{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang nogen bestemt racer {{forumTopicSubject}}

Hey folks.

Efterhånden går man lidt på jagt efter en hund i en nær fremtid, men fanden ik om jeg ik kan huske hvad de hedder dem vi søger, det er typisk de "bamse ligende" racer vi går efter, samojede og den slags.

Jer der ved hvad de forskellige hedder må gerne lige melde sig smiley

Ser tit de der helt vildt rynkede bamse hunde, såååå kær, men hva hedder de forskellige?

Jeg har fundet ud af at den ene race hedder shar pei, men hvad ellers?

Ses !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang nogen bestemt racer
  • #1   18. okt 2008 En shar pei ka der følge mange udgifter med, altså dyrlæge regninger. Kender en der købte en den er opereret 5-6 gange den er knabt et år.

• #2   18. okt 2008 Chow chow
    Shar pei
    Samojede spids
    Eurasier (staves)
    Tibetansk mastiff

Vær meget opmærksom på hundens ENSKABER når du vælger og ikke kun dens udseende.. Nogle hunde kan være temmelig vanskelige hvis man ikke har sat sig grundigt ind i racen og ved nogle racer er det nødvendigt at have nogen hundeerfaring i forvejen

• #3   18. okt 2008 ja vi er klar over ang. temp. men vi skal lige vide lidt om hvilken "model" vi går efter, og så må vi jo se om den passer ind i vores temp, den skal være god til børn ihvertfald, 2 piger på 8 og 12 lige p.t.

Jeg har kigget lidt rundt på listen og har fundet flg som mulige kandidater :

Eurasier
    Samojedd
    Akita Inu

Problemmet er nemlig lidt at igår fredag skulle vi til noget familie halløj og ude i opgangen kom en gut forbi med nok den sødste bamse vi længe har set, jeg spurgte hvad race det var, og jeg har glemt alt om det, det var en meget fancy navn, 2 delt mener, den lignede meget en eurasier, samme "opbygning, lidt pjusket, og total sød bamse angsigt smiley

• #4   18. okt 2008 nu skal vi jo først finde den rigtige race inden vi kan sætte os ind i hvordan den er, det er der problemmet er jo :-))

• #7   18. okt 2008 Samojed har SUPER med børn, vil jeg lige sige smiley

• #8   18. okt 2008 Lena : ja den ser også sød og pjusket ud, er den max størrelse på de billeder? vi går nemlig efter en mellem str. hund, somsagt, jeg vil ha stor, kæresten lille. smiley

• #9   18. okt 2008 nu har jeg kigget på flere finsk lapp`ere i galleriet, de er sgu søøøø....ud fra dit info lena er det bestemt en kandidat, men hva ligger de i pris ca.?

• #10   18. okt 2008 er det en go første gangs hund? og hvad med at være alene hjemme?

• #14   18. okt 2008 Jeg kan se, at du spørger til gode førstegangshunde og i dette tilfælde vil jeg råde dig til at holde dig fra Akitaen.

Siden du går efter spidshundeudseendet, så kunne en Keeshond måske være noget du havde lyst til at studere nærmere?

• #15   18. okt 2008 udseende mæssigt ville en shiba inu og en islandsk fårehund også passe ind, men jeg kender ærlig talt ikke så meget til dem

• #16   18. okt 2008 Jeg har en islandsk fårehund -beskrivelsen minder meget om den Lena har givet af den Finske lapphund.

Det er dog mit indtryk at de er lidt mere krævene motions-/aktiveringsmæssigt. Men en dejlig hund er det.

Om den kan leve op til "bamse-kravet" ved jeg dog ikke. Den er jo ikke så pelsrig som flere af de andre racer du nævner:o)

• #17   18. okt 2008 kigger lige under keeshond....daaamn de er cute ! nu bliver det snart svært at vælge :-))

• #18   18. okt 2008 nå men vi har da fundet ud at det nok højst sandsyneligt er af spidshund racen vi går efter, den vi så ligner både lapp`en og keeshond, shit jeg er træt af jeg ik kan huske hvad den hed.. smiley

• #19   19. okt 2008 Der er også en japansk spids, men den er ikke så stor smiley

• #20   19. okt 2008 hvad farve havde den hund du har set? Det kunne måske udelukke nogen.

• #21   19. okt 2008 Vi har snakket lidt om det, og jeg tror alligevel liiiige vi kigger efter noget blandings noget istedet for, synes ik lige budgetten synes vi skulle ha en hund om ik så længe til 7-8-9000 kr smiley

• #22   19. okt 2008 Michael -jeg vil sige at er i forelsket i en bestemt race (altså ikke bare udseendet men racen som sådan) så er det den race i skal gå efter -det er ikke sikkert en blanding med den race vil have samme særpræg selvom hunden er blandet med den ønskede race.

Hvis det er mindre vigtigt om hunden ser sådan og såda ud, og har lige netop disse egenskaber, så kan en blanding være ligeså god.
    Men sørg for, at selvom det er en blanding, så skal forældrene altså være tjekket for relevante lidelser, og i øvrigt self være i orden osse af sind osv.

-og husk at ved køb af en blanding kan hvalpen falde ud efter hvilken som helst af de racer der er i -eller lidt af det hele. Så køb ikke en blanding af noget som i ikke ville eje hvis den havde været renracet.

Kommentér på:
Spørgsmål ang nogen bestemt racer

Annonce