{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Små hunde kan gøre stor skade! {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra dyrelægen efter vi har afleveret vores amstaff han, han er lige blevet overfaldet af en dansk svensk gård hund, som har bidt ham i ansigtet, lige i det ene øje, kinden, og øret den ene side er flænset og hans øje står ikk vil at rede, og 5 mm fra det andet øje er der osse et tand mærke, så er godt træt af at folk ikk har deres hunde i snor, og pladen blev kun så stor da vores han havde mund kurv på, og ikk kunne bide igen eller gøre noget. Og grunden til han har mund kurv på er at han ikk kan med andre hanner, har han ikk kunne siden han var 1 år og han er 3 nu, så i 2 år har jeg givet ham det på når vi var ude at gå da folk altid lader deres små hunde gå unden snor og det ville ende galt hvis der kom en han hen, men forefter tiden har han ikk mundkurv på, så hvis det har sker igen kan han forsvare sig selv er så gal lige nu og håber alt går godt og der ikk er flere store skader ud over hans ene øje, nøj jeg er sur og ked af det lige nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små hunde kan gøre stor skade!
  • #1   4. nov 2008 Pladen - skaden skriver fra mobilen ikk altid ordbogen vil som mig.

• #3   4. nov 2008 Hvorfor skal det så gå ud over andres hunde at du tager mundkurven af permanent?

• #4   4. nov 2008 Hov forresten.. Jeg håber den lille køter's ejer fik betalt skaderne? Det må have været en dyr omgang med et ødelagt øje..

• #5   4. nov 2008 uanset hvilken type hund der bider hvilken str hund...så er det sku både ærgeligt og sørgeligt at det skal være sådan...hundeejere af både store og små hunde bør tage det ansvar det kræver at have en hund.....!

synes det er rigtig flot af dig Steffen at i har erkendt i en tidlig alder på hunden at den ik ka sammen med andre...ked af at høre at det i den sidste ende gik ud over jer :o(

håber han klarer den uden alt for mange mén.......(og at i har meldt det) og så håber jeg da også at i vil overveje at beholde mundkurven på ham..han bliver jo nok ik mildere stemt over for andre hunde når han er blevet overfaldet så slemt og har mistet synet på det ene øje...

• #6   4. nov 2008 Øvv ja. Hvor må det være træls. Og kan godt forstå din frustration over at folk ikke holder deres hunde i snor....

• #7   4. nov 2008 Ejern er meldt og har hans oplysninger, ved ikk hvad det kommer til at koste men er dens anden ejer forsikrings selvskab der skal betale, det eneste jeg er bange for nu er hvordan han blir psykisk, om han kan lege med andre hunde efter det her, hvis han ikk kan det har han ikk rigtig du værdigt liv så håber ikk det ødelægger ham mentalt det her, og håber os den anden hund blir aflivet

• #8   4. nov 2008 Vi kan jo tage diskussionen fra et par dage siden der var der en herinde som mente at store hunde skulle aflives hvis den gjorde skade på små hunde - gad vide hvad hun siger nu...

Ej undskyld - synd med din vaps håber den anden ejer betaler rup og stub.

Alle hunde kan lave skade hvis ikke at ejerne er ejere.

• #10   4. nov 2008 Har lige snakket med politiet det er åbenbart ikk første gang den har gjort skade på anden hund, så han har fået besked på den skal have mundkurv på. Så må håbe han overholder det.

• #11   4. nov 2008 Trist at høre at din hund er blevet bidt af en arrig hund. Kan godt forstå din frustration.....!! Jeg har selv været igennem det med min forrige hund, der blev overfaldet af en løs schæferhund.

• #13   4. nov 2008 hvis den allerede har gjort skade så må der da være en skrue løs hos den ejer der lader den hund gå løs.
    Jeg syntes tit man hører om at hunde som er i snor overfaldes af hunde uden snor, og det værste er at det sætter mén hos den i snoren

• #14   4. nov 2008 Og jeg sidder med et stort spørgsmål og det er - hvorfor filan tog du ikke bare en skide gårdhund og smed den væk fra din egen ???

Min tæve malle blev engang "overfaldet" som I herinde ynder at kalde det, af en foxterrier eller noget i den stil .. det var da FOR simpelt at dække hende af, hive fat i foxen og smide den ind over en hæk ...
    Det samme havde altså bare ikke været tilfældet hvis det havde været en rotweiler eller en hund af lignende størrelse,

Kan seriøst ikke se problemet med alle de små hunde .. er I fuldstændig handlingslammede siden I ikke evner at smide eller lodse dem væk fra Jeres egne ??

Fatter virkelig hat her ...????????

• #15   4. nov 2008 Det gjorde jeg skam os da jeg endelig fik fat i den, men altså tro der gik 5 sek. Fra den bed ham til jeg fik den fjernet, regnet ikk lige med den ville flyve på ham da den kom. Så kan ikk forstå du er du spørgsmål, da den jo ikk behøver at bide i flere min for at gøre skade. Så sys du skal prøve at tænke inden du spørger om ting?

• #16   4. nov 2008 Og er ikk let at dække en hund af imens den har en anden hund siddende i dens øje hvis din kan det er den god for min han gik amok og prøved at komme væk så det var ikk lige til. Men vil da gerne se dig dække din af imens den blir bidt i øjet.

• #17   4. nov 2008 Steffen.
    Kan godt forstå du er harm. Gårdhunden burde virkeligt ha en sprøjte.
    Tror ikke det bliver sidste gang den bider, nu den har lavet det nummer før, og ejeren stadig lader bæstet løbe løs. Og så kunne ejeren da vitterligt godt bruge en berbal skideballe af dimensioner.

• #18   4. nov 2008 når nu den gårdhund før har bidt andre hunde, hvorfor pokker bliver den så ikke aflivet... sådan en hund, skulle slet ikke have lov til, at gå rundt... Kunne du ikke forlange det, hos politiet..?

Lad være med, at fjerne mundkurven... det ville være træls, hvis nu det gik galt en dag og du selv stod med hund, der havde bidt en anden....

Det er rigtig træls, at din hund er blevet angrebet... jeg håber , at han kommer sig...

Gundogs >> den forstod jeg så ikk lige... Er jeg så mon een af de dumme ???? Sikken da en udtalelse... Godt velformuleret.... - eller noget... !? *tsk ..tsk*

• #19   4. nov 2008 Gundogs >> din næste udtalelse har ikke gjort det nemmere... ja, så er jeg jo nok dum... *HUH*

• #20   4. nov 2008 Rigtig synd for din hund. Det har da været voldsomt.
    Jeg håber han kommer sig uden alvorlige men ud over øjet.
    Der bliver nok en lang periode hvor du er nødt til at træne ham i at være i nærheden af små hunde nu ( i snor selvfølgelig)
    Synd han skulle have sådan en oplevelse.

Jeg håber da du har oplysninger på ejeren af den angribende hund, så de kan dække den formegentlig meget dyre regning der kommer på det her.

God bedring

• #21   5. nov 2008 Steffen - fidusen er jo netop at få den anden hund væk INDEN den når hen til ens egen .. og så svært er det altså ikke med en lille hund.

Og nej, jeg kunne da aldrig drømme om at dække min hund af hvis den bliver bidt i øjet - men det sker heller ikke af den simple grund at jeg formår at holde den anden væk - det har jeg praktiseret i rigtigt mange år, så det kan rent faktisk lade sig gøre.

• #22   5. nov 2008 guuuuuudddd hvor er folk dog kloge -- og det gælder vist hele vejen rundt ---

Kommentér på:
Små hunde kan gøre stor skade!

Annonce