{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Bad, hvor tit? (Engelsk Buller) {{forumTopicSubject}}

Møffes pels er blevet lidt fedtet at røre ved så han skal i bad smiley
Men kom til at tænke på hvor tit at hunde skal i bad, det er nok forskelligt fra race til race, men hvad er tommelfenger reglen for bulldogs?
Kan de komme for tit i bad så det ikke er sundt eller er det bare efter behov?

Hvad kan i anbefale af shampoo...... Har lagt mærke til at han har en smule skæl (meget lidt, kommer først når han bliver nusset/ børstet hårt)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bad, hvor tit? (Engelsk Buller)
  • #1   18. okt 2008 Jeg lytter lige med.. Teddy har nemlig også en lille smule skæl smiley

• #2   18. okt 2008 Hvor tit ved jeg ikke, men bruger enten shampoo fra dyrlægen eller fra KW......Mink- eller mandelolieshampoo eller medicinsk bad. Her er lidt af det hele:-)

• #3   18. okt 2008 Vi har en old english bulldogge og hun kommer i bad ca. hver 14. dag. Når hun har været til træning er det en gang om ugen. Vi bruger noget specielt shampoo til hende, som er godt mod tør hud. Ellers kan I altid prøve at ringe og høre jeres dyrlæge ad hvis det er, men her er det også ca. hver 14 dag.

• #4   18. okt 2008 king har også skæl, men han bades forholdsvis tit, da han elsker at rulle sig og gnide sig i døde dyr, og andet der lugter af død. ( det lille svin smiley ) --- så her efter et bad, blir hele hunden kørt over med hænder der er fugtet med babyolie.. aldrig haft skæl eller tør pels siden jeg fik det råd smiley

• #5   18. okt 2008 Lille sort ninja....
    Bruger du ganske alm babyolie ala babysam og så bare smøre det ind i hænderne og så køre langs med hårene, hvor meget bruger du i hænderne?

• #6   18. okt 2008 Lille sor ninja....

Bliver pelsen ikke fedtet at alt det olie eller trænger det ind?

• #7   18. okt 2008 jeps ganske almindelig babyolie smiley

og nej pelsen her blir ikk fedtet..men kommer selvfølgelig an på hvor meget man bruger LOL.. jeg prøvede mig bare frem..lidt af gangen.. til hund på 4 kg bruger jeg nok som hva der svarer til en 2krone i håndfladerne..men dn er jo større..så jeg ville prøve mig frem smiley

det er ihvertfald et råd jeg fik herinde fra engang..for min hund var næsten helt hvid af skæl når han blev våd.

• #8   18. okt 2008 hvis hunden er helt normal uden nogen form for allergi eller noget andet skal en hund ikke vaskes mere en 1-2 gange om året men ødelægger simpelthen ph værdien i hundens hud ved at blive ved med at bade den . hvis i synes den er beskidt ud over dey kan man skylle den i rent vand

• #9   19. okt 2008 I skal passe meget på at bade en EBer for tit - i kan risiskere han får rigtig sure rynker.
    EBeren har jo sart hud, og som Tanja skriver så ødelægger man hudens PHværdi ved at bade den. Hvis hans pels er blevet fedtet over kort tid, altså det er noget forholdsvis nyt, så vil jeg da anbefale jer at tage en snak med dyrlægen.

Lugter hans rynker af godt sure mandesokker ? Så kan det være tegn på Furunkleose og det skal behandles....

• #10   20. okt 2008 Smydi:

Ingen problemer med næsefold og ligende. Han var vel i bad for 6 mdr siden pga en lille dukkert i en meget klam sø smiley

Men vi vil gerne gi ham et bad på nuværende tidspunkt pga at han ikke føles helt ren i pælsen. Han lugter ikke, men føles en smule fedtet/ klisteret på ryggen:-(

Vi er nogle af de heldige der har en buller på lidt over 2 1/2 år som ingen allergi problemer har, overhoved smiley

• #11   20. okt 2008 Hvis problemet er på ryggen, så er det jo sikkert noget han har rullet sig i - så vask ham, men undgår ansigt.

Jeg kender flere der har EBere uden allergi overhovedet - og min egen havde det heller ikke.

• #12   20. okt 2008 link ELSKER at komme i bad og i havet og i søer osv.
    han er nok i bad hver 14. dag eller 3.uge

jeg ville ikke bruge babyolie på min hund (eller på mine børn for den sags skyld) hvis du skal bruge olie vil jeg anbefale en ren naturlig olie som mandelolie

Kommentér på:
Bad, hvor tit? (Engelsk Buller)

Annonce