582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

slip eller hold tæt (lang) slip eller hold tæt (lang)

Sidder lige og har en lille diskussion med min bedre halvdel.
Det kommer sig af at der er en i vores kvarter som går med sin lab løs på en sti - det er også fint nok hvis hun kunne styre ham og det har hun også kunnet - men hunden er tidligere blevet angrebet så den er meget vaks overfor andre hanhunde. Dette endte på et tidspunkt i at den ikke lyttede og angreb Chunta - Da chunta er noget stor og labben ikke stoppede trods chuntas brum, rejsen børster mm så fik den lidt stryg af Chunta. Ejeren undskyldte fordi hun godt viste at det var hende som ikke havde haft snor på og jeg kan intet gøre når en hund angriber på trods af at jeg har chunta i kort snor (han er jo stærk)
Jeg mødte hende igen i dag med en løs hund - denne gang var hunden heldigvis så tæt på hende at hun nåede at få fat i den inden den løb over til os - men hun kæmpede noget for at få den forbi os.
Jeg er fortvivlet ved ikke helt hvad jeg skal gøre for jeg kan ikke holde chunta når den anden angriber - derfor snakkede jeg om vi skulle finde en anden lufterute.
Lars mener bare at jeg skal give chunta løs nok snor til at han kan forsvare sig også må hende med labben lære at sætte en snor på. Hvad syntes i?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slip eller hold tæt (lang)
  • #1   30. nov 2008 Hmm.. ja altså egentlig ville jeg jo mene at det ikke kan være rigtigt, at man skal finde en anden luftetur, MEN når det er sagt, så ville jeg nok gøre det, hvis hun ikke kan finde ud af at få sin hund i snor.

• #2   30. nov 2008 hvis først deres lab. er helt henne ved jeg syntes jeg også du skal give løs snor så chunta, har en chance for at forsvare sig. men da det hurtig kan ende meget slemt ville jeg klart gøre alt for at undgå den situation, inklusiv skifte rute hvis det ikke er til for meget besvær. men hvorfor tager du ikke en snak med labben ejer på en høfligmåde..?

• #3   30. nov 2008 Jeg må indrømme at jeg er imod den metode med at give hunden så løs snor at den kan komme til at skade en anden. Jeg VED godt at det er et problem, for jeg har selv stået på begge sider af det. Dog er mine hunde aldrig rendt over til nogen for at overfalde eller slås, men de har rendt over til andre for at snakke. Og det er p**** irriterende for os alle. Jeg har undskyldt og undskyldt og været frygtelig flov og ked af det. MEN jeg har været glad for at de andre ejere har holdt deres hund i snor og sørget for at hundene ikke havde øjenkontakt. Det gjorde at der intet skete.
    Jeg har også stået som hundeejer med 3 hanhunde i snor og en provohan der kom hen og ville spille smart. Det er sq svært at holde 3 goldenhanner bag sig imens man forsøger at skælde den fremmede hund ud og råbe ejeren op og bede ham tage sin hund i snor. Igen har jeg afværget, fordi jeg har stillet mig imellem hundene. Dog havde den anden ejer nogle meget kontante meninger om at hvis mine hunde angreb, så måtte hans hund selv om det, for så kunne den lære at lade være med at løbe hen til andre. Jamen skal MINE hunde bides i, fordi han ikke kan finde ud af at opdrage sin hund??
    Jeg mener ikke at hunde skal bides fordi ejerne er nogle idioter. Det er nok min pointe!!

• #4   30. nov 2008 Har snakket med hende - men har ikke set hun har snor på siden.
    Syntes det er meget voldsomt når den angriber for Chunta bliver MEGET gal - og sidst fik han bidt hul på labben.

Hvad skal jeg som ejer gøre hvis Chunta laver skade på den anden hund? Vil jeg blive gjort til ansvarlig når den anden angreb os?

• #5   30. nov 2008 Jeg plejer at stille mig imellem og råbe med MEGET dyb stemme, samtidig med at jeg kigger på hunden: "KAN DU SÅ KOMME HJEM!!!!"

• #6   30. nov 2008 Hvad sker der op til at den hund kommer hen til din?
    Hvad gør du? Afventer du hvad der sker, eller?

Var det en idé at være proaktiv over for hunden, når den kommer hen imod jer og råber RØV af den så den smutter?

