{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Utryg ved andre hunde {{forumTopicSubject}}

Godaften HG! smiley
Jeg håber I kan hjælpe mig!
Jeg har nu i et stykke tid trænet Trunte i at gå pænt i snor, og hun er blevet rigtig god til det! Holder sig til den ene side af stien, og går pænt uden at trække, så det er super skønt! Men! Ligeså snart vi møder andre hunde på turen går hun i forsvarsposition, dvs. hun lægger sig ned som om hun er klar til angreb. Det er ikke sådan at hun bider den anden hund, men hun slår dem med poterne for at vise hvem der bestemmer. Jeg har prøvet alle mulige øvelser for at få hende til at lade være, men lige lidt virker det! Nu er det efterhånden sådan at vi er nødt til at vende om hvis der kommer en fremmed hund imod os, og jeg synes da ikke at det kan være rigtigt!
Hvordan lærer jeg hende at blive tryg ved andre hunde - store som små?

Det skal forresten nok lige siges at hun er blevet kanøflet af fremmed hunde et par gange - ikke bidt men jagtet lidt rundt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utryg ved andre hunde
  • #1   20. nov 2008 Jeg ved ikke om de kan finde på at gøre det af usikkerhed, men her gør Kaido det overfor Lotus. Hvis vi går på marken og Lotus er kommet lidt væk, men er på vej tilbage, så ligger Kaido i "angrebsposition" og "overfalder" Lotus, når hun kommer tilbage. Og SÅ leger de:-)). Er du HELT sikker på at hun er utryg??

  • #2   20. nov 2008 det er heller ikke fordi hun som sådan er aggressiv. Hun lægger sig ned og hvis hun så skal sige hej til den anden hund lægger hun ørerne ned og står helt stille. Hvis den anden hun så begynder at snuse til hende så vender hun sig om og stikker dem bogstavlig talt en lussing.

  • #3   20. nov 2008 det kan da godt være at det er mig der er pylret så? smiley

  • #4   20. nov 2008 Det der lydder meget som kiwi gør. Hun lægger sig ned, og når de så kommer tæt nok på springer hun op, og står så med ørerne helt tilbage og halen langt nede.. hvis det er hunde hun kender godt gør hun dog ikke sådan... Det er leg hun opfordrer til, men hun er en anelse utryk i det tætte møde..

    Jeg fik forklaret at hun lægger sig for at dæmpe. både sig selv, og den anden hund. så udgør hun heller ingen trussel når hun ligger ned.. Men hun kan også blive så "spændt" at hun ryster helt.. især hvis det er en kat hun skal hilse på smiley


  • #5   20. nov 2008 Kaido springer på Lotus, og ind imellem er Lotus så heldig at flytte sig, så Kaido flyver lige ud i luften og lander i græsset......*GGGGG* Men absolut intet aggressivt over dem:-))

  • #6   20. nov 2008 hun gør det ikke overfor de hunde hun kender smiley

    nogle gange rejser hun børster men det er langtfra hver gang


  • #7   20. nov 2008 Ja, præcis.. Kiwi plejer at sige piv, hvis hun føler den anden bliver for meget(hvis de er lidt dominerende). Hun er ikke god til selv at trække sig når det bliver for meget for hende, så jeg plejer at trække hende væk når hun ser for usikker ud, og så gå hen og hilse igen.
    Jeg er meget opmærksom hvis hun hilser i snor, for der er hendes mulighed for at trække sig altså noget begrænset, og jeg ønsker ikke at stille hende i en situation hvor hun føler sig for presset.. Jeg prøver derfor at blive så god som mulig til at læse hende..
    Uden snor lægger hun sig dog ikke ned, med minde det er i leg som mette beskriver. Men hun har stadig de tilbage lagte ører, halen, og de rejste børster engang imellem. DOg bliver hun noget hurtigere tryk ved den nye hund her, og søger ellers mig.


