2.423 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 84 Svar

Schæfer hund. :-) Schæfer hund. :-)

for 10 år siden mistede jeg min schæfer hund! vi havde 2 hunde dengang. og nu skal jeg til at af med min Dansk svensk gårhund, pga sygdom. og vil gerne have en schæfer igen! kan man se om den bliver sort eller brun når den er hvalp, eller skifter den farve?

Tak for svar

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæfer hund. :-)
  • #1   28. nov 2008 Øhm.. en almindelig schæfer er da brun OG sort?? Så er der de sorte schæfere, hvide schæfere og så de grå schæfere..

• #2   28. nov 2008 ja det er en brun og sort jeg er ude efter. de er så flotte. den sidste vi havde var 13-14 år og det var træls at miste hende.
    så vil gerne have en igen smiley

• #3   28. nov 2008 det plejer nu at være ret tydeligt at se på en schæferhvalp hvilken farve den får som voksen.
    har selv en grå dreng på 7 mdr. han var noget lysere som helt lille, men hans forældre var et ret godt hint smiley

• #4   28. nov 2008 super. så må vi bare på jagt smiley

• #5   28. nov 2008 De fødes som regl meget mørke, og bliver så lysere....

når en hvalp er de 8 uger, så kan du godt danne dig et billede af hvordan den kommer til at se ud, når den er fuldvokset ;O)

• #7   28. nov 2008 højavl??
    (spør nok en anelse dumt her)

• #8   28. nov 2008 Marianne E - ok. det er en i samme farve som din smiley rigtig flot hund smiley

• #10   28. nov 2008 Der er farverne, Sort/Gul, Sort/Brun, Sort og Grå schæfere.
    Den hvide schæfer er ikke i DKK, der er en der hedder Hvid Sweisisk Hyrdehund.

En Sort/Brun er mørk i forhold til den Sort/Gule schæfer.

Håber dette hjælper dig.

• #11   28. nov 2008 Marianne: Husk nu den hvide også;-)

• #12   28. nov 2008 Shawn nej men den hvide eksistere i bedste velgående herhjemme via den tyske stambogsforening.

• #13   28. nov 2008 hvad skal du bruge den til? bare alm. familiehund? eller til hundesport?

• #14   28. nov 2008 Sarah G Det er rigtigt det er den langhåret der går under Hvid Sweisisk Hyrdehund, det var der den var.

• #15   28. nov 2008 nåhhh.... oki så.... skulle lige være med hvad du mente med højavl... hehe...

det jeg mente var nu også bare at forældrene er en god guide til hvordan hvalpen ender..... næsten da.....
    min dreng på 7 mdr er allerede lige så stor som faderen.....

• #16   28. nov 2008 det er bare familie hund. og så skal den naturligvis læres at løbe efter en pind eller en bold som de fleste schæfer'e kan smiley

• #17   28. nov 2008 Man kan godt se på hvalpene hvad farve de får... De er mørkere som hvalpe men er tydeligt at se farverne helt fra hvalpe af...

Held og lykke med din nye schæfer hvalp... ;o)
    Er en super dejlig hund...
    Og glæder mig til at vi selv skal avle til foråret....

• #18   28. nov 2008 Shawn: nej det er det ikke. Det er både lang og kort der går under Hvid S. Hyrdehund. Så længe den er stambogsført i DKK.

Er den stambogsført alle andre steder er den er hvid schæfer;-)

Indviklet men tro mig er inde i den debat da jeg har en hvid SCHÆFER der er overført til DKK (og dermed burde være hyrdehund) og en hvid schæferpige som ikke bliver overført fordi hun GOD DAMN er schæfer og ikke hyrdehund. Vi overvejer sågar at flytte hanhunden til den tyske forening af samme grund.

• #19   28. nov 2008 Så vil jeg forslå en Sort/Gul, Sort/Brun eller Hvid, da jeg mener at både den sorte og den grå er brugshunde

• #21   28. nov 2008 Sarah okay, der kan man se man lærer noget nyt hver dag.

• #22   28. nov 2008 shawn- bestemt...
    der er stor forskel på energi niveauet...

• #23   28. nov 2008 Ja det er også sort/gul vi tænkte på. en hvid skal det ikke være.

• #24   28. nov 2008 Shawn - Brugshundene kan altså også sagtens være almindeligt sort/gule.

Og den hvide er jo slet ikke at sammenligne med de rigtige schæferhunde - så synes lige man skal skelne imellem de to racer.

