{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Ihh! Vil ikke gå ind af døren... {{forumTopicSubject}}

hej allesammen
har skrevet om dette problem tidligere, men håber nogen kan hjælpe med lidt gode ideer.

Fanny er en chi blanding på snart seks måneder og hun er halv kat.. Hun lystre meget dårligt, og går meget sine egne veje.

Problemet er, at hvis vi har været nede og tisse uden snor på (bor i lejlighed) så nægter hun at gå ins af døren til opgangen.. Hun stopper et stykke væk, og bliver der lige meget hvor meget man lokker, siger underlige lyde, går fra hende eller noget... Det er mest min kæreste der har problemet med hende, og hver eneste aften kommer han op og fnyser af arrigskab over det her problem:o(
Der er aldrig sket hende noget i døren, men alligevel virker hun bange for det... hvis først hun kommer ind, er hun helt stiv, og vil ofte ikke engang have sine godbidder...

Nogen forslag til hvad vi kan gøre? det er virkelig et irriterende problem:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ihh! Vil ikke gå ind af døren...
  • #4   21. okt 2008 Der kan selvfølgelig have været et eller andet der har gjort hun er blevet bange en skygge eller lign. men i og med i så reagere på hun stopper også selv om hun får godbidder osv kan i have forstæket hende i ikke at ville derhen, Nu kan hun måske mærke på jer allerede når i går ned at der vil være en konflikt..

    (undskyld den rodede forklaring)

    1. sørg for at have snor på hende så hun ikke styrer hjemturen
    2. gå hjem med hende og lad som ingen ting, hvis hun stopper, sig: "kom", vent 1-2sekunder og træk hende med, i samme sekund hun følger giv slap line, men sig ikke noget, hendes beløning er den slappe line.

    disse råd kan følges hvis i, som du skriver, har prøvet med godbidder, lokning osv.


  • #5   21. okt 2008 jamen det er meget forskelligt hvor længe vi har været ude.. det er som regel bare hver gang hun ikke har snor på... morgen, aften, når vi kommer hjem fra gåtur:o)

    hehe ja hun har mange katte lignende træk hehe.. hun kan klatre, slikker poter og er ikke særlig loyal som andre hunde:o) nej der er ikke nogen rist foran døren....


  • #6   21. okt 2008 jeg ville lade være med at have hende løs over en periode på en måned til to ihvertfald når i nærmer jer døren, lyder meget som det helst er noget hun vil styrer.

  • #7   21. okt 2008 hmm.. jamen selvom hun har snor på er det stadig lidt modstand, men ikke så meget som der har været tidligere... Sagen er jo bare at vi gerne ville kunne gå uden den snor skal på hver eneste gang..

    sten
    det er en dør som lukker selv, men jeg er 100% sikker på der aldrig er sket hende noget i den dør.. hun ville fx. da vi fik hende ikke væk fra døren, men det fik vi da trænet væk, men den her ide kan vi bare ikke komme til livs...


  • #8   21. okt 2008 hun har haft den her ide siden hun var ca 11 uger, og vi har jo af tydelige grunde næsten altid snor på hende for at undgå den kamp hver gang... Så jeg tror simpelthen ikke det hjælper noget bare at holde snor på en måned, jeg er bange for der skal andre midler i brug:o)

  • #9   21. okt 2008 vi har prøvet alt muligt... vi har sat os til at vente og vente, men hun kommer ikke. Vi har lokket med alverdens lækre pølser og godbidder, men hun er ligeglad.. Vi har løftet hende ind, og siddet ved døren med hende og rost hende til skyerne og givet godbidder så hun ville synes det var et rart sted... Vi har løbet ind og gemt os bag døren, hvilket virkede et par gange, men nu har hun luret den:o/ vi har prøvet at ignorere hendes modstand, og bare trukket hende ind, og så rost hende selvfølgelig.. Så jeg er ærlig talt løbet tør for ideer:o)

  • #10   22. okt 2008 Jeg ville prøve klikkertræning. Er hun ikke vant til at blive klikkertrænet, så skal du "lade" klikkeren først.

    Når hun så har fattet ideen med døren, så klikker du og belønner for hver kontakt med døren også selvom det kun er 1 sek. øjenkontakt på 5 meters afstand. Sæt gradvis sværhedsgraden op og så skulle hun forhåbentlig komme til at elske den dør.

    Vær opmærksom på at give hende så lidt negativ kontakt med døren så muligt, så snor på, glad stemme og så ellers få hende gennem døren så hurtigt som muligt. Hvis I har mulighed for det, så brug en anden udgang til at få hende ud og ind, indtil hun har opbygget et positivt forhold til døren.


  • #11   22. okt 2008 Nu er din hund jo ikk stor, og sådn en opgang der runger kan virke skræmmende, og når hun ikk har snort på ved hun at hun har større chance for at undgå den fralige opgang.. for sådan havde vores hund det også som hvalp ved mine forældre i deres pågang, men jeg "trakt" hende ind i den farlige opgang, og fandt bold frem og legede så hun ser at det er sjovt med d elyde osv.. og hun har siden da været ligeglad.. jeg skal ddog "trække" hende ind på andre steder som hun kan synes er lidt dumme, men kun en gang til hun ser det ikk er farligt, så er der intet..
    man skal nogle gange være konskvent.. og det jo på ingen måde mishanlding eller andet at "kræve" hunden går derind.. smiley hvis du belønner for det bagefter smiley


Kommentér på:
Ihh! Vil ikke gå ind af døren...

Annonce