dec 2008 ja alt for mange desværre smiley

• #35   4. dec 2008 Leduce V

Hvorfor købte du en hund fra starten af . der overhovedet ikke passede til dig......... det virker da ikke gennemtænkt...:O)

• #36   4. dec 2008 præsis !!det var det heller ikke ..han blev født på internat ..vidste intet om racen..men det er lige derfor jeg ikke kan forstå at man ikke bare tager en kamp op selvom det ikke lige var det man regnede med..og tilpasser sig hundens behov ..og det er det jeg mener mange bare ikke gør...

• #37   5. dec 2008 mener stadig ikke at det er alle som har mulighed for at gøre som dig Leduce V, og selvfølgelig er der nogen i mellem som aldrig burde have haft hund, men så synes jeg stadig at det er bedre at de kommer et andet sted hen, hvor de bliver elsket og passet ordenligt.:-) Hatten af for at du magter det, og har gjort det, men det er altså ikke alle der kan.

• #38   5. dec 2008 nej og mange der ´ikke kan magte deres hund sælger den .
    så går der ikke mere end en uge så har de anskaffet sig en ny hund ..

• #39   5. dec 2008 tak ..og ja du har ret i at det ikke er alle der kan ..men jeg mener bare det er for mange der ikke kan ..:-)

• #40   5. dec 2008 ja det væreste er næsten at så prøver vi sku bare lykken med en anden hund .

• #41   5. dec 2008 Sommetider skal man passe lidt på med at have så ondt af , hvad andre gør..........Pludselig en dag , står man måske selv i nøjagtig den samme situation......... og så skal man selv til at finde på een eller anden undskyldning...... fordi man ikke vil være bekendt at sige sandheden.
    Når man nu har siddet på HG og hakket på andre.... ...:O)

• #42   5. dec 2008 det vil jeg så give jer ret i, at alt for mange køber bare en anden hund, og det er helt hen i vejret. Så må man sætte sig ind i hvad race der passer til én og få skaffet noget viden omkring det, inden man anskaffer sig en anden hund:-(

nåh, hyggeligt at chatte med jer, men min vækker ringer kl 5.15 så det kan godt være man skulle hoppe i kanen, kan I sove godt:-)

• #43   5. dec 2008 jeg hakker ikke, det bare min mening .. og jeg tør garentere at jeg ikke kommer i den situation.
    og ja ja det nemt at sige for mig nu og bla bla men skulle jeg komme i den så bliver han aflivet .

• #44   5. dec 2008 Det er jo også den nemmeste løsning....

• #45   5. dec 2008 *Lasse*&*Nanna
    de grunde folk kommer er dybt latterlige ..det har jeg lov til at menr .."derfor mit hakkeri" sorry hvis du kommer til at tage det personligt:-)

• #46   5. dec 2008 ja for min hund er det, havde det været en "normal" hund så havde den da også fået en chance ved andre .. men nu er det sådan at jeg har valgt at få hund og det skal jeg leve op til .
    og at alle ikke har muligheden for det , det bliver jeg da ked af .

• #47   5. dec 2008 Tror du har ret nittib, med hensyn til at folk ikke vil skrive den rigtige grund til at de skal af med hunden, og det er faktisk sørgeligt at man ikke kan det, der er måske netop mange der får en hund med 'skjulte fejl og mangler' fordi der ikke kan skrives den oprindelige grund i annoncerne, uden at det bliver brugt mod sælger:-(

• #48   5. dec 2008 Derfor synes jeg ikke man kan tillade sig at sidde og hakke på andre.......
    Jooohh.... måske.... hvis man selv er HELT perfekt....
    Og så pudser jeg gerne glorier for en 10,-

• #49   5. dec 2008 hvorfor tror du Jeg hakker !:-)))

• #50   5. dec 2008 og har ikke ondt af hvad folk gør men har ondt af den arme hund det går ud over for at folk ikke gider at sætte sig ind i hvad det vil sige at have et dyr..
    for det er jo mere eller mindre sandt .
    at folk skaffer sig en lille hvalp ..
    for den er åhhhh så nusser og åhhh så skøn og dejlig .
    uden at de tænker på alt det arbejde der er med en hvalp og især når den så bliver størrer ..
    så kommer den nemme løsning . vi sælger den ..
    ved godt det ikke er alle .
    men sådan er det i mange tilfælde..

