{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Farlig blanding? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.
På min skole har jeg set en annonce med hvalpe. Moderen : Fransk mastif, rottweiler, labrador
Faderen : labrador, boxer, schæfer.

Mit spørgsmål er om denne blanding ikke lyder en smule risikabel? jeg mener alle disse forskellige racer mixet, kan det ikke blive en farlig cocktail i de forkerte hænder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farlig blanding?
  • #1   27. nov 2008 Nogen vil mene jo..... andre vil mene nej..../o:

• #2   27. nov 2008 Det kommer an på om uforudsigelig er lig med farlig.

• #3   27. nov 2008 Det kommer helt an på hvem den ender hos. Jeg har mødt en blanding af rott,mastiff og schæfer og den var god som dagen er lang.

• #4   27. nov 2008 Ved self godt at alle hunde kan være farlige i de forkerte hænder, men nogen er jo hurtigere til at reagere end andre. Synes bare den lød lidt hård.

• #5   27. nov 2008 Sådan nogle opslag hiver jeg ned i håb om at folk får RIGTIGT svært ved at komme af med hvalpene og derfor ikke gentager idiotien... Sikkert ønsketænkning, men sådan er jeg smiley

• #6   27. nov 2008 Lad mig sige det sådan.. Jeg skulle i hvert fald ikke nyde noget for jeg ved ikke hvilken af de hunde der slår mest igennem, og de er ikke ens i deres førbarhed/reaktioner.

• #7   27. nov 2008 Det er så svært at sige hvilken blanding der er farlig og hvilken en der ikke er. Efter jeg har prøvet at skulle aflive en hund vil jeg aldrig nogensinde købe uden tavle igen, derved heller ikke en blandings hund KUN fordi jeg ikke ville turde tage chancen - tænk hvis noget gik galt så var der bare ingen hjælp at hente. Jeg ville holde mig fra den, men har også brændt nallerne en gang før desværre:(

• #8   27. nov 2008 det kan da godt blive gode hunde alligevel. det da grovt at rive opslagene ned.

• #9   27. nov 2008 Og ja, som nogle allerede har sagt så er det ikke til at vide hvad der kommer ud af den med alle de forskellige racer der er i.

• #10   27. nov 2008 Trine: Tror (uden at vide det self) at det også har noget at gøre med at markedet er fyldt til randen! Mange brænder inde med deres hvalpe så det er dumt at sætte flere i verden, specielt når man ikke har købere på forhånd..

• #11   27. nov 2008 Det er da godt nok noget af en rundkørsel smiley Kunne godt tænke mig at se hvordan de hvalpe ser ud.
    Om den er farlig kommer jo an på så meget. Men nok især på hvilke mennesker de kommer til at bo hos.

• #12   27. nov 2008 Min veninde har lige fået aflivet sin hund efter 1½ års kamp. Han var Bull Mastif, Rottweiler, Labrador,Riesenschnautzer, Grand danois og Mastif. Hun er "de rigtige hænder" ;o) Og gjorde alt hvad der stod i hendes magt for at hjælpe. Træning, hundepsykolog, medicin, Adfærdsbehandler, kastrering. 95% af tiden var han en rigtig dejlig hund, men de sidste 5% gjorde ham utilregnelig. Jeg har virkelig aldrig oplevet nogen være så ihærdig med en hund, men den endelige konklusion fra træner, psykolog o.s.v., var at han var for splittet i sindet af de mange forskellige typer hunde han var blandet af, og det klogeste ville være at aflive ham, inden der gik noget helt galt ! Hans ene kuldsøster er også fuldstændig ude af ballance, jeg ville aldrig turde være alene med hende, og de andre søskende kender vi ikke noget til.
    Så udfra det (jeg har fulgt med i hele forløbet med ham, naboer) Så kan jeg kun ryste på hovedet af folk som blander så mange og så forskellige racer... Synes det så synd for både hundene og de fremtidige ejere, at de eventuelt skal så meget igennem, for blot at få sorg på den ene eller anden måde til sidst.
    Det er ikke for at støde nogen med blandinger af mange racer, men blot min erfaring på området :o)

• #13   27. nov 2008 Der findes ikk en decideret farlig blanding.. kan bare være risikabelt da der er så mange racer i mht temprement osv

• #14   27. nov 2008 Tanja H:

Så må der jo også have været nogle mangler hos den hund, altså i de første 8 uger inden hun købte den.
    Tror ikke at en blandigshund bliver sindsyg bare fordi det er en blandigshund.