• #25   28. nov 2008 Heine: pas dog på inden for de hvide. I "gamle dage" var de udprægede familiehunde. Begge vores er brugslinier. Specielt tæven der ligger på linie med en grå schæfer i brugsegenskaber.

Marianne: du er tilgivet;-) (smuk hund du har i øvrigt)

Shawn: jeps. du spørger bare hvis du vil vide mere;-)

• #26   28. nov 2008 Martine: det er sgu da noget af en fordom du lufter der.

• #27   28. nov 2008 Martine Som jeg har forstået på det avles der flest Sorte og grå som Brugshunde, og Sort/Gul og Sort/Brun som udstillings/familie hunde.

• #28   28. nov 2008 Sarah -

Fordom ??

• #29   28. nov 2008 Der er meget forskel på schæfer...

Den hvide er en fantastisk familiehund
    Den gul/sorte og brun/sorte er gode familiehunde og brugshunde
    Den grå og sorte er rigtige gode brugshunde - også derfor at politiet er så glade for dem...

• #30   28. nov 2008 hvis nogen af jer har en hvalp til salg må i meget gerne sige til.! kan hente den i weekenden. smiley

• #31   28. nov 2008 Shawn .-

Man avler ikke brugshunde efter farven - så de kommer i samtlige varianter også den "almindelige" sort/gule.

• #32   28. nov 2008 Mette -

Hvad med de sore/gule brugshunde ??? Dem er politiet også rigtigt glade for :o)

• #33   28. nov 2008 Martine Okay jeg havde bare forstået det sådan, men igen man bliver altid klogere.

Politiet er ved at gå væk fra de sort/brune/gule, og bruger mere og mere de sorte og grå.

• #35   28. nov 2008 tror sq nok at hunden i bund og grund er hvad man træner den til... uanset farve....
    min erfaring er bare at de grå jeg har haft med at gøre virker til at være lidt mere "hype" eller hvad man nu skal sige...

• #36   28. nov 2008 Heine Jeg kan forslå DKK hjemmeside, der kan du se hvor og hvilket farve hvalpe der er i øjeblikket.

• #37   28. nov 2008 - Martine -

Ja de er.... men politiet foretrækker mest de grå fordi de er mere tændte..
    Vores hund er også en brugshund og en rigtig dygtig en af slagsen....men spørger du politiet foretrækker de helst de grå...

• #38   28. nov 2008 Shawn -

Politiet bruger stort set ikke udstillings / højavlshundene mere, men udelukkende hundene af brugslinier.
    Men er der er god brugshund i sort/gul bruger de altså også den ;o)

• #39   28. nov 2008 Her er et link, roder rundt i addresserne lige nu.

http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_hvalper.html?ARTICLE_ID=1162455850421

• #40   28. nov 2008 Mette -

Det er overhovedet ikke rigtigt det du skriver der !

Indsatslederen i Kbh´s politi har en sort/gul schæferhund - bedste tæve ved VM 2006 var en sort/gul hund fra Kennel Jabina. Vinder af VM 2008 var en sort/gul schæferhund.,

Det er noget vrøvl at de grå er mere tændte .. det har intet med farve at gøre.

• #42   28. nov 2008 Okay, så trækker jeg det i mig igen:p

• #43   28. nov 2008 - Martine -

Skriver kun hvad jeg oplever og ser i den politihundeforening vi træner i....
    Skriver ikket de de andre farver er dårligere blot at politiet ud fra min erfaring foretrækker en grå....

• #44   28. nov 2008 Og iøvrigt Mette - det kan godt være at du træner med din hund, men det er en udstillingshund rent avlsmæssigt. ¨
    Både dens mor og far er rene udstillingslinier og det får du altså ikke en brugshund ud af ...

• #45   28. nov 2008 Mette -

Okay i Politihundeforeningen kan jeg sagtens forestille mig at de tror at de grå er de bedste ..

• #46   28. nov 2008 martine- tidligere schæfer ejer?

• #48   28. nov 2008 - Martine -

Er rigtig min hund er en udstillingshund, men den er altså også en brugshund....
    Kan en schæfer kun være enten eller.....hmmm næ - kender rigtige mange schæfer som er begge dele.....så nu er det altså dig som vrøvler ;o)

• #50   28. nov 2008 Marianne E

Din hund er bare så smuk..... kan godt forstå jeg gav dig en ekstra høj for lang tid siden ;o)

• #51   28. nov 2008 Marianne -

Man opdeler jo schæferhunden i brugs - og udstillingslinier .. derfor er Mettes hund IKKE en brugshund, men der er jo ingen der siger at den ikke kan træne,

Der var da én med ved DM 2003 i Hjørring da jeg stillede .. men den røg på sporet og blev trukket derefter ...

