{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Anisette C
Anisette C
Tilmeldt:
3. aug 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Ihh ved ikke hvad jeg gør. {{forumTopicSubject}}

I må altså bare hjæle mig!
Oprettede et indlæg for nogen dage siden, hvor jeg skrev at Rina bed ud efter mine ben når vi gik tur. Det var dengang! Nu gør hun det faktis konstant. Hun har ødelagt 2 par af min bukser. Og hun springer rundt og bider ungerne hver gang de kommer gånede. Jeg ved godt det er fordi hun vil lege. Men det er sQ ikke fedt at pigerne er vildt bage for hende nu. Jeg har slet ikke lyst til at have hende og sådan vil jeg bare ikke have det. Hvad gør jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ihh ved ikke hvad jeg gør.
  • #1   17. aug 2008 Går du til noget træning med hende??

  • #2   17. aug 2008 Kan desværre ikke hjælpe dig. Men har du prøvet at ringe og snakke med opdrætteren? Det kan være at de har nogle tip/råd.

  • #3   17. aug 2008 Shæeferhunden er jo en hyrdehund, og at bide i ben/ankler er én af de ting de gør når de hyrder- så det er nok instinktivt. TROR jeg.
    Nogen der ved om jeg har ret???


  • #4   17. aug 2008 lige hvad du skal gøre ved jeg ikke...

    min familie havde en hund på et tidspunkt som også gjore det med at bide efter anklerne.. det var så trælst.

    men det lærte hun at man nok ikke skulle gøre, på den hårde måde (anbefaler det selvfølgeligt ikke) jeg havde hende med ude ved mine heste en dag, og hun var rigtigt slem til at gøre det ved dem også, hestene havde altid bae bidt ud efter hende når hun gjore det, men en dag min traver kom løbende og hunden løb mellem benene på hende og bed efter koderne (anklerne) stoppede min hest op, og kiggede ondt på hunden, og lige i det hunden ville til at bide, spraker hesten ud og rammer ligge i snuden, (kun et advarsels spark) men det var nok til at hunden fik hjernerystelse og en blodtud.. siden det bed hun aldrig ud efter hverken heste eller mennesker...


  • Anisette C
    Anisette C Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #5   17. aug 2008 Nej vi går ikke til træning med hende endnu. Hun er kun 9 uger. Syntes bare ikke jeg kan vente til vi skal til træning. Det her problem overskygger bare alle glæder ved hende.

  • #6   17. aug 2008 Så er der noget der hedder nej øvelsen, den er meget effektiv her i huset.

  • #7   17. aug 2008 Anisette
    TÅLMODIGHED- i har vel kun haft hende en uge?


  • #8   17. aug 2008 Men igen- ring og snak med opdrætter- de vil sikkert kunne råde jer smiley

  • Anisette C
    Anisette C Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #9   17. aug 2008 Ja ved godt der skål tålmodighed til! Men har jeg bare ikke ret meget af når jeg skal slæbe rundt på pigerne fordi de ikke tør være på gulvet når Rina er der. Jeg vil ringe til min opdrætter. smiley

  • #10   17. aug 2008 hvalpe bider - sådan er det bare =)

    Hun skal så lære at hun ikke må bide i jer, men det er noget I skal lære hende, for den leg gad hendes søskende jo godt..

    På hvalpesprog er et højt piv og udelukkelse af legen måden at sige "av du bider alt for hårdt - jeg vil ikke lege mere"..

    når hun bider, så piv højt og afled hendes opmærksomhed med noget hun gerne må bide i (legetøj) og ros hende =)


  • Anisette C
    Anisette C Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #11   17. aug 2008 Nina, har lige prøvet at pive da hun bed i min fod! Og det hjalp! Tak for det.

  • #12   17. aug 2008 jamen det var så lidt =) håber da hun snart lærer det, men schæferhunde er intelligente og lærer jo ret hurtigt ; )

    Husk at rose for korrekt adfærd =)

    Og i starten, så vær der hvert minut dine børn er med hvalpen.. det er ikke en god start hvis de bliver bange for den =(


  • #13   17. aug 2008 Ring og snak med en adfæskonsulent.
    De kan give nogle råd, til hvordan du fravænner hende med den "gode" ide hun har fået.

    Kan du ikke starte til træning med hende allerede nu?


  • #14   17. aug 2008 det er vidst et meget alm problem, tror de fleste kommer igennem det med en hvalp.

    hvis du løfter dine børn op når de bliver bange, tror hunden bare at det er en del af 'legen':-), nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, men det bedste er at sige nej, og så krydse armene for brystet og vende ryggen til og afvise hunden på den måde.

    hvis man hopper, eller trækker fødderne til sig, fortsætter det bare:-))

    vi er ovre det nu, så jeg ved godt hvor irriterende det er, men efter tilpas mange afvisninger, hjælper det:-))


  • Anisette C
    Anisette C Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #15   17. aug 2008 Christina, nej ført når hun er 3 mdr. men vi skal vidst til noget hvalpe legestue. Så kan det være vi kan lære lidt der.

  • #16   17. aug 2008 ja det må vi da håbe.
    Jeg træner nemlig privat.
    En der er hundetræner. Hun træner med mine veinder og jeg.
    Der startede vi stile og roligt da de var 8 uger.
    Håber det bliver bedre med hende.


Kommentér på:
Ihh ved ikke hvad jeg gør.

Annonce