{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

At fodre en overvægtig hund med rester {{forumTopicSubject}}

Iiih bliver sgu så frustreret nogen gange...

Jeg går meget op i at man ikke skal ha' en over vægtig hund for hunden kan jo ikke bestemme selv..
Laura er ikke i fare for at blive fed, tværtimod men jeg giver hende stadig ikke rester - af den grund at så spiser hun ikke optimalt af sin egen mad og er i "fare" for at blive tyndere end hun allerede er..

Jeg synes at det er fint hvis folk giver deres hunde rester, bare de får et godt foder som de spiser nok af..

Men har noget familie som har en meget stor og overvægtig hund som lever af meget fedende rester og det billigste foder fra supermarkedet..
Så her forleden var de og min svigermor på besøg hos os og da vi havde spist så spurgte min svigermor ( som også synes at hunden er for fed, flot ) om de skulle ha' rester med hjem til Tyson.. Der var godtnok kun bønner tilbage og det vidste de ikke om han gad at spise, så de hældte da bare resten af den fede brune sovs over................
En ting er at give hunden rester , men er det virkelig SÅ vigtigt at den bare SKAL ha' sine rester at man sovser grønsager ind og transporterer det 60 km igennem landet.. ?!

Har sagt at jeg synes at hunden godtnok er for stor og om de ikke kunne gå en tur med den ( på pænest mulige måde ) men de forstår det ikke og bliver istedet kede af det og stødte kan jeg se..

Nå, skulle bare lige af med lidt varm luft *G*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At fodre en overvægtig hund med rester
  • #1   28. nov 2008 Giver dig helt ret - det er sgu synd for den ....

Jeg kan heller ikke se hvorfor den partout skal stopfodres med sovs med undercover bønner ... Bare fordi ??
    Synes sgu også det er for meget - og mon ikke det er skyldfølelsen fra ejernes side der gør at de bliver stødte når du siger din mening ?

• #2   28. nov 2008 Majse -
    Ja netop 'bare fordi' ... helt ærligt !

Jo jeg tror også at det er dårlig samvittighed. Hunden er en "havehund" og bare i vejen nu de har 2 små børn.. 'gå væk Tyson, gå over i din kurv Tyson' er nok det den mest hører.. Og det er ellers en blanding af jagthund og store aktive racer så den er jo vildt energisk, kan bare ikke holde til noget i mere end 5 minutter..

Ejeren fortalte også engang stolt en historie om at hunden havde siddet i bagagerumsåbningen og han havde givet den en hel burger fra McD som den havde slugt på een gang og der var der en mand der var gået forbi og havde gloet helt vildt og ejeren troede at det var fordi at manden var blevet imponeret over at hunden kunne spise burgeren i een mundfuld.. Er sikker på at manden havde tænkt at de burde ha' givet hunden en gulerod og gået en tur med den istedet for nærmest at give den et helt meal...

• #3   28. nov 2008 Jøsses - undeskyld men han lyder sgut for kvik ham manden ....
    Man giver da ikke en hund en burger ....

Korser mig på dine vegne ....

• #4   28. nov 2008 Majse - Det er også svært for mig bare at kigge på....

I starten tog jeg også hunden og gik en tur med den når vi besøgte den, for den var TOTALT ustyrlig og vild når vi kom og så fik den bare skæld ud og den var bare skide irriterende fordi at den var så balstyrisk hele tiden...
    Men når jeg havde gået med den i 10 minutter så lå den inde i skyggen i 2-3 timer..

Stakkels hund.. Siger ikke at jeg er perfekt og at Laura bliver aktiveret i hoved og røv hele tiden, men der burde altså bare være et minimum af aktivering når man har hund.

