{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Små hunde . {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer som læser ..
min kære søster er lige flyttet i lejlighed med kæmpe have til . Hun er 16 år og bor på opholdsted . Opholdsstedet har så købt dette mega hus og lavet nogen dejlige lejligheder i det .. Min søster har ønsket sig en hund i lang tid . men hun leder efter en lille hund . Sådan papillion størrelse som hun kan hygge sig med .. Men de små hunde er jo så dyre . Men jeg tænkte på om der ikke var nogen af jer der kendte et sted eller nogen der har sådan en lille vuffer til salg . Hun siger den højst må koste 2000 . hilsen Sofie og Sille ..
P.s . Kig gerne forbi min lille isis . smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små hunde .
  • #1   25. aug 2008 Har hun som 16 årig råd til at holde hund. Dyrlæge, foder m.m?

    Hvis den må koste max. 2000 kr.


  • #2   25. aug 2008 din søster er ikke gammel nok til selv at have en hund..

    Indregistrering og forsikring kræver en myndig (18 år), og er i tvivl om, om regninger (dyrlæge) kan udskrives uden en myndig..


  • #3   25. aug 2008 Hun kan blive hundelufter. En hundeejer i nærheden ville blive glad for en stabil person til at lufte hund.

  • #4   25. aug 2008 Nina - Jeg fik Oskar da jeg var 16, og regningerne blev udskrevet til mig . Jeg fik ham forsikret i eget navn, og indregistreret i eget navn . :s

  • #5   25. aug 2008 sabina - uden en myndigs underskrift?

  • #6   25. aug 2008 Man kan da godt have hund som 16-årig.
    Men jeg synes det er lidt underligt hun højst vil give 2000. Hvad så hvis hun finder en hund til 2000, skal den så ikke vaccineres og chippes fordi hun ikke lige har råd, eller?


  • #7   25. aug 2008 Man kan godt have hund ja... Men man er ikke myndig og kan derfor ikke tegne den NØDVENDIGE forsikring fx.....

  • #8   25. aug 2008 jeg kan absolut heller ikke forstå, hvis en person under 18 selv kan tegne en forsikring?

  • #9   25. aug 2008 nu er jeg ikke volsomt inde i det der forsikrings noget... men som 16 årie kan man få knallert, og den skal jo forsikres, og det står den unge tit selv med, hvis de kan få den forsikret, så kan man vel også få en hund...

    men må så sige at jeg syntes hun skal vente. hun er kun 16 og har mange år endnu hvor hun skal have løbet hornene af sig. så det vilel være dumt at forpligte sig så meget allerede så tidlig.. og så er der der med økonomien, en på 16 har helt sikkert ikke ret mange penge til sig selv i måned..


  • #10   25. aug 2008 Man kan altid få den skrevet ind i min mors navn .
    Og jo .. Hun har masser af penge . hun gider bare ikke give mere for den ..


  • #11   25. aug 2008 pernille, en knallert skal forsikres gennem forældrene.......

  • #12   25. aug 2008 Naah . Det kan faktsik godt være at forsikringen stod i mormors navn indtil jeg blev 18 nu jeg tænker mig om . Men de andre ting stod i mit navn fra jeg fik ham, altså, fra jeg var 16 .

  • #16   25. aug 2008 Min bror er forsikret i mine forældres navn??????????

    Men hvis man ikke gider ofre noget videre på en hund, så får man også derefter...........


  • #17   25. aug 2008 ""hun gider bare ikke give mere for den "".
    Håber jeg læste forkert.


  • #18   25. aug 2008 Man kan lovformeligt ikke eje noget medmindre man er myndig.
    Man er normalt først myndig når man er 18 år.
    Der er dog et par undtagelser.
    Hvis du fx. får et barn før du bliver 18 år er du så vidt jeg ved automatisk myndig ...

    Jeg ville bestemt fraråde at nogen anskaffer sig en hund før deres liv, økonomi, boligforhold og deslige er stabile og ser ud til at forblive dette de næste 10-15 år ud i fremtiden ... Så en hund til en 16-årig ... Nej vel ?!? :o)

    Men det med hundelufteren/passeren lyder da som en god idé :o)


  • #20   25. aug 2008 sanne, ja og så aligevel ikke. for de kan få nok så mange børn men de kan ikk stemme før de bliver 18.....