• #7   30. nov 2008 Jeg kan styrre chunta så længe den er nogle meter fra os - men kommer den løbende i fuld gallop knurrende imod os trækker chunta sig ud af mig greb og stiller sig foran mig som om han forsvarer -
    Jeg kan styrre chunta ved at tage fat i hans halsbånd, og med stemmen sige nej bestemt. men når en anden hund angriber er jeg magtesløs - han er for stærk

• #8   30. nov 2008 ang mette. nej jeg ville hellere ikke slippe min hund før "slags målet er igang så og sige" jeg vil altid prøve at stille mig mellem hundene først of få den anden væk men er de først i køet på hinaden, syntes jeg ikke det er smart at budda bliver skam bidt forde jeg hiver i hans hals bånd så han ikke kan forsvare sig...(dog er det heldigvis aldrig sket med budda)7-9-13

• #9   30. nov 2008 Mie, hvis jeg ser en løs hund stå og vil angribe - f.ex labben. så tager jeg Chunta i halsbåndet - laver fysisk begrænsning ved at stille mig lidt foran ham - siger NEJ mor bestemmer SIT - Chunta sætter sig - også råber jeg til den anden om de vil tage deres hund - MEn når den anden hund løber henimod os truende (DER SKAL VÆRE MEGET BRUM OG KROPSSPROG før chunta reagerer) kan jeg ikke længere holde Chunta og det skræmmer mig - men han finder bare nogle kræfter et eller andet sted!

Det som er det værste er at jeg i alle andre situationer har fuldt styr over chunta bare ikke her.

• #10   30. nov 2008 Jeg tør ikke stille mig imellem to hanner - jeg er ikke særlig stor ret tynd og vejer 55 kg så jeg kan ikke styre 80 kg hunde - det med at Chunta skulle blive bidt er jeg ikke så bekymret for - der skal en hel del til før at den anden hund vil få mere end pels med

• #11   30. nov 2008 K&B kan jeg låne din stemme hihi smiley

• #12   30. nov 2008 tror du skal passe på med at tror at der ikke kan ske Chunta, noget jeg troede det samme om min gamle hund en meget stor lang håret shæfer, men den bliev bidt i næse så der var hul hele vejen fra hans mund og ud til snuden af en løs hund... selv en lab kan gøre virkelig stor skade hvis den for fat det rigtige(forkerte) sted.. hvilket især nemt kan ske hvis du står og trækker i ham under et slagsmål

• #13   30. nov 2008 Heidi, du finder bare den rigtig dybe stemme frem og brøler af den fremmede hund.. Det er der ikke ret mange hunde der finder interessant.

Med den fremgangsmåde finder ejerne også ret hurtigt ud af at de skal lette røven og få fjernet Fido..

• #14   30. nov 2008 Det jeg kan læse ud af tråden er at Lars har ret - men også lidt mig - jeg kigger mig om efter anden luftetur - skulle jeg møde vaps så er det råb - når den hen så er det løs snor til Chunta.

Og undskyld Kasper men tør simpelthen ikke stille mig imellem!

• #15   30. nov 2008 nej det forstår jeg godt, det skulle ikke forstås sådan... hvis jeg var på din størelse ville jeg også tænke mig grundigt om før jeg stilte mig mellem 150% af min egen vægt arige hunde....
    tror bare det ville være en forkert opfattelse af dig hvis du følte dig sikker på at der ikke kunne ske Chunta noget...

• #16   30. nov 2008 Jeg kan godt se at jeg nok skal passe på ikke være for naiv - men det er endnu ikke sket chunta noget fordi hundene bider efter struben og der har chunta super tyk pels.
    Tror jeg overvejer en nu lufterute - bare synd at jeg skal opgive den vej for der er så meget natur og chunta vil helst kunne skide inde i en busk

• #17   1. dec 2008 Jeg ville klart vælge en anden rute, for selvom Chunta har tyk pels og ikke nødvendigvis får sår, så er det stadig en rigtig dum oplevelse, som kan gøre ham aggressiv/ekstra opmærksom overfor andre hunde for fremtiden.

Den oplevelse ville jeg ikke gentagne gange give min hund.

Men det er nu den anden ejer der en en hat!

• #18   1. dec 2008 Hun er da en skovl,hende med labben.. Hvis hun ved at hendes hund,farer i flæsket på andre hunde og alligevel,går med det løs..

Jeg havde holdt mine egen hunde,tilbage og ville råbe den væk..

Fatter Fido ikke en hentydning eller ejer,ja så havde den nok fået enten en med en rem eller en fiks str 38..

Synd for hunden måske,men så må ejer ta sig sammen og jeg gider ikke,at mine hunde blir tygget i eller tygger i en anden hund pga en dum ejer..

• #19   1. dec 2008 Som Jonna siger, så kan du ikke regne med at det er labbens ejer, der vil få skylden, så enkelt er det, desværre ikke

• #21   2. dec 2008 Jeg ville også råbe så højt og så dybt som jeg kunne - Har gjort det et par gange, dog tror jeg såmænd ikke hundene ville noget farligt, men kan jeg ikke se ejeren skal hunden ikke hen til Balder - Især ikke hvis de er større end ham.

Og det virker - Også på børn smiley

Kommentér på:
slip eller hold tæt (lang)

Annonce