• #15   27. nov 2008 Jeg tror godt på at en blandingshund kan blive sindssyg kun fordi den er blandet med så mange racer. Jeg hører tit om det. Ikke hvis det kun er to racer der er blandet, men når det er en fem seks stykker ad gangen så synes jeg det går galt mange gange:(

• #16   27. nov 2008 Det er måske mere fordi ejeren ikke ved hvad de har med at gøre, fordi man aldrig rigtig ved hvad man får...

• #17   27. nov 2008 Hvis man skal fokusere på noget positivt, (Da alt ikke skal være negativt) så kan man sige, at blandingshunde kan være positivt i og med, at man får udeladt mange avls-sygdomme, som normalt ligger til race-hunde.

• #19   27. nov 2008 Malene D. : Det kan du sagtens ha ret i at der har været, der er ingen der ved det da hun fik ham som 16 uger gammel, og kun fik brudstykker af hans fortid at vide. Og selvfølgelig kunne hun lisså vel ha været heldig, det var hun bare desværre ikke,,,:o(

Jeg har selv 3 blandingshunde, og kunne ikke ønske mig bedre hunde. De er blandet af Sct.Bernhard/Landseer og den sidste er hvalp af en af mine egne, hans far er sort/hvid Newfoundlænder. Deres forældre ligger jo nogenlunde ens i sind og fysik, og de er alle 3 rolige, godmodige, tætknyttede, børne/dyreglade familiehunde, og sygdomsfrie.
    Jeg er selv meget til blandinger, på et fornuftigt plan selvfølgelig ;o) Jeg skifter aldrig "race" og vil , når mine vuffere ikke kan mere, igen ha' Landseer/ Newf. Blandet eller ren race. Jeg elsker bare dette sind, størrelsen og udseendet :o)

• #20   27. nov 2008 Tanja H

Ja okay. Men så kan den også sagtens have nogle traumatiske oplevelser, eller bare dårlige forhold, i de første 16 uger af dens liv. Det kan sagtens have betydning for dens mentale udvikling.
    Jeg er heller ikke imod blandinger, jeg er bare mest til rene racer, da man så har en ide om hvilken slags hund man får smiley

• #21   27. nov 2008 Ja selvfølgelig, de første mange uger danner jo stort set den hund du får som voksen. Derfor jeg også havde mega travlt da Ayla fik hvalpe. Jeg udsatte dem for stort set hvad som helst, i et tempo der passede dem selvfølgelig. Alle typer mennesker, store, små, højrøstede, ældre, børn, fjernsyn, støvsuger, musik, høj musik, plæneklipper, biler, pladevibrator, boremaskine, blænder, håndmixer, nok 50 forskellige stykker legetøj i alle farver, faconer og pibelyde, katte, kaniner, papegøje, 15 forskellige andre hunde i alle størrelser og farver,,,,u name it og de har prøvet det. De levede inde i huset sammen med mig og var alle helt renlige da de var 7-8 uger. 10 stk. små bamser, jeg siger dig der var liv og glade dage, he he. :o) Virkelig en stor oplevelse :o)
    Og i dag er jeg bare så glad for at jeg gjorde så stort et arbejde ud af det. Har kun fået positiv respons fra de nye ejere. Hvalpene går nysgerrigt til alt nyt de møder, er sociale og selvsikre :o) Og det er jo simpelthen bare det hele værd, også fordi jeg har minimeret risikoen for at de kommer til at skifte hjem som problemhunde, enormt meget.

• #22   27. nov 2008 Ja, men det lyder da også som om de har været hele turen igennem smiley

• #23   27. nov 2008 Ha ha , ja :o) Men samtidig var det jo også enormt spændende at se forskellen på deres sind, sådan som de hver især reagerede :o)

Men en ting har jeg glemt at introducere dem for,,, Balloner !!! Talut så en komme flyvende henover vejen, her den anden dag, lige imod ham. Jeg skal lige sige at den fik skældud,,den grimme ballon,, ha ha. Han blev simpelthen så paf, at jeg blev nødt til at grine :o) og de to andre tøser jeg har stod bare og så lige så overbærende på ham " ja ja,, han er jo kun en stor hvalp, tsk tsk", virkelig et syn ;o)

• #24   27. nov 2008 Hvorfor skulle blandingshunde gå fri fra arvelige sygdomme? Jeg har svært ved at se hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

• #25   27. nov 2008 Tanja H

ha ha hvor sjovt. Sikke et fjollehoved smiley Men nu kan man jo heller ikke introdusere hvalpene for ALT i løbet af de første 8 uger.

• #26   29. nov 2008 Teknisk set burde en blandingshund vel være disponeret for de sygdomme som ligger til de racer en er blandet med, hvilket hurtigt kan blive en hel del.

Kommentér på:
Farlig blanding?

Annonce