  • #21   25. aug 2008 vil nu godt tro man kunne få en hund forsikret som 16 årie..
    men det er jo faktisk ikke det store spørgsmål.. pointen er jo om det overhoved er godt en 16 årie får hund nu...


  • #22   25. aug 2008 Jo min bror betaler skam.... Ork dog, han er meget lovlydig....
    Men sådan er det nu engang bare......? han er jo ikke myndig...


  • #23   25. aug 2008 Camilla: Nej men de kan lovformeligt eje noget :o)

  • #24   25. aug 2008 Og så på et opholds sted. Det er vel forhåbentlig kun midlertidigt.

  • #26   25. aug 2008 Gad godt møde den opdrætter der gerne sælger en hund til en 16-årig der ikke "gider" give mere end 2000...

  • #27   25. aug 2008 Søster, ork de skal nok findes... de kaldes hundehandlere....

  • #28   25. aug 2008 Camilla

    Nårh ja, det har du også ret i. Men så skal køberen jo være indstillet på at de 2000 bliver den mindste udgift i forbindelse med anskaffelsen. smiley


  • #29   25. aug 2008 Jeg synes hun skal anskaffe sådan en her smiley

    http://www.pleoworld.com/

    Den koster dog vist nok 2400,- men så kan hun vel undvære ny makeup en månedstid så er der vel råd smiley


  • #30   25. aug 2008 Det er ikke for at gernere nogen, men har hun virkelig sat sig ind i hvor meget tid hvilken som hilst hund kræver og har brug for ?. Hun kan jo ikke bare tage ud at feste en hel weekendt eller efter ud til veninderne lige efter skole og når hun skal flytte igen kræver det et sted hvor hun må have hund, hvilket kan være svært at finde, det er jo de næste måske 16 år hun har ansvaret for hunden, det er jo et dyr der virkilig kræver tid og modenhed fra ejeren for at trives. Jeg håber bare at det virkelig er velovervejet og gennem læste mht at have hund .

  • #33   25. aug 2008
    "hun gider bare ikke give mere for den "
    Efter jeg læste det håber jeg ikke hun får en hund!!
    Finder man den rigtige hund, må man s** ogs give prisen for den!

    * Rilou * : Haha :-))


  • #34   26. aug 2008 Jeg har hunde hvalpe til salg, - MEN kunne ALDRIG finde på at sælge til en 16 årig. Sidst jeg havde hvalpe solgte jeg til et par der var studerende, det var jeg allerede i tvivl om det var det rigtige. Et halvt år efter ringede de at hunden skulle aflives, da han var blevet kronisk syg og ikke ville/kunne betale medicin til ham resten af livet. Jeg tog ham tilbage og fandt et nyt hjem til ham, hvor han har det godt idag. Det viste sig at hunden ikke kunne optage enzymer. Vores dyrlæge mente at han havde fået forkert kost som lille, de kom for sent til dyrlæge, for ellers var han ikke blevet kronisk syg. Medicinen han skulle have koster ca. 80, kr pr. måned
    SÅ synd for sådan en lille hund
    DERFOR VÆLGER JEG MINE HVALPES FREMTID MED OMHU


  • #36   26. aug 2008 Vil nok anbefale hende at vente med at få hund indtil hun er lidt længere fremme i sit liv. En papillon, som du nævner, har jo en livsforventning helt op til 16 år...

  • #37   26. aug 2008 Pia V

    Trist historie og kan sagtens forstå at du vælger dine hvalpes købere med stor omhu. Jeg ville heller ikke kunne holde ud at sende en hund til et hjem hvor jeg ikke var sikker på den fik det godt. Men med hensyn til at du var i tvivl om at sælge til dem fordi de var studerende...håber ikke kun det var derfor. Det skal nemlig lige siges at jeg har været studerende de sidste 2 år (altså i al den tid jeg har haft min hund) og jeg har på trods af en stram økonomi aldrig ladet min hund undvære noget. Tværtimod. Den har fået langt mere end den havde behov for. Den får det bedste foder fra dyrlægen og tilskudsfoder til pels og tænder og så er den passet i hoved og ... med dyrlæge. Chippet, vaccineret, tjek minimum en gang om året og jeg ville ikke tøve med at sende hende til dyrlægen hvis der var det mindste tegn på sygdom hos hende. Hellere end gang for meget som en gang for lidt. Desuden har den både forsikring og jeg går til agility med den. Alt sammen noget der koster penge, men det er bestemt ikke hunden jeg sparer på. Så hellere undvære noget til mig selv. Så man kan altså sagtens være studerende og passe sin hund optimalt smiley