• #51   5. dec 2008 hihi så jeg perfekt smiley ej langt fra ..

men hvor ville jeg aldrig byde min hund at komme ud til en anden familie..

men man behøver jo heller ikke være perfekt at at have sin mening:)

• #52   5. dec 2008 kunne du ikke pudse min også så;-) jeg er ikke så god til det selv

• #53   5. dec 2008 og aflivning om så det ved den bliver skudt eller får sprøjten så tror jeg det li så pinefuldt hvis ikke mere end at give hunden væk.

• #54   5. dec 2008 Bonnie L
    gir dig bare så ret!

• #55   5. dec 2008 ja det kan skære en i hjertet...jeg vil sige jeg har selv solgt en hund ..som jeg elskede,,men hun trives ikkke her sammen med sin mor og hun fik et super godt hjem...og 2 gang nu har vi jo en del små hunde og havde en shihtzu som ikke kunne lide min søn hun bed og knurrede efter ham og da hun så en dag blev sur helt uden grund på min datte rogså ja så solgte jeg hende,,,mine unger kommer trods alt først...det er ikke altid negativt hundene skifter hjem,,nogen gange får de det meget bedre

• #56   5. dec 2008 Forstår ikke hvorfor man vælger at aflive en sund og rask hund, som kunne få rigtig mange gode år i en anden familie. Synes det er en egoistisk handling, at aflive et dyr fordi man ikke selv kan passe det længere. Hvorfor give hunden og en ny familie glæden af hinanden...

Jeg har os givet Diva et nyt hjem, da huset blev solgt, og jeg skulle flytte i lejlighed. - Valgte at Simba skulle blive hos mig, da han er ældst, og Diva skulle ud til én som ville give hende det bedste hjem.......

• #57   5. dec 2008 Debbie W....Enig...

• #58   5. dec 2008 hvorfor er det i blander jer i hvad folk har til salg det er sku da op til folk
    selv om de vil sægle ders dyr kan da ikke se noget galdt i det

• #59   5. dec 2008 Fordi der desværre er rigtig mange som køber hund, som overhovedet ikke ahr sat sig ind i hvad det vil sige at have hund... Og rigtig mange køber bla muskelhunde fordi de er ihhh og så populære, - og i løbet af 6 måndeder blir træt af dem, fordi de skal sørme både luftes, aktiveres og fodres osv osv....

Der er så mange som ikke tænker som om, og nej, det er ikke lige meget for et dyr at skifte hjem/ejere op til flere gange.......

• #60   5. dec 2008 Forstår altså helt ærligt heller ikke de brokke tråde omkring markedet... Folk har deres grunde til at sælge, det kan man være enig eller uenig i men det kommer jo overhovedet ikke os andre ved, uanset hvor latterlige undskyldninger der nu må være. Synes det er groft at svine andres salgsannoncer til, det ødelægger trods alt hundens muligheder for hurtigst muligt at finde et godt hjem hvor den er ønsket... Synes det er fair nok man er uenig men man bør holde det for sig selv...
    Vær istedet glad for at det ikke er jeres egen hund der er kastebold, og brug tiden på den istedet smiley

• #61   5. dec 2008 Selvfølgelig er der nogen som har "lovlige" grunde til at sælge deres hunde, ingen tvivl om det, - men der er så sandlig os rigtig mange som overhovedet ikke har tænkt det mindste inden de faldt for små søde hvalpeøjne og store poter.....

Og det er jo dem der blir brokket over.... - det er med grædende hjerte jeg skal sælge min hul i hegnet hund, den er halvt chi, så den koster 6000 kr.... Say what??? Hvorfor skal man tjene på hunden, hvorfor ikke finde den rigtige familie fremfor at tjene penge på staklen?

• #62   5. dec 2008 ja folk her inde er lidt for meget en gang i mellem så brokker man sig over folk vil sægle ders hunde og vis de så vil aflive dem så er det også galt at de ikke har fundet nogen der vil ha dem jeg har det selv sån har jeg haft min hund og skal af med den af en grund ja så avliver jeg den men under 2 kan den godt få et nyt sted

• #64   5. dec 2008 Næh nej, der er ingen der brokker sig over at hunden bliver aflivet - hvis det vel og mærket er den rigtige beslutning, - hunden bider, er argressiv, syg, dårlig, mv...... - Men når der blir truet med aflivning hvis hunden ikke er væk inden 2 dage og lign., så starter brokken. - og det med rette, når man har sagt A må man sku os sige B, os´ selvom det tager mere end 3 dage at finde staklen et nyt hjem.....

