{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amstaff uden ører
  • #1   5. nov 2008 nej det er ulovligt men det bliver gjort fordi folk synes det er pænere/sejere/ ser mere farligt ud

• #3   5. nov 2008 KAn de ikke få ballade med ørerne når de ikke hænger ned og beskytter.

Jeg ved ikke så meget om det men jeg ved at chunta vender ørerne når det blæser eller er koldt for at holde kulden ude, kunne forestille mig at dem med kuperede ører er mere udsatte for sygdomme

• #4   5. nov 2008 MeToMiCa jeg syntes de er kære med deres ører

• #5   5. nov 2008 i sin tid blev det gjort for at beskytte hunden lidt under kamp at de ikke fik revet dem af..

• #6   5. nov 2008 Iben det er jo så det jeg ikke helt forstår for man må jo ikke kæmpe med hundene mere (gudsketakog lov)

JEg syntes hundene uden ører ser bøvede ud

• #7   5. nov 2008 Chardame åh kan vi ikke tage nogle billeder af det, det kunne da være sjovt.
    Jeg hader også de der bukser - Syntes selv jeg vil bestemme hvis underbukser jeg har lyst til at kigge på

• #8   5. nov 2008 Ørekupering er ikke lovligt på hunde i Danmark og halekupering er kun lovligt på få racer. Jeg synes det er både grimt og synd for hundene. Ørene har jo en funktion lige så vel som halen. Ørerne er en vigtig del af hundens kropssprog. Desværre tager nogen til udlandet og får det gjort.

Jeg synes både ører og halekupering er dyrplageri og med til at gøre hundene til "analfabeter" over for deres egne artsfæller...

• #9   5. nov 2008 FNIS Ti Hi grin

LOL ej jeg er færdig af grin nu!

De har nok ikke været helt stolte ved den situation når alt kommer til alt - min veninde bukkede sig ned i bilka så hendes bukser revnede og det fik hun at høre for i årevis - nok også fordi da hun ville rejse sig og kigge rundt om nogen havde set det stod der en lille dreng og pegede og råbte til sin mor på den anden side af gangen (i bilka) SE MOR PIGENS BUKSER REVNEDE

• #10   5. nov 2008 Tak Tina du bekræfter mig i din holdning

• #11   5. nov 2008 Jeg synes INGEN racer er pæne med hverken halekupering eller ørekupering overhovedet. Desuden kan man ofte se ar hele vejen langs øreranden på de ørekuperede hunde. Nej jeg synes det er rædselsfuldt og jeg håber ikke at ørekuperede hunde må udstilles på danske udstillinger. (Jeg er meget uvidende på detter punkt da jeg hverken går på katte eller hundeudstillinger).

Jeg har selv en engelsk springerspaniel og dem brugte man også at halekupere førhen. Jeg fatter det ikke for de har så smukke haler. Hvis en springer skal klippes korrekt så klipper man fanerne af halen, men jeg nænner det ikke da jeg synes min Andy har den smukkeste hale man kan tænke sig med de lange faner.

Halen har også en vigtig funktion i forbindelse med hunden skal lave stort. Dels fungere den som en slags balancestang men samtidig er den med til at "vippe" afføringen ud.

• #13   6. nov 2008 Anna- Jeg syns ikk helt man kan sammenligne de kuperede ører med de ører trådstarters hund har, eftersom de SKAL være sådan, de bliver jo ikk klippet og skåret i for at sidde sådan.

Jeg syns absolut heller ikk det er kønt må jeg indrømme. Og eftersom det er ulovligt i DK forstå jeg ikk folk der alligevel får det gjort.

• #14   6. nov 2008 Om man syntes det er pænt, er vel en smags sag.
    Jeg er selv af den holdning, at man kun skal operere på en hund, hvis den er syg. Kan ikke forstå, at nogen vil udsætte sin hvalp for det at få skåret i ørerne. Man kan risikere at der går betændelse i øret, og der kan opstå komplikationer under bedøvelsen. Det er nok en minimal risiko, men ikke en jeg vil løbe.
    Min egen minibuller har altid været glad for dyrlægen, men efter han var under en narkose deroppe, ved en mindre operation, ændrede det sig. Efter den gang, har han været panisk angst for dyrlæger.
    Kan virkelig ikke forstå, at nogen er så egoistisk, at de sætter udseende over helbred.
    Der er vel også en grund til, at det er forbudt i Danmark, og i mange andre lande.

• #15   6. nov 2008 Et er at hunde naturligt har ører der stritter men at gå ind og skære og klippe i ørerne for at få dem til at stå sådan synes jeg er dyrplageri og kun noget der tjener mennesket, bestemt ikke dyret.

Jeg er ligeså meget imod øre/halekupering på hunde, declawing af katte som jeg er af omskæring af mennesker hvad enten det er på han eller hunkøn.

Hvis folk vil have en hund der har stritører så vælg dog en race der er født til det. Det er helt urimeligt at en hund skal gennemgå unødige operationer og have smerter (gætter på at hunde også kan have fatomsmerter såvel som mennesker kan) bare fordi nogle mennesker synes hundens naturlige udseende partout skal ændres

• #16   6. nov 2008 Jeg må godt nok også indrømme at jeg synes der er afskyeligt... Det ville i princippet svare til at der var en der bedøvede en, og når man så vågner op igen, vupti så var der lige en F-skål i stedet for en B-skål... Det har jo intet formål andet end at ejeren mener det ser godt ud... Stakkels hunde siger jeg bare..

• #17   6. nov 2008 Jeg synes nu der er en væsentlig forskel på om ørerne er pænt og professionelt kuperede som Anna A's hund eller om det er en "skamkupering" hvor øret nærmest er helt skåret af.. ( ulovligt polsk importerede "amstaff" kupering ).

Etikken og formålet kan naturligvis diskuteres, og det er noget vi aldrig kan blive enige om..
    Om det giver øreproblemer ??? Det tror jeg så ikke.. Men hunde med naturlige hængeører får øre problemer oftere end hunde med naturlige opretstående ører ( Jer med kuperede hunde må gerne lige sige om deres hund har haft øreproblemer)

Personligt synes jeg en kuperet dobermann er vildt flot, men jeg vil ikke eje en.. Det giver alt for mange begrænsninger i forhold til træning og konkurrence deltagelse

Kommentér på:
amstaff uden ører

Annonce