{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste hvor?
  • #1   30. okt 2008 min enen hund er også begyndt ,,det eneste sted han har været ud over herhjemme er ved dyrlægen for at blive chekket da min malteser tæve skal have hvalpe så var han lige med derude,,tænk han fik det hos dyrlægen:-((

• #3   30. okt 2008 Nej hun ser ud som om hun er ved at kaste op hver gang hun hoster. Vi har heller ikke snakket med så mange hunde den sidste uges tid....

• #4   30. okt 2008 Er der ikke kennelhoste RIGTIG mange steder for tiden..?

Jeg syns det lyder til at det huserer som "skoldkopper i en børnehave"!!!!!

Vores er heldigvis gået fri, men man kan jo gå og være helt nervøs for at ta til Herning næste weekend, hvor der kommer så mange hunde! ;o(

• #5   30. okt 2008 Mine er i hvert fald gået fri, og jeg var noget nervøs til Vi med Hund messen, da Bianca var med på standen som repræsentant for racen. Men heldigvis er der ikke noget. Har også været nervøs for om der kommer noget inden Herning.

Har de både fået den alm. vaccination og næsevaccinen mod kennelhoste, så kan de vel ikke blive smittet. Mine har begge vaccinationer skal jeg lige tilføje.

• #6   30. okt 2008 det kan også være en mild grad af kennel hoste prøv evt. med noget lunket mælk med honning. det er lige som når vi får en god omgang halsbetændelse at man bliver lidt iteret (staves) på slimhinderne ofte kan mæsk og honning hjælpe giv det hvergang du høre hunden hoste. håber det evt. kan hjælpe.

• #8   30. okt 2008 Der er kennelhoste i omløb i Odense. Har mødt flere hunde, som har haft det. Vores franske bulldog er lige kommet over det og det tog ca. 1 uges tid. Men det er hårdt mens det står på.

• #10   30. okt 2008 Tror nærmest hele landet er ramt! Jeg har hørt om rigtig mange hunde både i Odense, Nørdjylland og København, som har det.

Mine egne er lige blevet vaccineret i forrige uge, så jeg håber vi slipper. Skal til Herning og til specialklubudstillinger i Vildbjerg og Næstved i løbet af den næste måned, så jeg har ikke "råd" til syge hunde. Den lille SKAL på de udstillinger, så hun kan vænne sig lidt til det.

En vaccine er aldrig 100% sikker, men har hunden både den blandede og den nye mod kennelhoste, har man gort, hvad man kan og er meget sikker på ikke at få en syg hund

Anja B: Jeg vil næsten våge at fjerndiagnosticere din hund - kennelhoste.

• #11   30. okt 2008 ja godt jeg ikke har meldt til udstilling i Herning. af samme grund. de gange jeg har været afsted har jeg fået kennelhoste med hjem

• #12   30. okt 2008 i sønderjylland er det også - hele vores kvarters hunde har det smiley

Og er desværre bange for de har fået det af sofus og de så har smittet hinanden smiley

• #13   30. okt 2008 OPDATERING PÅ FREJA :
    Så er vi lige kommet hjem fra dyrlæge og det er kennelhoste hun har. Hun skal have penicillin.

• #14   30. okt 2008 Min den enen har også lige haft det. ej. det er nok en mdr siden snart. Men det var i Næstved.

• #15   30. okt 2008 En omgang hostemedicin "Noskapin" er kanon. Kan købtes i håndkøb på apoteket. Store hunde 2 piller tre gange dagligt og små 1 pille tre gange dagligt til de ik hoster mere.. Det gør vi når vi blir ramt og det virker hver gang uden skadevirkninger

• #16   30. okt 2008 - tror Freja fik det fra en hun i sidste uge, for den hostede nemlig, men ejeren lod den snakke med Freja alligevel. Jeg har ikke hørt hvordan kennelhoste lyder før nu, så jeg har ikke tænkt videre over det.

Det er godt nok mange steder det florerer....

• #17   30. okt 2008 Kennelhoste er en virus, og derfor er man ikke sikret ved at vaccinere hunden.
    Det er ligesom med influenza. Der kan komme flere forskellige vira i løbet af en "sæson" , som alle er forskellige og derfor rammer folk, selvom de er vacc.

• #18   30. okt 2008 Oscar: Man kan da netop vaccinere mod virus :o)

Kennelhoste er en blandigsinfektion og består af virus og bakterie. I den gamle vaccine var det kun virusdelen, der blev dækket. Den nye tager både virus og bakterie og virker virkelig godt. Tror beskyttelsen er tæt på 100 %.

Kommentér på:
Kennelhoste hvor?

Annonce