  • #38   26. aug 2008 Trine :::: Nej nej , - misforstå mig ikke fordi ,at de var studerende, --- Kender selv unge mennesker der er ansvarsbevidste og er i lære eller under uddannelse som har hund og behandler dem til stort UG. Det er jeg slet ikke i tvivl om, - at selv en 16 årig også kunne gøre. Men man kan lidt godt mærke når der kommer familier hjem for at se hvalpe om det er noget fra hjertet, - eller det er for at fylde et eller andet behov op. Har solgt en hvalp til en ung pige på 15 år som boede hjemme ved mor og far, men skulle være hendes hund. Har kontakt til hende stadig, og hun er perfekt til hendes ansvar.
    I mit tilfælde ved salg, - kunne jeg mærke at det var et behov men man havde ikke tænkt på evt. dyrlæge, chip,renlighed osv osv. selvom det var noget jeg havde talt om fra starten. Håber du forstår mig , - kan være lidt svært at svare på uden misforståelse.
    Skal lige nævne til slut, at jeg havde ugen forud aflivelse af denne hund talt daglig med disse mennesker, - og valgte at tage ham tilbage for at finde en ny famillie så han kunne få en ny chance i livet. Som sagt hunden har det godt.
    Da, han blev afleveret her, --- tog de direkte hen for at hente anden hund.


  • #39   26. aug 2008 pia det er squ trist med sådanne menesker der køber noget, når de så går lidt i stykker, aflever de det tilbage og køber noget nyt.. istedet for at få det andet repereret...
    forstår ikke mennesker i dag, detror dyr er legetøj, og når man så ikke gider det mere, sælger man dem bare igen...


  • #40   26. aug 2008 Ikke at jeg siger, at en 16 årig ikke kan have en hund, men hun skal tænke sig om...
    Jeg er 25, og der er rigtig mange ting, vi har måtte lave om for at passe tilværelsen til en hund... De impulsive tage i byen ture er slut, det skal helst planlægges lidt, så han ikke skal være alene for længe. Det er slut med at shoppe med veninderne efter arbejde med mindre kæresten tager direkte hjem... Og mange andre ting...
    Så hun skal virkelig tænke sig om... Så hun ikke efter et halvt år er træt af at blive bundet fast, for det gør man...
    Dog synes jeg der er flere positive ting ved det, men jeg er også noget ældre... Har haft min tid til byture og venner til langt ud på natten...


  • #41   26. aug 2008 Nete: man er dækket under sine forældres indboforsikring til man er 21 år... lige meget om man bor hjemme eller ej ;o)

  • #42   26. aug 2008 Christina
    Det passer ikke helt . smiley Jeg var ikke dækket af mine forældres indboforsikring . Jeg har været i plejefamilie, flyttede hjemmefra da jeg var 15 . Og jeg var ikke under deres . Min biologiske far havde ikke indboforsikring, så jeg fik en selv . Fordi jeg boede alene, og ikke havde nogen jeg kunne stå under .


  • #43   26. aug 2008 sabrina: så må det være noget andet....

    jeg var i hvert fald dækket til jeg var 21 under mine forældre,selvom jeg ikke boede hjemme....


  • #44   26. aug 2008 sabrina - der har jo været myndigheder ind over; alt andet kan ikke lade sig gøre..

    Jeg kan ikke begribe hvilken udlejer der vil leje ud til en 15-årig, hvilket job kan man få som 15-årig?

    det er Danmark det her, vi har love og regler der beskytter vores børn og unge!


  • #46   26. aug 2008 Jeg var hvertfald dækket både af indbo og ulykkes forsikring til jeg blev 21......

  • #48   26. aug 2008 Nete - jepp samme ting galt for mig... Flyttede så først sammen med en kæreste derefter smiley

    Og Charlotte, jo bestemt... Der er os flere der har kommenteret det.....


  • #49   26. aug 2008 Nina
    Jeg fik først "lejlighed" da jeg var 16 . Der flyttede jeg på et kollegie . Men da jeg var 17 flyttede jeg i lejelejlighed/ungdomsbolig . Såe . Når man ikke har forældre der har en indboforsikring man kan være dækket under, eller ikke er adopteret, hvordan skulle man så kunne forsikre sig selv hvis man er udeboende ??

