29. okt 2012 Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
"Din hvalp er farlig, uopdragen osv osv" {{forumTopicSubject}}
Puha har lige brug for noget luft!
Har jo skønne og super nemme Franco, som efter min egen mening er utrolig velopdragen af at være en hvalp på 4mdr, han kan en del kommandoer, flår ikke møbler eller tæpper selvom hans tænder er i fuld gang med at blive skiftet, han gør ikke af alt, han er næsten renlig, han er rigtig glad for at møde nye mennesker osv
Synes faktisk at jeg har været enormt heldig med ham!
Og fra alle hundemennesker jeg kender, hører jeg det samme som jeg selv synes..
Men folk der ikke har hunde, eller de jeg kender som aldrig burde have haft en, mener åbenbart noget helt andet
Franco snakker utrolig meget når der kommer folk ind i huset (en blanding mellem bjæf og rumlen) og det mener folk åbenbart er en truende adfærd på trods af at han logrer så voldsomt at rumpen er ved at vælte ham :S
Har oplevet 2 gange at folk er bakket væk fra ham med "han er farlig" udtrykket (sjovt nok er det mine pigers fædre), selvom han intet ondt mener... han vil sådan set bare sige hej og gøre opmærksom på sig selv..
En anden ting er at folk har meget svært ved at forholde sig til at hans str. ikke gør at han er uopdragen, nej han er bare hvalp... og jeg mener virkelig at kunne alle hvalp nå (f.eks. køkkenbordet) ville de fanme prøve at snuppe det der lå af lækre sager, og det samme gælder hans str i andre henseender, altså gåpænt (syns jeg nu altså at han gør), o.lign..
Self arbejder vi med de ting han ikke må, og de ting han skal - det gør vi hver eneste dag! Men hallo om jeg må bede tak! Han er KUN 4mdr, ting tager altså tid!
Undskyld hvis det blev lidt rodet, men argh, det irriterer mig simpelthen så groft efterhånden så det skulle bare ud
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
vi troede tit at hun lå under bordet og knurrede af kattene eller hunden, da vi lige havde fået hende, og så lå hun bare og sov :D,
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.437
Han virker sikkert skræmmende på folk som ikke er hundevante, selv om han bare er en lille glad hvalp.
Du gør det godt Bare fortsæt
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 64
Jeg ved hvad du mener, der er også mange der tror min hund vil bide dem (Han har aldrig bidt et menneske eller dyr før), fordi han smiler nåt man kommer hjem. Men de glemmer ligesom at aflæse hele hans bagpati som(Som du også sagde) er ved at vældte af lykke!
Så forsår dig 100%! Men der er jo ikke så meget anden for end at forklarer hundens adfærd til dem der er bange for ham?
For mig lyder det som om du er PISSE heldig mht. at han er så "velopdragen" :)!
Knus herfra
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.060
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 945 Svar: 17.507
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 819
De vil have familiehunde på gammeldags maner.. gåture, ligge i kurv, kødben, hygge osv. i et meeeget lavt tempo. og det er også fint for mig.
Men når jeg vil have en træningspartner, som kører i højeste gear altid så kulminerer vores veje altså.
Han laver ikke andet end at skælde jasmina ud, sige hvor irriterende hun er, hvor larmende, og ih og åh .. hun er altså kun 1 år gammel... hun hopper op, trækker, gør, er hyperaktiv, driller deres hund og er som en ung hund nu er. men han vil bare have hende til at ligge og dovne hele dagen.. åh...
Så jeg forstår dig også 100%!
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Alvin og Franco er næsten lige gamle (2 mrd. forskel) og jeg oplever PRÆCIS det samme som du gør... Alvin snakker også meget når der er gæster, og når de ikke vil snakke med ham, så siger han altså "HALLO! jeg er her!"...
når jeg møder folk, så går de tit en kæmpe stor bue uden om os, fordi Alvin er så stor..
min kusine var og besøge mig den anden dag.. hun NÆGTEDE at komme ind ad døren, før jeg havde fjernet "det store møgdyr"... hun var helt sikker på, at han ville æde hende..
vores race er jo bare en skødehund, der er vokset lidt for meget.. de vil bare gerne sees, høre og mærkes...
vi må nok bare erkende, at mange folk, ikke kan se det søde i dem. selvom de er kærligheds bomber
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 489
Jeg synes også at min har været hel fantastisk, og stadig er det. Utrolig nem hvalp, hurtig renlig, ekstrem lærenem og hører utrolig godt efter når man tænker på alder, køn og mængde af træning han har fået
Men når jeg har ham med nogen steder eller når der kommer gæster bliver han så glad og overgearet at han virker voldsom og uopdragen. Han løber nærmest ind i folk, halen slår mega hårdt, han træder folk på tæerne (og 35 kg med klør gør altså ondt når det sker i galop!), savler og kommer med legetøj hele tiden fordi han vil lege. Når der er små børn må jeg holde ham indtil han falder til ro, ellers kommer han simpelthen til at vælte dem i glæde, og han vil kysse dem hele tiden fordi de jo er i hans hovedhøjde ren kærlighed og han kan simpelthen ikke lade være. Så børn bryder sig ikke helt vildt om ham, fordi han er så voldsom.
Folk ser desværre ikke hvordan hunden faktisk er, og hvor fantastisk dejlig han er Men det er jo bare synd for dem. Jeg ved hvilken fantastisk hund han er, og det er DET som er det vigtigste!
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
Men en gang imellem må man så også give op fordi de samme folk som var lidt utrygge i starten, så kører hunden op i en spids med at trække og lege og det giver altså altid væltede vaser og lidt hoppen op ad mennesker.. Du sagde han var god og velopdragen.. jeps, men al opdragelse sættes sq gevaldigt på prøve når du står og flagrer med en bamse eller hundeguf over hovedhøjde..
TS, du ved hvad din dejlige dreng kan og skal kunne, og det lyder da godt nok også som om du har trukket vinderloddet
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
"Din hvalp er farlig, uopdragen osv osv"