Udstillingslinie-hundene klarer sig fint i PH, men de holder ikke til BHP/IPO konkurrencer på højt plan. Sådan er det jo bare.

Brugshundene klarer sig jo heller ikke topfortrinligt på skuerne .. undtagen selvfølgelig Kweos Frasier og ChaDe tæven der gik AVKL på HAS sidste år.

• #52   28. nov 2008 Tulle - jo da. det var næste weekend jeg mente.. sorry

• #53   28. nov 2008 Mette -

Nej, jeg vrøvler ikke. Der er to linier af schæferhunde, udstillings og brugslinierne,.

Din er af udstilingslinier uanset hvad du end vælger at bruge den til. Den bliver jo heller ikke til en jagthund fordi du går på jagt med den.

• #54   28. nov 2008 <b>martine- tidligere schæfer ejer?</b>

Jep :o)

• #55   28. nov 2008 Heine M

He he typisk for HG men de tråde som blir oprettet ændre sig ofte...

Jeg håber du finder dig en dejlig schæfer som du vil få glæde af i mange år - uanset farve ;o)

- Martine -
    Du får ret og så får vi andre forhåbentlig fred....

Super weekend til alle...

• #57   28. nov 2008 Mette -

Jeg har ret ... det er dig der ikke har styr på linier - så enkelt er det bare.

• #58   28. nov 2008 martine
    så lige et side spørgsmål...
    athos er 7 mdr 63 cm og 35 kg...... har du et kvalificeret bud på hvor stor han ender med at blive.....?
    er bare nysgerrig... havde ikk helt forventet den størrelse.. smiley ikke allerede da

• #59   28. nov 2008 nu havde tråden alligevel udviklet sig.. smiley sorry

• #60   28. nov 2008 Ifølge min opdrætter, vil en Schæfer slutte med max være 65 cm,

Fedor som er 6 snart 7 mdr, var sidst jeg målte 60 cm.

• #61   28. nov 2008 Marianne -

Pr definition ja.
    Men det er jo et kendt faktum at de fleste politimænd ikke engang gider at køre ud at se på en udstilingsliniehund når de skal ha ny hvalp, fordi der er så langt imellem de gode.

Jeg synes ikke at du på den måde kan skrive at fordi den er i politiet er den en brugshund. Ja, den ARBEJDER som tjenestehund, men dens linier er og bliver nu engang udstillings.

Jeg havde selv en hund af udstillingslinier som arbejdede rigtigt fint, men efterfølgende kunne jeg slet ikke finde noget der fungerede og endte derfor med en hund af brugslinier. Det er noget helt andet, og kan slet ikke sammenlignes med udstilingshundene.

Men hvis ens interesse går i retning af udstilling ville det jo være pænt dumt at købe en brugshund da de som oftest går sidst på udstilingerne. Man skal bare ikke forvente at man ved køb af en udstillingshund får noget der fungerer til højere konkurrencebrug.

• #63   28. nov 2008 Tine .-

Nej, det vil jeg slet ikke begynde at udtale mig om, da det er svært at sige noget om når man ikke har set hunden irl.

Men kig på forældredyrene og eventuelle søskende fra tidligere kuld - så burde du kunne få et fingerpeg .. måske ...

• #64   28. nov 2008 cath har hvalpe til salg

he he... så meget for: "smalle atletiske type"....

• #65   28. nov 2008 Marianne -

Jamen de fungerer fint i PH - men i BHP/IPO holder da altså bare ikke.

Det var da så vidt jeg husker en højavl der vandt DM for politihunde i en eller anden klasse - vistnok kriminal - for et par år siden .. mener jeg ...

• #66   28. nov 2008 cath har hvalpe til salg

han ser sq også lækker ud

athos er også en lækker dreng med et fantastisk sind... og drive...

• #67   28. nov 2008 martine- oki.. bare fjong....

men han er nu allerede samme størrelse som farmand, så det er vist kun tiden der kan vise det.

og hvalpe efter samme mor har slet ikke de dimensioner....