    Det er ikke alle på 15/16 år der ikke er ansvarlige, og ikke kan klare sig selv . Jeg har klaret mig selv soo udeboende siden jeg var 16 år gammel . Har passet skole, arbejde, alt ! Og jeg har passet min hund ! Selvom jeg "kun" var 16 da jeg fik ham . Hele mit liv har jeg lært at skulle tage ansvar, og jeg er vokset op hurtigere end "normale" unge vokser op . Har haft nogle ting i mit liv der gjorde at tingene var sådan, og det har jeg levet efter . Bare fordi man er 16 år gammel er det ikke ensbetydende med at man ikke er ansvarsfuld .

    Udover det, er det ikke noget der skal diskuteres her, da dette indlæg ikke har noget med mig, eller mit liv at gøre . smiley

    Det handler om en pige på 16, der bor på opholdssted, vil have en hund, og kun vil give 2000 kr for en lille hund . End of story . smiley

    (Og nej, er ikke sur, er ikke fornærmet, giver blot en respons . smiley )


  • #50   26. aug 2008 Når man bor på et opholds sted, er det vel netop, fordi man ikke kan klare sig selv, og ingen familie har?

    Eller?


  • #51   26. aug 2008 sabrina - jamen når du fortæller ting er vi andre vel berettiget til at komme med tvivlsspørgsmål?

    Jeg spørger en sidste gang - myndighederne var vel inde over? For ellers kan jeg ikke se hvordan du selgv kan stå på lejekontrakt og diverse?


  • #52   26. aug 2008 Jeg fik min første hund som 16 år, og i dag er jeg 38 år mine hunde har aldrig lidt. At man ikke gider at give mere for en hund er vel ens egens sag. Jeg har set andre der kun vil give 2000 kr for en hund,har de så heller ikke råd til dyrlæge og forsikring osv. Så det har ikke noget med alder at gøre om man er 16 elle 50.

  • #53   26. aug 2008 Det er vel også op til den enkelte om de synes at det lyder helt hen i vejret at ville sælge en hund til "16 år, opholdssted, maks 2000".

  • #54   26. aug 2008 Alderen er jeg (næsten) ligeglad med, det der springer mig i øjnene er ordet opholdssted...

    Hvad er det for et opholdssted- hvorfor er hun der, og er det i det hele taget tilladt at have hund der.....

    16-år og på et opholdssted, lyder i høj grad som en placering fra kommunens side- jeg har ikke endnu set nogen opholdssteder hvor de unge må have hund....



  • #55   26. aug 2008 jeg var 17 da jeg fik min egen hund da var jeg lige flyttet hjem igen efter et efterskole ophold og at have boet alene nå men jeg fik så den her hund og hun manglede ikke det mindste ud af en løn på 5000 om mdr. brugte jeg 2000 alene på hunden fordi at hun var syg så hun skulle til dyrlæge hver måned og have medicin og speciel foder... selvom man kun er 16 så kan man godt have hund....
    men bosted og at hun kun vil give 2000 for den det alene siger mig at hun ikke burde have hund...
    hun kan jo ikke gå i byen og en masse andre ting jeg har 2 katte og de er aldrig alene hjemme i mere end 24 timer og det er tit hvis de er alene hjemme i 24 timer så kommer der nogen og kigger til dem...

    og jeg syns ikke rigtigt at hende der har oprettet tråden har svaret..


  • #56   26. aug 2008 Nina
    Ja, man er rettiget til at stille spørgsmål . Tvivlsspørgsmål vil jeg umiddelbart finde rimelig flabet og nedgørende, men spørgsmål, jo helt sikkert .
    Jo, selvfølgelig var myndighederne inde over, det skal de være . Omkring min bolig sitiuation, men ikke omkring min hund . Da jeg flyttede i ungdomsbolig som 17 årig, var de ikke rigtig . Men første gang jeg flyttede, der lige inden jeg blev 16, der var de .


  • #57   26. aug 2008 Doggymom
    Der kan være mange grunde til hvorfor man kommer på opholdssted . Ikke nødvendigvis fordi man ikke kan klare sig selv, eller ingen familie har . smiley Min bror kom på opholdssted da han var "lille" (kan ikke huske præcis hvilken alder), fordi han havde svære problemer med at styre hans temperament f.eks . Børn, der bor hos deres biologiske forældre, kan også komme på opholdssted . Der kan være rigtig mange grnde til en sådan placering . smiley


Kommentér på:
Små hunde .

Annonce