{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

hvornår skal jeg stoppe ? {{forumTopicSubject}}

hvornår skal jeg stoppe med at tage hvalpen ud om natten? han kommer ud kl 00.00 igen kl 5 og så kl 6.30 når vi står op.

jeg har hørt at det kan blive til en vane for hvalpen at komme ud om natten og at den så ikke lærer at holde sig.

han har aldrig uheld om nattem, når han skal begynder han at gå rundt, og så kan jeg nå at få ham ud i haven så det går rigtig godt med det, men hvornår skal jeg stoppe ? hvis man kan sige det sådan smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår skal jeg stoppe ?
  • #1   14. okt 2008 han er 14 uger nu

• #2   14. okt 2008 Det afhænger meget af hvalpen... Hvis du vågner når hvalpen begynder at pusle rundt, så ville jeg kun tage den ud der når hvalpen er 10 uger

• #3   14. okt 2008 Jeg ville da forsøge at sove igennem med ham så smiley
    Prøv og hvis han bliver urolig så bare op og ud med ham. Og hvis ikke, ja så er det jo godt smiley

• #4   14. okt 2008 Rigtig god spørgsmål... Vi gik nemlig for længe med det, så det blev en dårlig vane.... Hvilket betød at vi måtte i en periode overhøre ham, når han ville ud... Og jeg havde så dårlig samvittighed... Men det hjalp, og nu sover han igennem uden problemer...

Men jeg vil mene, hvis han kommer ud kl 00 og kan holde sig til kl 5, hvad så med at strække den til kl 6 og så stå op en halv time før i en periode, så burde det kunne lade sig gøre...

• #5   14. okt 2008 Vi stoppede allerede da Karla var 9 uger... Fordi vi fandt ud af at hun vækker os selv hvis hun skal tisse....

Hun har vækket os enkelte gange siden da - men det er ved at være længe siden... Hun har (7-9-13) aldrig haft uheld indenfor om natten

Jeg tror det afhænger af den enkelte hvalp, men prøv at tage ham ud som det allersidste før i går i seng og så lad ham sove.... Hvis han vækker jer, så tag ham ud, men ellers så lad ham (og jer) sove....

• #6   14. okt 2008 jeg stiller ikke vækkeuret efter det, men han vågner gerne kl 04.30-0500. så begynder han at pudsle rundt og tripper hen mod døren, op til vores hovedet i sengen og så til døren osv. så han prøver ligesom at vække os. men lærer han at holde sig af sig selv? altså begynder han at kunne holde sig længere og længere `?

• #7   14. okt 2008 Hvad hvis du ligger en hånd på ham og beroligere ham, så kan det være du stille og roligt kan trække den lidt... Det kræver måske lidt mere vågen tid fra dig, men det er en kort overgang...

• #8   14. okt 2008 Jeg har aldrig vækket en hvalp for at lufte den. Er den vågnet og puslet rundt, så er den kommet ud.

Der gik meget kort tid, så sov den igennem. Det er den 4. hvalp jeg har gjort det med.

• #9   14. okt 2008 jeg ville prøve at køre en ugen tid nu hvor du skære kl 5 væk og rykker kl 12 til 1 og efter en uge så ryk det til kl 2. og så stop og så kun gå ud med den hvis den vækker jer og beder om at komme ud

• #10   14. okt 2008 jeg vækker ikke selv hvalpen, det gør jeg aldrig. han vækker os, men det er sten sikkert at det er omkring 4 5 tiden smiley

• #11   14. okt 2008 ok, så havde jeg misforstået - troede du vækkede ham på de tidspunkter du nævnede...

Hvis han pusler halv 5 / 5 - så skal han jo nok ud.... der ville jeg nok ikke løbe an på at han kunne holde sig så....

Måske har min bare et godt sovehjerte? Når jeg står op kl 6 skal jeg som oftest bære hende ud af sengen og i haven, hun har ingen interesse i at stå op der *haha*

• #12   14. okt 2008 hehe anna smiley ja hun er nok en syvsover smiley

vi går oftest iseng kl 00.00 så der kommer han ud inden vi skal i seng. og så vækker han os omkring 4-5 tiden og så står vi op kl 06.30(07.00 smiley

• #13   14. okt 2008 Giz startede med at sove i egen seng på gulvet, som var af træ, så kunne høre når han begyndte at pusle rundt, havde ingen faste tidspunkter. Der gik vel en 14 dage hvor han skulle ud om natten og da hanfik lov og komme op i sengen og sove kunne han lige pludslig godt holde sig hele natten *GG*. Han står så tilgengæld ret tideligt op den dag i dag.I kke senere end kl 7 :/. Skal han ud nu om natten, kan jeg høre når han opper ned fra sengen og klikker rundt på gulvet. Vi er godt nok flyttet siden han var hvalp, men der er stadig trægulv hehe. Det er sjældent han skal ud, kun hvis han har drukket for meget vand inden vi skal i seng eller hvis han har fået ben den dag smiley

• #14   14. okt 2008 det var bare mig der formulerede mig forkert smiley

• #15   14. okt 2008 Så længe han selv siger til, så ville jeg fortsætte med at lukke ham ud. Han er jo netop ved at lære, at hans signal til jer virker. Og hvis signalet bliver ignoreret, så ødelægger I jo lidt jeres egen mission ;o)

Han skal nok komme til at sove igennem.

• #16   14. okt 2008 hej

havde samme problem med min Odin. smil det var amme tider som din.

du skal hver morgen trække det lidt længere inden han beder om det så det er dig der styre hvornår, hvis han nu siger til så nus lidt med ham også lige så snart han evt falder bare lidt til ro ja så kan du gå ud med ham. smil også trækker du det længere for hver dag.

er du sikker på han tisser om aften inden i sove,? nogle hunde har en mindre blære og derfor sover de ikke så lang tid igemmen som man ønsker tålmodighed det skal nok komme, odin var 4mdr før han kunne lade mig sove til kl 8.

mvh Sandie

• #17   14. okt 2008 Jeg havde Kia i sengen hos mig og hun sov igennem fra dag 2.

Ellers er jeg enig med CH. Siger hvalpen at den skal ud, så skal den ud :o)

• #18   15. okt 2008 Jeg ville rasende gerne høre forklaringen på, hvorfor det indlæringsmæssigt kan betale sig at overhøre hundens signal. Hvad ønsker man, at den skal lære?

Kommentér på:
hvornår skal jeg stoppe ?

Annonce