• #69   28. nov 2008 er en brugshund ikke efter brugshundelinier?

ikke snobberi her eller noget. troede bare at man købte hund ud fra de behov/krav man har... forældres egenskaber des lignende...? har oplevet forskel på de to forskellige linier men skal nu ikke gøre mig alt for klog.....

• #70   28. nov 2008 kendt faktum at de fleste politimænd ikke engang gider at køre ud at se på en udstilingsliniehund når de skal ha ny hvalp, fordi der er så langt imellem de gode.
    Har aldrig hørt værre vrøvl...

Kender mange politihundefører som har udstillingsliniehunde...
    Ved ikke lige hvor du har det fra, men så må vi på midtsjælland være helt uden i hampen....

Marianne E
    Tror ikke vi kommer så langt med vores erfaring og meninger....griner højt -

• #71   28. nov 2008 Marianne -

Der er ikke nogen definition på en brugshund. Det er linierne der bestemmer om det er en brugslinie - eller udstillingslinie hund der er tale om.
    Der er jo også Border Collier der er kåret i PH men det gør dem jo ikke til brugsliniehunde ..
    Det er udelukkende et spørgsmål om avl, intet andet.

Hvis nu jeg vælger at rende på udstiling med en brugshund er den jo stadigvæk en brugsliniehund - der deltager på en udstliling.

Jeg forstår ikke du skriver at vi skal udelukke højavl i PH .. jeg skriver jo netop at de godt kan gøre sig gældende der .,. men i IPO/BHP dur de ikke på højt plan .. og de fleste betjente vil ikke have dem mere.

Det har da intet at gøre med at være nedladende, det er bare hvad en masse års erfaring med racen fortæller mig.

• #72   28. nov 2008 marianne- intet nedladende her.. smiley

• #73   28. nov 2008 hov hov martine... hvorfor lige borderen som eksempel der? smiley he he

• #74   28. nov 2008 tine H.
    Han bliver nok ikke nogen lille killing, ham af min hade nok ca. samme størelse da han var den alder, i dag knap 65 cm og 43 kg

Shawn K
    Ja men det er ikke altid at hunden ved at der er en standart, for der er flere og flere der bliver højer.

• #75   28. nov 2008 Mette -

Det er da godt du kan more dig.

Jeg kender en af dem der opkøber schæferhunde på Sjælland til brug i politiet og det er ham der siger sådan.
    Jeg har selv solgt en brugsliniehund til politiet og var med oppe at se dens mentaltest .. der var den og 2 andre hunde af iudstillingslinier og de røg begge to i testen ,, brugshunden gik rent igennem. Det ligger 4 år tilbage og allerede dengang snakkede de om at det var rent spild af tid at køre ud og kigge på udstilingshundene ...

Du vælger naturligvis selv hvad du vil tro på .. det gider jeg ikke blande mig i.

• #76   28. nov 2008 Ja de skulle skamme sige hehe

• #77   28. nov 2008 Anton S

He he men en dejlig en af slagsen - og så græder han når hans far går for langt væk det lille pus griner højt.....

• #78   28. nov 2008 Tine - fordi jeg kender en pige der træner sine bordere i PH og har fået den ene kåret ... det var bare ment som et eksempel.

• #79   28. nov 2008 martine-
    så bare lige min chance for at lyde bare lidt fornærmet der... det var nu ment som en joke... smiley

• #80   28. nov 2008 Tine - fattede den godt da jeg så de hunde du har på din profil ;o)

Hvor kommer din schæfer fra ???

• #81   28. nov 2008 jeg tror at det som martine prøver at sige er bare at man skal lede LÆNGE efter en super god højavlhund inden for BHP/IPO/PH end en som er købt af brugslinjer.
    Hvor svært kan det være at forstå smiley
    Det ville sådan set være spild af penge og tid at købe en højavl hvis man vil nå til tops inden for den slags hundesport smiley

Det er ligesom amstaff og pitbull smiley de stammer jo fra samme hund, hvor amstaffen blev avlet til udstilling og pitbull til brugshund (så vidt jeg har forstået det med de to hunde)

kommentér gerne martine hvis jeg har forstået det forkert smiley

• #82   28. nov 2008 han er fra Jen Ager's
    Jen Ager's Kunta og Dax Vom Kandonckhof

har bare ikke fået ham herind endnu....
    han skal lige byttes ud med dalton da han røg med eks-manden smiley

• #83   28. nov 2008 Solbjörk D

Jamen du har forstået det korrekt.

