{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Hunden bliver deprimeret ? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg lidt nysgerrig efter der er skrevet lidt i en anden tråd

Det handler om hunde bliver deprimeret hvis de i en periode ikke får lov at lege med andre hunde.

Hvordan opdager man hunden er deprimeret fordi den ikke får lov at lege med andre ?

Min egen kan jeg ikke mærke forskel på om der går 2 dage eller 4 uger imellem hun får lov at lege med andre hunde.

Lad mig høre hvad i andre oplever

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden bliver deprimeret ?
  • #1   1. dec 2008 Øhhhm, det vil jeg også gerne læse.. for jeg mærker heller ingen forskel

• #2   1. dec 2008 Jeg har aldrig nogensinde oplevet nogen former for depression i forbindelse med, at Cassius ikke har leget med hunde.

Han gør det faktisk sjældent, men er en ualmindelig glad og fjollet hund.

Det, der kan få ham ned med nakken er ikke at lave noget - han har ikke trænet et godt stykke tid nu, og det gør ham faktisk nedtrykt.

Måske det generelt handler om, at understimulerede hunde kan blive nedtrykte?

• #3   1. dec 2008 Ch, det er jo så også min første indskydelse *S*

Men kan jo være jeg kan lære noget nyt omkring dette her ?

• #4   1. dec 2008 Hmmmm.....
    Er det ikke bare fordi at i 2 er dårlige hundeejere der ikke kender eller kan læse jeres stakkels hunde....?

(Ironi forekommer!)

• #5   1. dec 2008 Ved godt hvilken tråd det er du hentyder til :O)

Jeg er en af dem der har en hund der bliver deprimeret når hun ikke leger med andre hunde, eller får lov at løbe løs i et stykke tid.

Sitta bliver mere stille, gider ikke at lege, nusse eller putte med mig. Hendes appetit bliver mindre og hun er lagt fra den normale glade hund som hun plejer at være.

Tror at det skyldes at hun i ca et år har været vandt til at komme i hundeskov mere eller mindre hver eneste dag, hvor hun får lov til at løbe rundt og lege med en masse forskellige hunde.

(og så kan i dømme mig som i vil :O))

• #6   1. dec 2008 Karina

Og det ville der ikke kunne kompenseres for via mental aktivering, spor , en løbetur eller lign ?

• #7   1. dec 2008 Karina, kan det ikke netop være fordi, hun ikke får opfyldt sine basale behov for aktivering i sådan en periode?

• #8   1. dec 2008 *GG*, kolosserne ;o)

• #10   1. dec 2008 Fie bliver heller ikke direkte deprimeret, men hvis der går mere end en uge begynder vi at kunne mærke det på hende.
    Det ses tydeligt ved at hun går hen til min cykel hver gang vi er ude at gå vores lille normale "runde". Vi cykler altid hen i parken - og vil hun virkelig gerne hen i parken står hun og hopper op af cyklen for at komme op i cykelkurven.

• #11   1. dec 2008 René og CH:

Jeg gør hvad jeg kan for at stimulere hende når det sker at hun ikke kan komme i skoven.

Laver fodersøg, går lange ture, træner gamle og nye ting, og hvad jeg ellers kan finde på at lave af ting der aktiverer hende mentalt...

Men uanset hvad jeg gør, så bliver hun altså deprimeret.

• #12   1. dec 2008 Karin:

Tak snuske :O)

• #13   1. dec 2008 Karina, det er jo fair nok at du mener det *S*

Nu har jeg jo en race der går for at være meget aktiv og kan lide andre hunde, men oplever intet af det nævnte her.

Men hunde er vel også forskellige.

Lige før jeg tror Fie ville vælge at lege alene, fremfor andre hunde, så er der ikke så meget at skulle holde øje med og hun ville have fuld fokus på mig og fra mig under legen/apporten

• #14   1. dec 2008 Jeg synes ikke der behøver at være noget ondt i, at hunden i perioder er understimuleret - kan ikke forestille mig, at det ikke sker for alle hunde.

Når man pludselig piller noget ud af en hunds hverdag, som fylder noget og som giver den glæder og fornøjelse, så synes jeg det er logisk, at hunden bliver nedtrykt. Om det så er hundeleg, boldleg, gåture eller træning.

• #15   1. dec 2008 Rene, sådan er det med Cassius - andre hunde interesserer ham ikke, og hvis han har en kammerat til rådighed, så foretrækker han klart at lege med os.

Oftest laver han nogle sære parallellege, hvor han løber frem og tilbage mellem os og den store verden - med den anden hund løbende ved siden af sig...

Hunde er virkelig forskellige - og det afhænger jo rigtig meget af, hvilket liv, den er vant til at føre..

• #16   1. dec 2008 René:

Nemlig hunde er forskellige, og det er hundeejere også... Det er mig selv der har vænnet Sitta til at komme i skoven og lege med andre hunde så tit, og som CH skriver så er det nok meget naturligt at hunden bliver nedtrykt når man piller så stor en del af dens hverdag væk :O)

Og ved at den omtalte hund i den anden tråd også er en meget aktiv hund, vi leger med hende min 3 gange om ugen, så det er jo også naturligt at hun bliver depri når hun pludselig ikke kan komme i skoven i 3 uger :O)

Kommentér på:
Hunden bliver deprimeret ?

Annonce