• #65   5. dec 2008 Der synes jeg sælger/ejer skal være sit ansvar bevidst, og ikke true med aflivning blot fordi hunden skal ud af klappen hurtigst muligt. Det må være ejers ansvar og afgøre om hunden er rask nok til omplacering, og hvis den er det, synes jeg det er noget fis at true med aflivning, hvis ikke den er afhentet inden 3 dage.
    Jeg kunne fx aldrig finde på at omplacere en hund som har udvist uberrettiget agressiv adfærd over mennesker/børn, - den røg direkte til aflivning. Til gengæld kunne jeg heller aldrig finde på at aflive en hund som er sund og rask, og som kunne glædes i en ny familie....

• #66   5. dec 2008 Debbie - det ændrer da bestemt heller ikke på at nogle folk er nogle uansvarlige havenisser.... Sælger hunden fordi den parrer tæven, sælger hunden fordi man ikke gider lave alene-hjemme trænning med osv, osv. Så jo, jeg kan sagtens kritisere de som køber og smider væk som en ussel gemmel klud.
    Jeg er udemærket klar over at man komme i situationer hvor det er nødvendigt, og det har jeg fuld forståelse for - har selv været i den knibe som skrevet længere oppe.
    Men har du tjekket markedet for nyligt??? Har du set hvor mange unge muskelhunde der er til salg?? - Ejere der er 17 - 20 år gamle, og hunden ikke længere er lille og nuttet, men rent faktisk kræver arbejde....

Sygsom og aflivning er jo vidt forskelligt fra salg og aflivning - ??

• #67   5. dec 2008 Hvor er det rart at se , jeg ikke er den eneste der synes, mange her på HG blander sig for meget i hvad andre gør.
    Det er så nemt at sidde her og være dommer....

Men det underlige er ... at sommetider er det de selv samme mennesker , der brokker sig.... der et stykke tid efter selv pludselig selv har en hund til salg i markedet ( med een eller anden " dum " undskyldning ")..... og så bliver det pludselig helt legalt.

Tænk lidt før i taler....Man kan ikke se ind i fremtiden...det KUNNE blive jer selv.....:O)

• #68   5. dec 2008 NITTIB - Nu har jeg selv været i situationen hvor jeg måtte vælge mellem mine 2 hunde, og så give den ene et nyt hjem. Og nej, det er bestemt ikke nogen dans på roser at skulle af med sin hund......
    Nu ved jeg ikke hvor meget du kigger i markedet, men har du set nogle af de forklaringer folk kommer med?? Ting som nemt kunne løses ved fx et smut til dyrlægen?? - Adskillelse ved løbetid, osv, osv.....

• #69   5. dec 2008 Debbie - korrekt, håber da også altid at hunden får et godt hjem, men der sidder så mange som er klar til at hjælpe hvis hunden risikerer aflivning. Så henter de hunden(impulskøb), og vupti 3 dage senere er hunden ik hvad man forventede og hunden ender som kastebold?? Er det i hundens interesse??

• #70   5. dec 2008 **Simba* *

Nu sidder jeg ikke og studerer markedet , bare for at finde noget at brokke mig over.... som mange andre gør.

Jeg kikker i markedet hvis der er en enkelt hund jeg interesserer mig.. og som MÅSKE kunne være noget for mig,

Og hvorfor skulle jeg sidde og læse om hvorfor folk skal af med deres Schæfer ...Rottweiler...Doberman... osv...... hvis jeg kun vil have en Pekingeser eller en Cavalier.

Se... det er DET der undrer mig..... for jeg går ud fra at de " kloge " på HG .... ved hvilken hund de vil have ( og har læst om racen )...INDEN de går i markedet for at kikke efter hunden.

• #71   5. dec 2008 Jeg kiggede sjældent i markedet - men efter de annoncer nu bliver kastet i hovedet på en alle vegne i forum - så kan det være svært

MEN jeg sidder på mine hænder for ikke at skrive min mening

• #72   5. dec 2008 Simba du skriver blandt andet:
    "Og det er jo dem der blir brokket over.... - det er med grædende hjerte jeg skal sælge min hul i hegnet hund, den er halvt chi, så den koster 6000 kr.... Say what??? Hvorfor skal man tjene på hunden, hvorfor ikke finde den rigtige familie fremfor at tjene penge på staklen?"

