{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Rød i øret {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Jeg opdagede i aften efter vi var kommet hjem fra gåtur at Nemos ene øre er meget rødt og han bliver ved med at klø sig i det.
Det virker som det er noget der generer ham. Det andet øre er helt normalt og har det fint.
Har tænkt mig at tage til dyrlægen i morgen, men har ikke opdaget det før for et øjeblik siden.
Lige siden sneen kom har han, efter hver tur været rød i ørene og pungen når vi har været ude, men det forsvinder efter noget tid inde i varmen. Er det normalt?
Er der nogen der ved om det kan være betændelse i øret eller noget helt andet? Og ved om vi kan hjælpe på kløen i aften med salve eller noget?
Det virker som det generer ham og det er synd at han skal sove med det.
Håber I kan hjælpe os smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rød i øret
  • #1   29. dec 2005 hvad gør madolien?????

• #2   29. dec 2005 Vi har tidligere fået ham checket for øremider og lignende fordi han altid har kløet sig meget i ørene og rystet hovedet, men der har intet været i ørene. Ved ikke hvorfor han gør dette.
    Men denne gang klør han sig meget meget hårdt og prøver at stikke poten så langt ind i øret som overhovedet muligt.

Dumt spørgsmål, men hvis det er øremider, kan mennesker så også blive smittet af det?

• #3   29. dec 2005 ok, hvordan gør man det bogstavligt??? Hælder man bare lidt i øret???
    Min hanhund har haft svamp i øret og lige siden har han tit snavset øre. det er kun det ene

• #4   29. dec 2005 kisser>>> man kan godt gøre det bare for at rense øret, ikk' så tror jeg vil prøve det næste gang han skal have renset ører, det må da være bedre at rense og så skal jeg ikke pille ved dem så meget

• #5   29. dec 2005 ok det lyder dejligt det må jeg prøve.... Har altid været meget bekrymet om for de små ører ;o))

• #6   29. dec 2005 hihihi han har ellers store ører

• #7   29. dec 2005 Tak kisser smiley vil også prøve at rense dem smiley

• #8   29. dec 2005 Nej synes ikke det lugter underligt.
    Men kunne godt være betændelse.
    Men det er næsten hver måned han har betændelse et eller andet sted, først var det i huden, så halsen og nu øret? Er der så noget galt med ham?

• #9   29. dec 2005 Min venindes hund havde meget kløe i øret, og havde konstant røde øre - det viste sig at være udslet fra foder allergi. Der kan altså være flere ting galt, når det drejer sig om røde øre - jeg ville nok vente med at foretage mig noget, indtil jeg har snakket med en dyrelæge. Har også hørt, at vi mennesker tit gør tingene værre med hundenes øre og øjne, ved at forsøge at rense dem mv...

• #10   29. dec 2005 Min havde svamp i øret det var rødt og kløede

• #11   29. dec 2005 min dyrlæge har lært mig hvordan man gør det , men hun skulle også vise mig det mange gange før jeg turde at gøre det

• #12   29. dec 2005 Det der med at hælde olie ned i øret skal man være varsom med, hvis hunden ikke "kun" har en simpel øregangsbetændelse eller øremider, men har en mellemøre-betændelse hvor trommehinden kan være bristet. At hælde olie og andet stads (medicin) ned i et øre med bristet trommehinde kan føre til ødelæggelser af både hørelse og balance-evnen.

Så hold dig til at rens med et stykke vat på pegefingeren, tag så til dyrlægen i morgen og så kan hunden få startet den rette behandling.

Det lyder som om det er en simpel øregangsbetændelse, det får hundene tit efter de har været ude og lege i sneen, så kommer der fugt i ørerne og det er bare guf for bakterierne. Hvis den har meget hår omkring og i øret kan det være en god idé at tage en tur til hundetrimmer og få dem væk eller selv klippe dem væk.

Stefan

• #13   29. dec 2005 Ja så er det nok bedst at jeg venter med at foretage mig noget til i morgen og hører hvad dyrlægen siger.
    Men når han har haft betændelse så mange gange og han er jo kun 11 måneder, er der så noget galt med ham som gør at han altid får betændelse alle steder?

Tak for alle de gode råd smiley

• #14   29. dec 2005 Nu jeg allerede er i det har jeg faktisk også 2 andre ting at spørge om som jeg nok lige så godt kan lægge under dette.

1. Nemo er ikke bange for fyrværkeri, men når han hører braget begynder han at gø og kan godt stå længe og gø. Han er ikke bange eller noget, men gør på samme måde som når han hører en bildør.
    Er der noget jeg kan gøre for at få ham til at holde op?
    Har prøvet den med vandpistolen men det syntes han kun var rigtig sjovt og fik derfor den modsatte virkning.

