Er det fair for os eller tæven?? {{forumTopicSubject}}
Ja altså jeg er bare så edder rasende på min veninde og hendes mand. Sagen er den at vi har en ikke kasteret hanhund og de har en ikke steriliseret tæve. De er vant til og lege sammen ved os og dem.
Så i mandags kommer vi ud til dem, de ringede om vi kom og fik kaffe og det gjorde vi. Hundene var helt ustyrlige så de blir lukket i haven og noget tid efter vil min venindes mand lukke dem ind og han råber de hænger sammen. De viser sig så at deres tæve er i løbetid som de ikke har været klar over og nu har Samson parret hende.
De har så lige ringet at vi skal betale den abort sprøjte ved dyrægen de 2 gange Molly skal der hen og få den. Det har vi sagt nej til da vi mener vi skal dele om den udgift. Så siger de så jamen så får hun de hvalpe....
Molly er en cairn terrier på 7 måneder, så hun vi være 9 måneder når hun skal være mor hvis vi ikke betaler det hele. De er sgu da ikke for kloge.
Er det virkelig fair??
Hvad koster sådan en abort sprøjte ali i alt?
Hilsen Rikke eder bare skal ud af den her sag.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 47
jeg synes ikke det er fair de tænker sådan ;s
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
Så nej, det er bestemt ikke fair, - men problemer ligger jo i , som du selv siger, at alderen virkelig ikke er god - hunden er stadig kun en lille bitte hvalp, som slet ikke har mentaliteten og fysiken med sig endnu ..
Hmm.. ærligt, så havde jeg nok betalt, bare for at være sikker på den hund ikke får hvalpe i så ung en alder - men kan godt forstå din tvivl, da i faktisk ikke SKAL betale det hele, men kun det halve..
Det var skam også deres fejl, så det er på ingen måde rigtigt at dem at skyde skylden på jer på den måde ved at sige i skal betale det hele, ellers for hun hvalpe..
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Og så håber jeg ihvertfald ikke, at de lader hende få hvalpene. Hun er hverken fysisk eller mentalt klar til den opgave. Det svarer jo til at lade en pige på 9 år bliver mor!!!
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
Synes det lyder mærkeligt at de ikke vidste det, da det formentlig er dens første løbetid, og mange tæver bliver meget mærkelige og ændrer adfærd i denne første periode, så de burde have lagt mærke til det.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
Når det er sagt, så er det jo deres stakkels lille tævehvalp og dens eventuelle hvalpe, der er taberne i dette her....
Jeg synes at I har været meget large, når i har tilbudt at betale ½-delen af udgiften.....
Personligt ville jeg nok vælge at betale, for tævehvalpens skyld, og så fortælle "vennerne" at det var det venskab....//=:
aug 2007
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
mar 2008
ville nok betale af hensyn til tæven -- også gøre det klart at det er slut med kaffe drikkeri
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
Men for tævens skyld ville jeg nok også betale og så fortælle de ansvarsløse og umodne mennesker der ejer tæve at sådan opfører man sig ikke som ordentlig hundeejer og venner...
Jeg ville bestemt droppe det venskab for tid og evighed, det er da ikke sande venner, de unytter da kun jeres gode hjerter overfor dyr, når de vil kræve "penge" ,elllers "får den hvalpe"...... hvor herre bevares.
mar 2008
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Hvad tror de selv... Iøvrigt er jeres parringegebyr uden tvivl større end halvdelen af hvad den sprøjte koster... Den billigste løsning for dem er da at sige tak til tilbudet...
Grotekst
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Det er da muligt at de ikke har vidst, at deres tævehvalp var i løb. Har da læste om flere herinde på HG som er i tvivl om deres tævehvalp har været i løb eller er i løb, da det åbenbart ikke altid er enormt synligt.
Men at de vil have at det 100% er jeres ansvar om deres lille tævehvalp allerede skal have hvalp i så ung en alder, hvis I vil eller ikke vil betale for abortsprøjten, det synes jeg simpelthen er urimeligt - ikke kun overfor jer, men bestemt også overfor deres tæve.
DE BURDE SKAMME SIG !
Det er deres tæve = deres ansvar 100%. At man så for god venskabs skyld, kan dele udgifterne til abortsprøjten, er noget andet.
maj 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Hunde: 4 Emner: 266 Svar: 1.142
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
hvilken race er jeres hund? er det en større hund kan det jo ligefrem være livsfarligt for tæven at få hvalpene. og synes ikke de er særlig ansvarlig når de vil lade så ung en tæve for hvalpe. det kan jo ødelægge hende for resten af hendes liv.
jul 2005
Vil dyrlægen ikke lave det på en regning, og samle de tre gange de mener tæven skal afsted, så må de da selv lægge ud, og komme med de samlede udgifter. De regner vel ikke med at vennerne tager med til dyrlægen for at køre kortet igennem. Men hvem ved, hvis man i forvejen er så pengefokuserede som de er.
jul 2005
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Med det sagt, så ville jeg alligevel under ingen omstændigheder lægge hanhund til sådan nogen hvalpe. Så jeg havde nok, som en løngere oppe skriver, bedt om regningen når det var gjort, betalt den, og så ellers sagt farvel og tak...
jan 2007
-vis dem prisen på dette, og tilbyd så igen at betale halvdelen af abortsprøjten 8vælger de at få hvalpene ville jge ikke betale så meget som en krone) -de burde nok kunne se hvad der bedst betaler sig
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 286
Men jeg synes bare slet ikke det er fair at de er sådan. Det virker som om de er totalt ligeglade med hun er for ung til og passe de her små hvalpe.