• #5   28. nov 2008 vores får en gang imellem lidt fra aftens maden, men de får sku ikke alt der er tilbage... en lille klat sovs lidt kød og det er det... og kun engang imellem, da de begge har det med at være lidt runde i det... men syntes da det lyder ekstrem hvis man direkte tager sovs med hjem fra gæster....

min gamle hund fik hver dag.. (da jeg boed hjemme) min mor har sin viden om hunde fra 80´erne) ikk at hun ikke ved noget om opdragelse men det der med kosten. tjee hehe kan huske da jeg flytted, der fik ronja et smurt rundstykke om dagen, men det skal så også lige siges at ronja var åle slank og havde den flotteste pels og hun fik også sit fodre.. men menneskemad fik hun hver dag....

men syntes det er synd når det går ud over hunden så som overvægt... det ville jeg ikke ku gøre mig blind overfor hvis mine hunde begyndte at lægge sig ud...

• #6   28. nov 2008 Betina - Som sagt har jeg heller ikke noget imod at hunden får en smule i sin skål engang imellem..
    Og ja. Bare sovse bønnerne ind så man er sikker på at hunden gider æde det..

Og det er faktisk hver gang at de er her eller vi er hos svigermor, så skal der pakkes "madpakke" med hjem til hunden..
    Hun spørger også mig om vores skal ha' , men jeg synes simpelthen at det er så åndsvagt og siger også at vores hund altså hár mad derhjemme og den får ikke rester..

• #7   28. nov 2008 det er sku for grumt.. har du spurgt dem om de mangler penge siden de henter mad hjem til hunden.ej måske lige hårdt nok.. men det virker da helt vildt underligt.. du har sagt det til dem flere gange, og de kan jo se deres hund ikk har en normal vægt... utroligt

• #8   28. nov 2008 Kan ikke forstå hvorfor folk gør det, men kender det kun alt for godt en nabo til mine forældre købte for 2 år siden en langhåret schæfer hvalp og den bliver også rå fodret med rester hele dagen da der er 3 børn i familien og moren er dagpleje. Alt hvad børnene ikke spiser i løbet af dagen får den. Han er blevet kæmpe og så står han i bur fra kl. halv 7 om morgen til kl. 19 om aften. Jeg ser dem kun give ham motion engang imellem. Men så motionere han bare sig selv ved at løbe hjemmefra og bliver gerne væk i flere timer. Jeg er ved at rive håret af hver gang jeg hører han er væk.

• #9   28. nov 2008 Betina - Vil heller ikke skabe splid da det er nær familie, det er bare så frustrerende !
    Jeg kom dog engang til at udbryde da jeg ikke havde set hunden i ca 6 mdr "Hold kæft hvor er han blevet stor!! Hvad fodrer i ham med??" - For den VAR virkelig blevet stor og det røg bare ud af mig...

Ejerne kiggede helt forfjamsket på mig og sagde at ' nej det var han da ikke, han vejer da det samme' .... Ved ikke hvordan de vejer hunden, for den er da ikke til at løfte og tvivler stærkt på at de ejer en hundevægt..
    Så de ser det slet ikke eller ser bare bort fra det..

• #12   28. nov 2008 Sanne - Nej det må virkelig også være svært bare at kigge på hver dag... Stakkels hund. Fatter simpelthen ikke hvorfor at folk så vil ha' hund.. Det samme med denne hund jeg snakker om...

De to små - Netop, misforstået kærlighed og i dette tilfælde tror jeg at det handler om dårlig samvittighed fordi at hunden bare altid bliver fejet væk og er i vejen...
    Den hund ville bare være en super god hund for en aktiv ejer. Det er en stor energisk Howavart/Bulldog-kastrat som faktisk har en god solid psyke.. Bare ærgeligt at det bliver spildt på at skide i haven..

• #13   28. nov 2008 De to små, tror du da så at Oskars behov i det hele taget er at få rester??

jeg mener jo personligt at det er en misforståt godhed.....