2. Han har selvtillidsproblemer når det kommer til fremmede mennesker.
    Det er en ting der ligger til racen.
    Hver gang vi møder fremmede på gaden som gerne vil snakke med ham går han 5 m kreds udenom. Hvis de ignorerer ham, han har kendt menneskene lidt eller hvis det er fremmede der kommer ind til os er der intet problem og han er aldrig agressiv, kun sky.
    Vi har gået til hvalpemotivation og skal starte unghundetræning nu og går til ringtræning og det hjælper, men det går meget meget langsomt.
    Det er også selvtilliden det er galt med, han får eller 1000 kys og ros hver dag, men er ikke beskyttende overfor ham mht andre mennesker og hunde er slet intet problem.
    Hvad kan jeg gøre for at hjælpe om dette?

• #15   29. dec 2005 Det kunne godt tyde på at han har en sart hud, når han har haft øregangsbetændelse mange gange.
    Det kan være forårsaget af mange forskellige ting, men allergi kunne være et godt bud enten noget i foderet eller i hans omgivelser. Det kan også være noget der ligger til racen, den er jo lidt speciel hvad hud og pels angår.... smiley
    Man kan få taget en blodprøve hos dyrlægen som kan vise eventuelle allergier......

Stefan

• #16   29. dec 2005 Stefan - det er ikke øregangsbetændelse han har haft flere gange, men hudbetændelse og halsbetændelse og nu noget som sikkert er ørebetændelse.
    Sart hud er noget der ligger til racen og han får bumser hvis blot der er det mindste stress, forandring i foder eller lignende.
    Har snakket med dyrlægen om den allergiprøve tidligere, men hun mente ikke der er grund til det, fordi racen er så underlig og kan reagere på bare det aller mindste.
    Det er ikke foderet der er galt med og heller ikke cremen vi smørrer ham ind i... så det må nok være et eller andet i omgivelserne eller godbiderne måske

• #17   29. dec 2005 Prøv evt. at skifte til et specielt allergifoder (prescription diet z/d, fåes hos dyrlægen) i 6 uger, drop madrester og godbidderne i den periode (du kan bruge foderet i stedet), så kan du i hvert fald udelukke foderet som værende problemet.

Men han er jo også i puberteten, så det kan også være hormonerne der raser rundt i ham og gør hudens immunforsvar ustabilt.......

Stefan

• #18   29. dec 2005 Ja det er muligt det kun er puberteten.
    Vi fik for noget tid siden en kosmetolog til at kigge på hans hud og hun mente ikke det var foderet men cremen det var galt med og anbefalede et andet mærke uden petroleum som vi bruger nu og i længere tid forsvandt bumserne også, men er nu vendt stærkt tilbage igen.
    Men tror jeg vil følge dit råd og holde mig kun til tørfoderet og snakke med dyrlægen i morgen om vi bør skifte til allergifoder.
    Nu må jeg smutte i seng.
    Godnat og mange tak for hjælpen smiley

• #19   29. dec 2005 Held og lykke!

• #20   30. dec 2005 pas på med det der olie..det tyder på det bare er en lille ørebetændelse..mine havde det også nogle gange..og jeg trode også jeg kunne spare dyrlægen.. men det blev bare værre.. jeg købte også noget ørerens ..og mine hunde kunne bestemt ikke lide det..så jeg prøvet selv at komme det i mine øre...og jeg forstod der så hvorfor de skabte sig sådan..``det var som at hælde sprit i et åben sår..

• #21   30. dec 2005 Du skal IKKE komme noget i ørerne. Læs tråden fra i går. Hundeejere har det med at komme alt muligt i ørerne på deres hunde. Lad dyrlægen klare det. Det lyder bare som om den er kold. Kolde fingre kan oz klø.

• #22   30. dec 2005 hvis det lugter lidt underligt så kan det godt være mider.. men som doggymom siger, så la' endelig være med at putte noget i øret på den.. gå til dyrlægen i stedet

• #23   30. dec 2005 Hej igen.
    Så har vi været hos dyrlægen.
    Han har akut øresvamp og skal have dråber i ørene. Vi fik at vide at det nok var pga når det er meget koldt og så kommer ind i varmen forandres miljøet i ørene.
    Han har også begyndende hudbetændelse og muligvis hårmider som er skyld i betændelsen.
    Det har vi alt fået behandling for så nu krydser vi fingre for at hans hud og øre får det bedre smiley
    Tak for jeres hjælp

Kommentér på:
Rød i øret

Annonce