Først vil jeg lige pointere at jeg/vi aldrig kommer til at gå af med en eller begge vores hunde....
    Men at en person f.eks skal af med sin hund vil have et pænt beløb for den er da smartest.
    Alle de brutale hundemishandlinger vi har set i løbet af året, tror du at ejerne har givet 10000,- elller 0-1000,- for de hunde?
    Jeg mener bare du kan ikke, uanset hvor god en menneskekender du er, vurderer køber som seriøs hundeejer når man ikke møder dem særligt mange gange.

Nu ved jeg godt jeg sikkert får tæv for denne udtalelse men..... jeg er af den overbevisning at en velfungerende og sund hund går man ikke af med. Det er også derfor at jeg siger at vores hunde 100% bliver hos os livet ud, man kan selfølgelig ikke spå ud i fremtiden men skulle der opstå en (slem) situation i vores liv ville vi til hver en tid tænke på vores familie og holde sammen.... os alle 4.

Og lige overordnet til hele denne tråd, uanset om folk syntes det er en negativ debat aka brok så syntes jeg det er rart at man kan debattere/diskutere ens meninger og holdninger så længe man holder en sober tone.;-P

• #73   5. dec 2008 Der står jo ingen steder man SKAL læse alle annoncerne..... man kunne jo bare lade være.... *GG*

• #74   5. dec 2008 Og det prøver jeg at lade være med Gg

• #75   5. dec 2008 Jannie H - jeg mener det må vigtigst for ejer at hunden får et godt hjem fremfor at ejeren for penge?
    Altså vil jeg hellere forære min hund til en kærlig familie end til den som står med pengene i hånden, men som måske kun vil købe den til avl, potensforlænger osv osv...
    Jeg vil hellere ha at den nye familie bruger pengene på hunden end på mig...
    Derfor mener jeg at hjem er langt vigtigere end penge. Da jeg skulle af med min hund, talte jeg i telefon med ny ejer et hav af gange, kørte selv ned og aflevedere hunden, og har stadig kontakten til ny ejer og hund. Det er vigtigere for mig end penge.

• #76   5. dec 2008 Simba det var heller ikke for at skælde dig ud, så jeg håber ikke du forstod det sådan.
    Men det jeg mente var bare at selvom du har haft en del kontakt med din hunds nye ejere før ejerskiftet kan du jo ikke vide dig sikker selvom det måske er en dejlig og rar familie betyder det ikke at de er gode imod dyr. De kunne jo i teorien have brændt dig af og droppet al kontakt med dig efter de havde fået hunden og i den situation ved man jo ikke hvad de gør med hunden men havde de betalt 5000,- eller mere for hunden så ville jeg være mere rolig end hvis de havde fået den gratis for uanset hvordan man vender og drejer det så er penge en motivationsfaktor.
    Jeg vil lige understrege at jeg selfølgelig ikke mener en hund er en ting. Men får folk ting gratis så (generelt) er den "ting" ikke så vigtig for den har jo ikke kostet noget hvor derimod har man betalt en pæn sum for den så tænker man sig om 2 gange før man overhovedet køber den.

Og ja jeg ved godt der er mange gode hundeejere herinde der har fået deres hund gratis som elsker deres hunde og ikke er ligeglade med dem, jeg snakker generelt så jeg mener selfølgelig ikke alle. smiley

• #77   5. dec 2008 Jannie - korrekt, men du ser til gengæld os mange havenisser, som tjener rigtig mange penge på deres "ups" chi blandings kuld mv.... - Disse hvalpe bliver solgt for flere t - kroner, - og til hvad`? til endnu mere vanvittigt avl mv....
    Enig i at de fleste er mere påpasselige med "ting" som de har betalt for, men høj pris er (i min verden) lige så lidt garanti for et godt hjem, som gratis/symbolsk beløb ;o)

• #78   5. dec 2008 Folk må købe alle de havenisser, trøjer og sko de vil og kasere dem når de bliver træt af dem. Men en hund er et meget socialt dyr. Og ved fra internater at en hund der flyttes i nyt hjen får et lille knæk hver gang den skifter hjem. Hvorfor så ikke lige sikre sig at man må have hund hvor man bor, at hunden passer til en og ikke er en motionskrævende race når man selv helst sidder i sofaen osv

• #79   6. dec 2008 Ganske enig, TAG ANSVAR!

Kommentér på:
Markedet hg!!

Annonce