  • #8   20. nov 2008 hmm.. nu kan jeg så se at din hund er noget ældre.. for jeg havde en ide om at det i Kiwis tilfælde måske lidt kunne forklares med at hun kunne være inde i en "jeg er nervøs ved alt" periode.. men det er din nok lidt for gammel til...

    Er det noget hun er begyndt på for nyligt? hvordan er hendes holdning og hale når hun står med ørerne tilbage?


  • #9   20. nov 2008 det er ikke noget der er begyndt for nyligt. Hun har gjort det i nogle år efterhånden. Hun lægger ørerne tilbage, nogle gange rejser hun børster, men halen er helt oprejst

  • #10   20. nov 2008 Det lyder altså som leg i mine øjne, jeg har dog kun lige læst dit første indlæg..

  • #11   20. nov 2008 Det lyder i hvert fald ikke som usikkerhed... Nu har jeg nemlig selv en meget usikker hund og der er slet ingen tvivl når hun viser usikker adfærd..

  • #12   20. nov 2008 Hun går ikke til træning? for så ville jeg lade træneren se hendes reaktion og lade dem bedømme om hun er usikker i situationen og evt hvordan du så bedst takler det..

    Det meste lyder for mig også som leg.. men hvis det var en mulighed, så er der jo en der kan se hunden i situationen..


  • #13   20. nov 2008 Nadja: kan du prøve at beskrive forskellen, og det gør du ved at NU, er hunden usikker? jeg er nysgerrig..

  • #14   20. nov 2008 Jeg er slet ikke i tvivl med min, hun sænker blikket ned i jorden eller kigger væk og smasker og kommer den anden hund tættere på rejser hun børster og bliver hun rigtig usikker begynder hun at gø samtidig med at hun søger væk fra den anden hund, er hun i snor gemmer hun sig bag ved mig.

    Når hun vil lege med en anden hund ligger hun sig ofte ned (det gør min anden hund også) og når de så kommer tæt på så får de et par poter i hoved og så går den vilde leg..



  • #15   20. nov 2008 Undskyld det sene svar var lige ude med hundene.

  • #16   20. nov 2008 Jamen det var nu også det med børsterne der sagde mig at der måske kunne være lidt usikkerhed på et tidspunkt i mødet..

    Okay, mange tak smiley jeg er desværre ikke så god til at lægge mærke til blik og smasken, som krop og holdning synes jeg.. vil se om jeg kan lægge mere mærke til hende næste gang.. Kiwi er desværre ikke så god til at søge væk, hun fryser bare sig selv fast hvis hun kommer i en situation hun ikke rigti kan overskue.

    Vi arbejder bare rigti meget med kun at give hende gode oplevelser.. Desværre en lidt øv en idag.. Men jeg håber som også sagt tidligere at det måske er en fase, for hun havde ellers næsten været ovre det..


  • #17   20. nov 2008 At rejse børster er ikke atid et tegn på usikkerhed, det kan også være, anspændthed, dominans og simpelthen fordi den er ophidset, det kan både være pga nye dufte, nye hunde.

    Men det er altid en rigtig god ide også at se på hundens øjne og ansigt, man kan læse meget der. Den behøver nemlig ikke at smaske med lyd på tit er det bare tungen der køre lidt ud og ind af munden omkring læberne..



  • #18   21. nov 2008 Misja når hun har tendens til at fryse fast, så er det en rigtig god ide at holde godt øje med hende inden det sker, så kan i nemlig nå at stoppe det og gå væk med hende så hun undgår en ubehaglig situation og med tiden bare vil blive endnu mere usikker.

    Jeg valgte at holde mig væk fra hundeskove og træf med mange hunde i 1 år med min tæve og imens trænede jeg så med problemet, både hjemme og hos Kisser C herfra, det har hjulpet så meget at jeg nu kan tage til mindre træf og i hundeskove uden at min hund får en dårlig oplevelse.

    Jeg er netop blevet mere obs på min hund og har lært at læse hende før hun når at blive rigtig usikker.


Kommentér på:
Utryg ved andre hunde

Annonce