{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Tisser af glæde ?? {{forumTopicSubject}}

Min kollega har det problem at hver gang hendes søn kommer forbi og siger hej sammen med hans hund, må de gå udenfor, da hunden ellers tisser. Det er ikke fordi den afmærker, for den gør det både når den hoppe af glæde og når det ligger og bliver nusset på maven ved velkomst. Hunden er 3 år og ellers renlig og ingen andre unoder. Den begyndte på det for et år siden, uden at der har været nogle pludselige forandringer i hjemmet...

Håber i har nogle gode råd????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser af glæde ??
  • #1   15. okt 2008 Artos plejede også at gøre det nogle gange når han kørte sig selv op. Plejede at ignorere ham til han er faldet ned, tage ham udenfor og nusse. Altsammen i et roligt tempo og ingen juhuu lyde - hvis du forstår.

• #2   15. okt 2008 Kigger lige med... Min hvalp er også begyndt med det nogle gange...

• #3   15. okt 2008 Det synes jeg er svært at gøre når der kommer gæster, for vores hopper og er helt vild i varmen og så kommer der tit børn i huset og de er jo ligeså vilde i varmen smiley
    Nogle gange har jeg givet hende snor på

• #4   15. okt 2008 Min far har også det "problem" med vores schæfer.
    Det er en slags "glæde-underkastelse", hunden gør når den møder nogen den er rigtig glad for. Vores schæfer tissede meget som hvalp, men nu hvor han er blevet ældre er det svundet lidt ind. Nu drypper han kun (:

• #5   15. okt 2008 Okay, men denne hund er jo så begyndt på det da den var ca. 2 år.... Er der en anden måde at vænne den af med det på hvis ignorering ikke virker ??

• #6   15. okt 2008 Nanna J
    Sætter den sig ned og tisser, eller er det i forbindelse med at den hopper op og ned af dig/andre?

• #7   15. okt 2008 Nanna J - kender nogen, som har en labradortæve, som nu er 2½ år gammel, og hun ka osse finde på at tisse af glæde.........den er næsten sikker, hver gang familien kommer hjem efter en lang dag. De gør ikke rigtigt noget ved problemet - som regel når hun at komme udenfor og tisser så der - sker det på køkkengulvet, ja - så blir der bare tørret op.
    Men jeg vil da lige følge denne tråd - det ku jo være, at nogen sad med de vise sten...........hej Nanna.....smiler

• #8   15. okt 2008 Lisbeth, smiley

Lise H: den sætter sig ikke ned for at tisse, det er mens den hopper, eller mens den ligger på ryggen under velkomsten, min kollega siger at det kun når den er hjemme og besøge hende at det sker, når hendes søn tager den med andre steder gør den det ikke !!

• #9   15. okt 2008 Har kun prøvet det, da Mickey var omkring et år.

Så glædes tissede han. Plejede bare at lukke ham ud og så ellers være hurtig til at flytte benene smiley Der gik et par måneder, så gjorder han ikke det mere.

• #10   16. okt 2008 Hmm.. Jeg vil udmiddelbart tro at det simpelthen er underkastelse. Vores hvalp gjorde det også ved vores schæfer da han var mindre, og er nu holdt op.
    Så mit bud: Glædes/underkastelse 8D

• #16   16. okt 2008 Uhh, der blev man klogere.... jeg vil printe det ud og give det til hende idag.

Men tror nu ikke at deres hilsning på nogen måde er forbundet med noget negativt, men skal prøve og høre ad om der har været sket noget tidligere, da det begyndte.
    Men jeg ved at hende og hendes mand må gå udenfor for at tage imod sønnen og hans hund pga. tisseriet.

• #18   16. okt 2008 Et eller andet sted langt bagude erindrer jeg noget om hilseritualer i hundeflokke - noget med at tisseri var aktiv underkastelse på lige fod med at lægge sig på ryggen - osv.

Nå - langt nede i denne tråd bemærker jeg en konklusion: "Hunden har nok et generel højt stress niveau. Så måske skal der trænes rolige øvelser generelt og ikke noget med bolde og trække/ruske lege."

Jeg er uenig i, at boldlege automatisk medfører en negativ stresssituation for en hund. I nogle tilfælde mener jeg faktisk, at det kan gøre det stikmodsatte for en hund - nemlig give den ro. HVIS vel at mærke, at ejeren leger på en måde, der er hensigtmæssig.

Jeg ville undlade bold og trækkelege (altid undlade rusk) i tilfælde, hvor hunden bliver stresset mens den leger. Men hvis den ikke gør det, så ville jeg faktisk netop benytte mig af den type lege for at give hunden en generen stimulation og dermed ro i hovedet.
    På min hund skaber denne slags lege ligeså meget ro (faktisk mere) end et godt sporsøg.

Så generelle konklusioner mener jeg ikke man kan lave omkring sådan noget her. Det er HELT afhængigt af både hund og ejer.

• #21   16. okt 2008 CH og ACE; siger tak smiley

Kommentér på:
Tisser af glæde ??

Annonce