{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Vild drøm eller er hun syg?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min kæreste og jeg kom i nat hjem og vores Shih tzu havde tisset i vores lædersofa. Det undrede os meget for har hun ikke gjort før. 3 timer tidligere da vi tog afsted havde vi siddet os og et vennepar og der kravlede hun ind under sofaen og ville være alene. Hun kom ud og sagde farvel da vi gik. Vi tænkte hun nok bare var meget træt. Her til morgen vågner vi så ved at hun bare skriger, det skrig en hund giver hvis den bliver overfaldet af anden hund, som om den er ved at blive totalt skambidt. Vi vågner med et sæt og jeg tager fat om hende og hun bliver ved med at skrige 5-10 sekunder og knurrer lige en enkelt gang og så falder hun helt til ro og ligger sig ned mens jeg holder hende og beroliger hende. Det rigtig mærkelige er så at hun samtidig har tisset over det hele samtidig og en stor del af det ligger under hende og hun ligger sig bare på det alligevel.

Mine forældres hund havde for 3 dage lige fat i hende da hun var fræk og der gav hun et skrig fra sig fordi hun åbenbart fik rigtigt fat. Vi tænker nu om det kan være "traumer" hun drømmer om eller om hun er syg??

Håber på nogen kan hjælpe lidt for vi er kede af vores lille barn opførte sig så mærkeligt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vild drøm eller er hun syg??
  • #1   23. nov 2008 det kan være i smerter at hun tisser ?
    jeg ville mandag morgen ringe til dyrlægen og høre hvad de siger.

virker hun ellers glad og frisk? spiser, drikker, går på toilettet (ud over på sofaen) som hun plejer?

• #2   23. nov 2008 Hun virker fint glad nu. Jeg badede jo lige alt det tis af hende efter hun havde lagt sig i det og derefter lovrede hun bare med halen. Nu har hun fået et ben og det ligger hun bare og hygger sig med. Så ja gør hun egentlig. Tror ikke hun har smerter når hun tisser for det svarer jo ikke på hvorfor hun tisser i sengen mens hun ligger og sover mellem os. Det skal siges at vi er sikre på vi ikke lagde os på hende eller lignende. Min kæreste var halvvågen og jeg lå i den anden side af sengen. Hun har også spist helt fint i går. Hun tissede godt nok 5 gange da vi var ude og gå en tur i går. Det var i en anden by vi gik en times tid så formoder bare hun lige skulle sætte sit mærke.

• #3   23. nov 2008 Tænker sådan lidt om en hund kan have traumer? Og endda så store at hun drømmer om det og så bliver så bange hun skriger og samtidig tisser?!

Jeg tror ikke hun har smerter for giver hun jo ikke udtryk for - lige bagefter var der ikke noget efter jeg havde fået hende ned på jorden. Så tror jeg ikke?!

• #4   23. nov 2008 At tisse 5 gange er ikke normalt for en tæve.

Jeg ville nok for en sikkerheds skyld tage en urinprøve og få udelukket der er underlivsproblemer

• #5   23. nov 2008 Colour Collection A: Ja vi kender udmærket når de drømmer, er ret sødt:-) Hun er ved at være udvokset så lige på nippet til at hun er voksen. Mere voksen end hvalp i hvert fald. Skræmmer mig bare om den kan drømme så meget den skriger og tisser. Jeg har 2 gange hørt en hund blive overfaldet, den anden dag mine forældres hund da den gjorde det. Og så en hund der blev skambidt. De skriger på en forfærdelig måde og samme måde hun skreg på he:-( Men vi ringer nok også lige til dyrlægen, men kan vel godt vente til i morgen? Vil bare næsten ikke ringe til en vagtdyrlæge når hu pt har det fint?!

• #6   23. nov 2008 Famøse Famse Janie:
    Det lyder fornuftigt nok lige at prøve. I nat da vi kom hjem var jeg oppe og tisse en lille tår med hende(efter hun havde tisset i sofaen) og der var ikke noget. Mærkeligt.

• #7   23. nov 2008 Colour Collection A: Nej synes jeg ikke umiddelbart. Vi hra ikke lagt mærke til noget.

• #8   23. nov 2008 VI har ikke umiddelbart set noget mærkeligt ved hendes urin, hverken slim eller blod. Men skal jo ikke udelukke det har været der, men vi har ikke set det. Det lyder ikke rart med underlivsbetændelse:-( Håber jeg godt nok ikke.

• #9   23. nov 2008 Har undret mig lidt over nogle gange at hun tisser bare en lille "klat". Men tænkt at hun gjorde det for at sætte sit mærke. Hun har været i sin første løbetid og derefter det er begyndt. Så ved ikke om det med hun tisser lidt kan være fordi hun nu er en dame og vil sætte mærker til handhundene.

• #10   23. nov 2008 En Shih Tzu er en dejlig hund, vores lille barn. Hun elsker mad udover sit hundefoder. Det er hun ikke specielt vild med. Hun får lidt kød eller grønsager ind i mellem og det spiser hun til det sidste:)

• #11   23. nov 2008 Super. Så er spørgsmålet bare hvad der er sket i morges?

• #12   23. nov 2008 Hun er en primadonna så det gør noget. Har flere gange løbet efter store hunde som leger hvor hun gør helt vildt fordi hun er sur over de driller hende(selvfølgelig kun i sjov). Så hun er en primadonna. Men kan da godt være at hun er blevet meget mærket af at hun for første gang er blevet sat på plads selvom det ikke umiddelbart virkede sådan?!

• #13   23. nov 2008 Gør vi også og vi holder skarpt øje med hende og tager lige for en sikkerheds skyld fat i dyrlægen i morgen.

• #14   23. nov 2008 Har hun været i sin 1. løb?

Ellers kan det være sådan en der nærmere sig.

Da kan de godt være ved siden af sig selv og det er normalt de sjattisser........

• #15   23. nov 2008 Jep har hun været:-)

• #16   23. nov 2008 Ja det var noget af en stor kat. Tak for dine svar, tror måske vi ringer til dyrlægen i morgen. Hun virker til at have det fint nu. Men da bange for hvorfor hun gør sådan - da ikke normalt en hund tisser og skriger og så bare ligger sig i det bagefter!

Kommentér på:
Vild drøm eller er hun syg??

Annonce