{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Hmm "opkast" {{forumTopicSubject}}

Ja jeg plejer ellers ikke at lave den slags tråde, men vil lige høre om nogen har et bud.

Reiki "kaster op". Ikke rigtig opkast som når de er syge, men ren slim/galle.

Bare lige sådan en lille klat i ny og næ. Ikke som hvis de har fået noget galt i halsen, og han er nu heller ikke påvirket af det. Men mystisk er det da (og pænt træls at tørre op i længden, men det er j så en anden sag).

Meget mystisk synes jeg.

Men vi må vel til dyrlægen i morgen hvis det bliver ved -undrer bmig bare for det har jeg ikke oplevet før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm "opkast"
  • #1   7. okt 2008 Det kan være han har fået gumlet på noget udenfor, som maven ikke kan lide.


  • #2   7. okt 2008 Det er gulligt slim/skum.
    Han har fået mad en gang som sædvanligt (kl 12 ca). Han er ikke vandt til at få på faste tider.
    Derudover har han fået en oksehale i eftermiddag (det får han ofte) uden problemer.

    Han har intet spist udenfor (af ikke-godkendte ting altså), så det ka ikke være det.


  • #3   7. okt 2008 Da mine havde kennelhoste sidste år oplevede jeg som du gør nu.

    Det blev ikke meget værre og varede kun en uges tid


  • #4   7. okt 2008 Hmm -så kan det da godt være vi lige skal have det undersøgt.
    Ved den første klat der kom gav han et enkelt host fra sig, og jeg troede egentlig bare han lige havde fået noget galt i halsen. Men efterfølgende har det bare lige været en lille klat der kom og så er han gået uforstyrret videre.
    Ingen feber eller andre tegn på dårligdom, og ligeså frisk som han plejer.

    Men vi var jo til skue for nyligt, og selvom han godt nok er vacc mod kennelhoste er det jo langt fra en garanti.



  • #6   7. okt 2008 Er han lige startet med det i dag eller har det stået på over længere tid? Har han spist græs?
    Drikker han noget? Og hvad med appetitten? Tynd mave?

    Vil lige sige, at jeg på et tidspunkt havde en hund, der jævnligt gjorde det samme, uden hun fejlede noget som helst. Hun gjorde det stort set hele sit liv. Men det skal selvfølgelig ikke være en sovepude for dig - bare for at fortælle, at det ikke nødvendigvis betyder noget.

    Det vigtigste er, at han ikke er påvirket, men det ved du jo godt. Og hvis det fortsætter, vil en tur til dyrlægen da være en rigtig god idé - eller i hvert fald lige en opringning.


  • #7   7. okt 2008 Han startede for et par timer siden, og har vel gjort det ca 10 gange siden. Hver gang med en klat på str med en 5 kr ca (som han i øvrigt lystigt labber i sig igen, ad).

    Ingen andre tegn på noget som helst. Reiki spiser altid græs i større mængder, så det er vidst ikke noget at gå efter. Han har aldrig gjort det før.


  • #8   7. okt 2008 Men tror lige jeg giver dyrlægen et kald i morge hvis det bliver ved. Er det kennelhoste skal vi jo osse lige have aflyst træning og sådan.

    Har kun oplevet kennelhoste som.. ja som hoste, så vidste ikke lige det osse kunne vise sig sådan


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #9   7. okt 2008 AHA...der har vi grunden.....hehe

    Katte er småtspisende, og æder lidt men hele tiden. Foder skal stå fremme hele tiden. Jeg har altid foder fremme, og det er kun de 2 katte jeg passer som er overvægtige, katte som fik 2 gange om dagen. Nu forsluger de sig.....men de flader ud, når de finde ud af, at der altid er foder....

    Din kaster op fordi den ik æder småt hele tiden. Der dannes sur galde, den skal katten af med

    Sådan er det med de Rottweilere jeg kender. Intet mad, så kaster vi op....hvis et måltid hoppes over.

    Har aldrig forstået dyrlægeanviste slankekure til katte. Mad 2 gange om dagen i små portioner.

    Næææ nej du, MANGE små måltider med lavt protein/fedt, er sagen og så aktivering. Vi mennesker skal også spise 6 - 8 små måltider for at tabe os, ik 2 middel...


