{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Flytte.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at vi om en måned skal flytte fra lejlighed til rækkehus.
Men så kom jeg til at tænke på, hvordan gør man det bedst muligt for hunden? Sådan så han ikke bliver for stresset. Synes jeg har hørt de nogen gange godt kan 'glemme' at de er renlige osv.
Han er lige blevet 3 måneder.
Håber der er nogen, der har et par gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte..
  • #1   9. nov 2008 altså det vi har gjort er bare og ta det stille og rolig, man skal jo ikke selv være stresset, for så bliver hunden også..
    få den passet imens i flytter så den ikke går jer i vejen og sådan;O)
    så når i er kommet på plads skal den bare gå rundt og snuse og kigge rundt;O)

• #2   9. nov 2008 Stort tillykke med den nye lejlighed! Vi er næsten også lige flyttet. og der har ingen problemer været med Ludwig. Vi har bare trænet alene hjemme træning igen, og det har han taget pænt, lidt svært i starten, men tror han er faldet på plads nu smiley

• #3   9. nov 2008 da vi flyttede i vores hus for 4 år siden, blev hundene sat i pleje hos min mor i en lille mdr -imens det stod på - vi havde travlt med at gøre klar og havde ikke specielt meget overskud imens -- de kan godt blive godt og grundigt snot forvirret -- har prøvet det en gang før og der var hundene med og de havde det ikke morsomt - de forstod ikke alt blev pakket ned og rodet og forsvinden af møbler osv -- det ville jeg ikke udsætte dem for igen.. og ja renligheden har været et problem hver gang --- men er kommet igen hurtigt.

da vi købte huset kom de først hjem da vi var så småt på plads - så da pølse kom hjem der kunne han kende møblerne og dufte osv - det gav ham en del ro --

• #4   9. nov 2008 hundemutter --- nu med ny pølsevogn .
    Vi regner med at det er overstået over en weekend. Så det kunne da godt være vi skulle finde nogen til at passe ham imens. Vil jo gerne gøre det på den bedst mulige måde for ham. Havde i problemer med at være alene hjemme efter flytningen?

• #5   9. nov 2008 *Christina & Ludwig *
    Var han der mens i flyttede?

• #6   9. nov 2008 Tror det afhænger meget af den enkelte hund:)
    Min egen var snot forvirret, og faldt ret meget tilbage i træningen.
    Tror ik det er det store problem når han stadig er så ung. Men vær også obs på alene hjemme.

• #7   9. nov 2008 nej det havde vi så til gengæld ikke - men nu var mine også ældre hunde -- så jeg tror ikke alene hjemme træning vil være nogen dårlig ting -- så er i på den sikre side..

men lad være med at have hunden hjemme imens i flytter -- den bliver forvirret og går i vejen og man skal holde øje med døren og det ender ofte i skæld ud -- så hellere lad en som kender hunde se efter den og hygge om den

• #9   9. nov 2008 Han var heldigvis meget hurtig til at lære alene hjemme-det tog ikke mere end et par dage. Så vi må håbe han er lige så hurtig den her gang. Er der nogen af jer der har erfaring med dem der man putter i stik kontakten? Kan ikke huske hvad de hedder til hunde, men de hedder feliway til katte. De udskiller et eller andet, der skulle berolige hunden. Har set de har dem ved dyrlægen.

• #10   9. nov 2008 Da vi flyttede i hus for 4 måneder siden, var vi møgstressede. Dagen jeg dimmiterede, var dagen vi fik nøglerne til det nye hus - kæresten havde et væld af deadlines på arbejdet - plus masser af andre ting. Trøffel tof flytningen med ophøjet ro... HUn var med, da vi malede vores lejlighed i Skive - der lå hun bare på græsset udenfor og tyggede kødben, og kom så med hjem til det nye hus om aftenen, hvor hun bare nød for første gang at kunne gå rundt ude i en have - uden snor på. Hun hara været sammen med os hver eneste dag i sommerferien, og har slet ikke kunne mærke noget med hende....

Det eneste vi var lidt bekymret for, var alene-hjemme-problemer et nyt sted - men det "gentrænede" vi - og hun har været eksemplarisk siden:-) - INGEN problemer overhovedet

• #11   9. nov 2008 dap t hund havde jeg til stikkontakten smiley

• #12   9. nov 2008 Husk at fortælle hunderegisteret at i flytter smiley

• #13   10. nov 2008 De hunde vi har haft, de gange vi er flyttet, er bare flyttet med uden nogen former for problemer. Vi har intet gjort, og de er faldet til, så længe de er hos os, så er de såmænd tilfredse.

• #14   10. nov 2008 ja han var "med" til at flytte smiley intet problem i det

Kommentér på:
Flytte..

Annonce