{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Tæve med tæve? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi går lidt og ooverveje at købe en lille pekingeser hvalp, som vi har kigget på i et par dage,
Nu tænker vi så hvad der er bedst. Vi har i forvejen en amstaff tæve på 1 år.
Ville det gå med en tæve mere i huset, eller skal vi vælge hannen?
Hvad siger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve med tæve?
  • #1   28. nov 2008 Jeg har 2 tæver... Den første var 10 mdr da vi fik den lille hvalp hjem.. Nu ved jeg ikke hvor voldsom jeres amstaff er, men husk på den også stadig er hvalp og kan somme tider lege voldsomt, og når du så anskaffer sådan en lille hvalp skal du være meget påpasselig pga, størrelsesforholdene..

• #3   28. nov 2008 jeg ville under alle omstændigheder vente til din nuværende hund er 2 år. lige om få måneder løber i ind i lømmelalder og det kan godt være en svær tid.
    bare kik i markedet hvor mange 1½ årige der er til salg.

og så ville jeg vælge hannen. af sammen grund som Bodil

• #4   28. nov 2008 Bodil: og hvad mener du lige med det???

Det er da enerelt for alle racer at man skal være opmærksom når der er så stor størrelsesforskel...

• #5   28. nov 2008 Giver Connie ret. det kan let give problemer med 2 så unge hunde og ja en hanhund er det sikreste.

• #7   28. nov 2008 Chi-tæve mod chi-tæve
    Amstaf-tæve mod pekingeser-tæve

TEMMELIG stor forskel, HVIS de en dag skulle ryge i totterne på hinanden!!!!!!!

Mange er naive og håber på det bedste, men i en rigtig kællinge-fight blir der IKKE holdt kræfter tilbage af den store af racerne...uanset om det er amstaf, labrador eller hvad det måtte være!!!!

JEG turde ikke gøre det.
    Snup en lille drenge-hund...om et års tid, så i kan nyde begge hunde!!!!

• #8   28. nov 2008 Pia

Det er også utroligt sjældent, at der kommer problemer mellem en han og en tæve - uanset aldersforskellen. Det er primært hvis hundene har samme køn, at der kan blive problemer, når de enten bliver voksne samtidig, eller når den yngste bliver voksen.

Der er dog heller ingen garanti for, at to af samme køn vil elske hinanden hvis der bare er to år imellem. Vores tæver hader hinanden af et godt hjerte, og der er mere end seks års forskel. Til gengæld er vores hanhunde de bedste venner, og har aldrig haft én eneste konflikt. Og dem er der kun ca. 5 uger imellem smiley

Så det med de to år - det er en tommelfingerregel, som kan være god at have i baghovedet. Men det er ingen garanti, og ikke noget man ikke kan finde mange erfaringer der modsiger. smiley

• #9   28. nov 2008 nej der er naturligvis ingen garenti for at to hunde kan lide hinanden, selvom der er 2 år imellem.
    jowina og bianca så da helst hælen af hinanden. der er ikke meget kærlighed at spore der, heldigvis fare de ikke i totterne på hinanden

• #10   28. nov 2008
    Bodil D: Det er da også min mening. er overhovedet ikke uenig med dig. Skriver bare hvad jeg har. Og skrev da også at hun skulle være opmærksom på størrelsesforskellen...

• #11   28. nov 2008 Jeg turde ikke gøre det.......

• #12   28. nov 2008 Jeg har læst alle jeres besvarelser igennem, og er nu kommet til denne konklusion..

I synes jeg skal vente 1 års tid, og så vælge en hanhund?
    Har jeg forstået det korrekt?

• #13   28. nov 2008 ja det er i hvert tilfælde mit råd

Kommentér på:
Tæve med tæve?

Annonce