391 visninger
|
Oprettet:
allergi... {{forumTopicSubject}}
hej alle.
var ved dyrlægen igår med vimse til det årlige sundhedstjek. fortæller så at hun kløer sig rigtig meget og slikker sig rigtig meget på forbenene og i skridtet.
Han fortæller så at hn har allergi, og ikke lopper, men han kan ikke præcis sige hvad hun er allergisk overfor.
30% er foderallergi og 70% er alt mulig andet.
Jeg fortæller så at de sidste mange måneder har hun fået pedigree. han siger at det sikkert er det hun er allergisk overfor, men at han ikke kan sige det med sikkerhed. så jeg skal købe noget specielfoder i 3 måneder og se om det hjælper.
Er der nogle af jer der har prøvet det samme??
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Allergi kan altså ikke konstateres med det blotte øje, dog ville jeg da også prøve at skifte foder, hvis min hund tilsyneladende ikke trives på det den får
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Men jo - rigtig mange hunde har desværre allergi - og et godt sted at starte er fodret - enten skal man prøve et allergi foder som Hills Z/D elllers kan BARF (råt kød og ben, hvor man selv laver det) være en god mulighed, da mange allergi hunde ikke tåler lager-mider - som findes i mel, ris osv...
Så jo prøv da det i et stykke tid - og lad være med at give godbidder eller andre ting hvor der er mel i - så hellere lave dem selv af kød som man tørrer i ovnen...
Er ræve-skab udelukket?
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 130
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 94
han sagde også at efter de 3 måneder hvis det ikke var blevet bedre skulle hun have en taget en blodprøve.
allergi...