Blot med den lille tilføjelse at uanset hvad man laver med sin højavl er og bliver det en højavl .. også selvom det utænkelige skulle ske og den vinder DM i BHP3 - på samme måde er og bliver en brugsliniehund en brugsliniehund .. selvom den lever et liv som familiehund og aldrig kommer i nærheden af en træningsbane.

INTET nedladende i det ...

Tak for at ihvertfald én forstår det jeg skriver :o)

• #85   28. nov 2008 Tine -

Okay ..der står iøvrigt om hans far at han er übermittelgros så måske er det derfor din hund er så stor allerede.

Men de vokser jo forskelligt så det kan være at han ikke bliver væsentligt højere end han er nu ..

Lækre hunde er hans forældre da ihvertfald smiley

• #86   28. nov 2008 Marianne -

Du vil altså ikke anderkende at der findes to linier af schæferhunde og deres arbejdsegenskaber er VIDT forskelllige ???

Og at deres evner i at vinde en udstiling er ligeså forskellige ???

• #87   28. nov 2008 martine- hov ja, det fik jeg ikke lige skåret ud i pap, men det er helt korrekt, højavl vil altid være højavl og brugslinje vil altid være brugslinje smiley
    Nu hvor tråden er lidt på et sidespor end trådstarters spørgsmål, hvorfor valgte du så at gå fra Schæfer til mallinois? Jeg har selv overvejet at anskaffe mig en malle når jeg skal have hund igen smiley

• #88   28. nov 2008 martine

ja han har nogle skønne forældre og et herligt drive. der ligger da også nigle få forventninger og venter når han er kommet over sit vokseværk;-) he he...
    men nu vil vi hoppe i kanen fortsat god weekend til alle

• #89   28. nov 2008 nogle

• #90   28. nov 2008 Solbjörk D

Pga sundheden.

De to sidste schæferhunde jeg havde røg begge i ryggen i henh 3 og 4 års alderen, og så orkede jeg ikke at starte med en ny, for jeg var bange for at den også skulle have dårlig ryg.
    Derfor blev det mallen, og jeg håber den er mere robust og holdbar, for det er jo ikke særligt rart at skulle af med sin hund så tidligt.

• #92   28. nov 2008 martine- åh, det er jeg ked af at høre.. så må vi håbe det går bedre nu smiley Jeg troede selv jeg skulle miste min pga knoglerne i albuen, men voksede han heldigvis fra, puha... Havde ham et halvt år hvor han haltede on and off smiley
    heldigvis kender jeg den opdrætter jeg købte af så godt (da han er min onkel) så jeg vidste hvordan tidligere kuld osv havde udviklet sig mht sygdom inden jeg valgte hund fra ham smiley

• #93   28. nov 2008 Marianne -

Højavlsfolkene er jo nødt til at skæve til arbejdsegenskaber på samme måde som brugsfolket er nødt til at tage hensyn til eksteriør. Men som jeg ser det er der endda rigtigt stor forskel på de to linier .. jeg har trænet en del højavls til BHP1 og AK, og de har bare ikke de egenskaber og den arbejdsiver som er tilfældet i den anden lejr.

Men du ser det bare på en anden måde, og det er vel fair nok at vi ikke er 100% enige her.

• #94   29. nov 2008 Solbjörk D

Ja, jeg håber også at det går bedre med de to jeg har nu.

Der står at du har solgt ham der er på billedet .. hvorfor ?? Og er det ikke Jeanines Haleluja han løber og leger med på kreds 3´s træningsplads ?? Synes jeg kan kende det :o)

• #95   29. nov 2008 martine- solgte ham, da jeg ikke havde tiden til ham mere... jeg startede i skole igen, og prøvede alt hvad jeg kunne for at få det til at hænge sammen, skulle også arbejde ved siden af skolen for at kunne klare udgifterne, og så var der ikke meget tid til ham mere smiley Men nu er han kommet et sted hen hvor han bliver trænet med, så jeg er godt tilfreds, det er jo det bedste for os begge.. han blev sgu ret kulret til sidst, så vi fik opdrætter til at tage ham den sidste tid.

Jo det er halleluja, super dejlig hund han er også.. Hvilken kreds træner du i?

• #96   29. nov 2008 Træner lidt forskellige steder - Roskilde, Møn, Hvidovre, Præstø .. men er medlem af 84, Skovbo.

Kommentér på:
Schæfer hund. :-)

Annonce