De siger de ikke har kunne se hun var i løbetid og de og os var over og se hendes lyse tæppe i kurven og der var ingen blodpletter.
Men efter de havde parret drøppede hun lidt på gulvet ikke meget.
Hvornår skal hun seneste havde de 2 sprøjter og vil hun mærke noget ubehag?
Hilsen Rikke
jan 2007
Abortsprøjten KAN gives op til 45. dagen, men jo før den gives jo nemmere bliver det for tæven (gives den sent, skal hun jo føde de døde hvalpe).
Jeg ville så absolut få booket en tid hurtigst muligt og få givet hende sprøjten.
Nogen dyrlæger insisterer på at vente og scanne omkring 28. dagen og så først herefter give sprøjten hvis tæven er scannet drægtig, men den model ville jeg ikke turde vælge, eftersom det er set flere gange at tæven scannes ikke-drægtig og så alligevel viser sig at være det.
-er der kun få hvalp eller ligger de "uheldigt" kan de være svære at se når der scannes.
sep 2007
Han sagde at hun skal være ude af løbetiden og så inden 20 dage. Nu blev hun parret i mandags og jeg har fået en tid d 8 g 9 december.
Og det var så det venskab.
mange mange tak for jeres svar og råd
Hilsen Rikke
jan 2007
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Flot at du tager konsekvensen for hundens skyld ! Flot at du bare betaler og endvidere flot at du har rygrad nok til at sige Tak for intet !!
God jul !!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.444
Respekt til dig for at tænke på hunden i første række og JA det var så det venskab, utroligt man ikke betyder mere.
feb 2007
Hvorfor har disse mennesker overhovedet hund, når de tilsyneladende er så lidt interesseret i dens ve og vel !
Flot at du tager ansvar for deres hunds fremtid.
Er der et venskab tilbage bagefter ???
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 358
sep 2007
Men jeg kører selv til dyrlægen med hende, så er jeg sikker på og få det gjort. Men er det bare en sprøjte i nakken som vaccination?
De er rigtig glade for deres hund og hun bliver passet i hoved og r*v, men de mener det er vores skyld. Derfor vil de ikke betale og jeg gider ikke diskutere over det her. Det skal bare overståes for tævens skyld.
Nu vil jeg bare håve Molly kommer fint og hurtig over det. Det fortjener hun godt nok. Kan slet ikke overskue hvordan hun ville kunne klare et kuld hvalpe i så ung en alder. Jeg kunne forstå hvis hun var 1 år og derover når det er et uheld.
Men 20 års venskab er væk nu, men jeg overlever.
Go weekend fra Rikke og Samson som ikke får lov og være far
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
Hvis de elskede deres hund SÅ meget, ville de ALDRIG lade den få de hvalpe der evt. måtte komme - det siger sig selv i mine øjne - og sikke nogle venner - øvøv for jer og for tæven
feb 2007
Der er masse rigtige - RIGTIGE - gode venner derude, som bare venter på dit/jeres venskab. Men selvfølgelig surt at miste nogen efter så mange år.
jan 2007
Man kan da måske nok sige at du har delvis skyld, når nu din han har vret på, og du heller ikke opdagede tæven var i løb... Men altså de har jo selv inviteret en hanhund til at lege med deres åbenbart højløbske tæve, og eftersom det er deres hund burde de da have opdaget det.
Jeg synes allerede det er flot at du ville betale det ½, og som tæveejer havde jeg da været meget taknemmelig for det. Så hatten af for dig, fordi du vil sørge for det kommer i orden, når nu ejerne åbenbart er ligeglade med hvad det vil gøre ved deres tæve at få de hvalpe.
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Nogle dyrlæger mener man skal vente til man kan se at tæven er drægtig, jeg havde en ups parring i sommers og KRÆVEDE at min dyrlæge gav min tæve sprøjten på 4 og 5 dag, jeg har overhovedet intet mærket til problemer ikke engang den meget omtalte forrykkede løbetid...
jeg gav knap 900 kr for begge konsultationer og sprøjterne sammenlagt, så det er ikke så dyrt!
Men som sagt kan nogle dyrlæger stille sig lidt vanskeligt med at give den tidligt! i forløbet!
sep 2007
Hilsen Rikke
sep 2007
Er glad for vores venskab er fløjet...
jan 2007
Og hunden er ikke ret gammel. Ikke sikkert en voksen cairn bliver hjemme (kunne man jo meddele dem). SIkke ansvarsløse ejere, og hvorfor pokker har deres egen dyrlæge ikke påtalt den manglende chipning (og dermed osse registrering)
sep 2007
Jamen Molly har slet ikke været ved dyrlægen, så defor har deres dyrlæge ikke kunne gøre noget. De bruger ikke samme dyrehospital som os ved jeg fra da de fik katten neutraliseret.
Men vi har spurgt om vi må købe hende, da hun passer så godt sammen med vores Samson og de har kendt hiananden fra Molly var 9 uger og Samsom 6 måneder.
Men hvad hvis vores dyrlæge siger hun skal chippes og vaccineres? Det vil jeg ikke betale da hun jo ikke er min hund og jeg vil ikke have det på min regning fra abort sprøjterne. Jeg har ikke råd til det oveni det med sprøjterne,synes det er en hård en og sluge jeg skal betale det hele med aborten alene.
Hvad hvis dyrlægen nægter og behandle Molly når hun ikke er registreret? Kan hun føde de hvalpe så?
mar 2008
sep 2007
feb 2007
Bare en tanke !
aug 2007
Er det fair for os eller tæven??