Spørgsmål om hunde {{forumTopicSubject}}
Haløjsa!
Jeg er ikke så ofte herinde men jeg vil lige høre om nogen kan svare på et spørgsmål vedr. min hund.
Da han var hvalp havde han kun en testikkel. Da han var 4 måneder var der stadig kun én.
Dyrlægen vi snakkede med sagde at han, når han blev omkring ½ år nok skulle kastareres, da den "forsvundende" testikel forøgede risicoen for kræft.
Hun mærkede på Taco og fortalte at han med 100% garanti skulle have fjernet testiklen, fordi hun ikke engang kunne finde den ved at mærke på ham. Ergo måtte den side helt oppe i bugen. (tror jeg hun sagde).
Det betød at der var endnu større risico for udvikling af kræft.
Desuden fortalte hun at chancen for at testikklen skulle dukke op efter hvalpen var fyldt et par måneder var næsten lig med nul. Hun sagde lidt sjovt at det ville være et mirakel hvis den faldt ned.
Vi har ikke rigitg tænkt mere over det siden, men da han nærmede sig de 6 mdr. begyndte vi at snakke om hvordan vi skulle gribe det an.
Vi blev så enige om at mærke efter for at se om vi "var heldige".
Da jeg mærkede efter fik jeg et mindre chock.
Der var to testikler, den ene noget større end den anden men der var med sikkerhed to.
Hunden er nu 7 mdr. og har to fuldstændig normale testikler.
Nu er det så jeg vil høre om det virkelig er et mirakel eller om dyrlægen har bildt os noget ind??
Vi har snakket om at tage ham med til dyrlægen en tur for at få ham undersøgt. Men vil bare høre om nogen herinde kender noget til lignende eksempler, og om det er normalt?
Hilsen Mimi
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Når hunden er 8mdr(ikke en dag før) bliver den konstateret kryptocid. Dette betyder at den ikke må indgå i avl, da det er arveligt.
Man vælger 8mdr da nogen hanhunde godt kan være senere om at lægge dem ned. så jeg går ud fra at det er noget der sker med jævne mellerum.
Men sandt at sige jo længere tid der går jo mindre bliver chancen for at den lægger dem ned.
Så heldige kan man jo godt kalde det:)
maj 2004
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 18
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 14
Så tror jeg vi vil aflægge et besøg hos dyrlægen og få det skrevet ind i hans papir at den er faldet ned inden de 8 mdr.
Og ellers vil vi bare føle os heldige :o)
Spørgsmål om hunde