  • #10   8. okt 2008 Anne -nu har jeg jo hund og ikke kat. Hunde har ikke godt af at æde hele dagen. Og i øvrigt ville reiki ikke småspise i løbet af dagen. Han ville voldæde til han sprak;o)

  • #11   8. okt 2008 Der kan godt komme opkast i forbindelse med hosteanfald af kennelhoste, men det er som oftest hosten, der er det værste. Og ja, kennelhosten kommer jo altså bare fra dag til dag så at sige.

    Det er mit indtryk, at der florerer meget kennelhoste lige nu.

    Men ring nu til dyrlægen i morgen, for 10 gange er da noget voldsomt, selv om han ikke er påvirket.

    God bedring med ham smiley (Håber, du får noget søvn!)


  • #12   8. okt 2008 Han lader til at være stoppet for nu -men holder lige øje med ham og får en snak med dylle i morgen. Kan jo ikke have vi render rundt og spreder kennehoste e.l.:o)



  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #14   8. okt 2008 Michelle *strid kælling *

    Nej historien blev lidt lang...tøhø

    Men hunde kaster nogen gange op, hvis måltiderne bliver rykket.

    Som jeg skrev tidliger, så kastede Rottweilerne op, hvis de IKKE fik mad - ren slim/galde


  • #15   8. okt 2008 Nå, men der er vidst ingen tvivl mere. Det var ellers gået i sig selv, men i løbet af formiddagen er han begyndt at hoste som en gal, og kaster op igen. Så det blev så til en omgang kennelhoste.
    Sådan noget **** :o(

    Skal til dyrlægen nu her og hente noget hoste-stillende. Nogen der ved hvor godt det hjælper? Og kan man gøre andet for at hjælpe lidt på hosten? Det gør jo helt ondt at høre ham hoste, det lyder dælme ikke rart:o(


  • #16   8. okt 2008 Øv øv øv........

    Jeg fik så ikke brug for det hostestillende, men dem jeg kender har været glade for det.

    Da mine gik og "hakkede" gav jeg dem lunken camillete med lidt honning. Folk skreg af grin, men jeg syntes det hjalp dem.


  • #17   8. okt 2008 Nej, der er ikke rigtig andet at gøre end at vente smiley Og det føles uendeligt, fordi man hverken kan gå til træning eller noget. Det er bare så surt smiley
    Du skal lige være obs på, at det ikke går over i lungebetændelse, men det har dyrlægen nok også sagt til dig. I så fald skal der gives antibioteka.

    Og du har helt ret, du lyder forfærdeligt, når de hoster!


  • #18   8. okt 2008 Ja vi skal lige igang med at regne p hvor han kan have hentet det hende, og lige have givet dem besked han har været i kontakt med.

    Kammilete vil blive prøvet. Hold op hvor jeg synes det er synd for ham at han hoster sådan.


  • #19   8. okt 2008 Stakkels Reiki drengen



  • #21   8. okt 2008 Tak -håber han snart er ovenpå. I det mindste virker han ikke sløj eller ked på nogen måde. Det er "bare" hosteanfaldende.

  • #22   8. okt 2008 Stakkels Reiki.
    Men godt at I fandt ud af hvad det var !


  • #23   8. okt 2008 Uuuh har jo hentet de hostestillende piller i dag. Og sørme om ikke han næsten er stoppet med at hoste. Så god effekt troede jeg dog ikke de havde.

    Derudover har han søbet te med Honning -NØJ det synes han er lækkert, så måske han skal have lov til det engang imellem som en lille aftensnack *G*

    Men helt rart at han nu i det mindste kan sove uden hosteanfald og osse tøffe lidt rundt og kaste med legetøjet. Men tonser han for meget i haven kommer der lidt host alligevel


  • #24   8. okt 2008 Lyder godt Michelle :o)

    Bare der er tider han får ro er det bedre til at bærer.

    Rigtig god bedring med ham !


  • #25   8. okt 2008 Dejligt at høre Michelle :o)

    og god bedring til den skønne


Kommentér på:
Hmm "opkast"

Annonce