• #14   28. nov 2008 de tager sku ikke skade af at få det samme som vi spiser det har hvors hunde altid fået også da min far havde hunde fik de også alt også rå kød det får mine også når vi slagter rådyr og de er ville med det

• #15   28. nov 2008 Flemming N:
    Du har på en eller anden måde lidt ret... De tager så mænd ikke skade og rigtig mange hunde lever et helt hundeliv på rester. Især i "gamle dage" var det meget brugt....
    MEN, hunden får altså ikke dækket sit behov for vitaminer, mineraler m.m hvis den kun fodres med rester. Det er ikke naturlig mad for en hund, selvom den ser ud til klare sig fint på rester. Det er hundemad så heller ikke, men i hundemad er der sørget for at hundens behov er dækket ind.... Hvis man da ikke køber det billigste der findes...(o:

• #16   28. nov 2008 det er der for de får rå kød her der for de dækket det ind de skal

• #17   28. nov 2008 Øhhhh, jamen rå kød alene er da ikke nok...
    Og nu er det vel også rester den her tråd handler om?

• #18   28. nov 2008 så fortæl mig lige hvad hunde spiste da de var vild dyr

• #19   28. nov 2008 De spiste i hvertfald ikke rester!!!

• #20   28. nov 2008 Hvis man fodrer med råt tilsætter man da også vitaminer og mineraler.... mange tilsætter frugt og grønt..

• #21   28. nov 2008 sikke noget pjat det er sku da ikke kaniner vi har

• #22   28. nov 2008 Meget muligt du synes det er pjat Flemming, men forskere har endnu ikke fundet nogle dyr på denne jord der kan leve udelukkende af proteiner.... Der skal altså grønt til!! Om du vil det eller ej

• #23   28. nov 2008 Flemming.... Synes dine argumenter er noget.... platte...?

• #24   28. nov 2008 hvad spiste hunde 'i naturen', ud over kød, og måske lidt græs? (reelt spørgsmål):-)

• #25   28. nov 2008 Karin J:
    Det er der jo mange forskellige teorier om..... Hunden som vi kender i dag er jo "mennske-skabt".... Men du kan evt. læse på disse linls:

(link fjernet)

http://www.rigtighundemad.dk/barf/Hvad-er-BARF.html?menuGuid=18049&subMenuguid=18054

• #26   28. nov 2008 ja men der mange måde at foder sin hund på det eneste er jo bare hunden har det godt så kan det være ligemeget hvad de får jo

• #28   28. nov 2008 Hold da op smiley

Jeg skulle lige til at skrive det da jeg så at Iben havde været der først *G*
    Hunde og de fleste andre rovdyr går for det meste først igang med at æde indvolde og de indre organer fordi at det er der alle vitaminerne sidder...

Der er jo også en grund til at hunde ikke må få kattemad og det er fordi at katte har brug for mere protein end hunde, da de næsten er 100% kødædere hvor hunde har brug for mere varieret kost..
    Min venindes hund begyndte at tabe al pelsen og det var fordi at den gik i kattemaden og fik for mange proteiner..
    Så som med os mennesker så risikerer man at hunden går hen og får proteinforgiftning hvis den var 100% kød...

Iben - Jeg har prøvet mange ting med Laura.. Hun EELSKER menneskemad og så er det ligemeget om det er verdens ældste tvebak. Sålænge at det ikke er hendes eget mad..
    Har prøvet forskellige produkter ( Royal Canin, Hills ) og nu har jeg fundet frem til noget hun gider at spise : Nutra Nuggets - Jeg køber så 'proffesional' varianten da der er højere indhold af fedt og protein så hun får lidt ekstra...
    Jeg prøvede også at blande lidt lækkert i hendes tørkost før, men hun fokuserede for meget på 'det lækre' og slikkede tørkosten rent for det istedet for at spise det hele...
    Så droppede alt andet end hundefoder så der ikke er et valg.
    Hun får selvfølgelig kødben, marvben, diverse sener, tryner osv - Men ikke dissideret andet mad..
    Men er hun i perioder hvor hun bliver for tynd så blander jeg lidt afpuds fra slagteren i i et kort stykke tid.

Kommentér på:
At fodre en overvægtig hund med rester

Annonce