Får det dårligt {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en Labrador på 5år.
vi fik ham da han var 3år og Han har meget svært ved at være alene hjemme. vi har åben stue køkkenalrum med trappe op til 1 salen. hvor han går op og både tisser og ja undskyld mig skider i det første rum der oppe det kun når vi ikke er hjemme der er problemer med ham. selv om vi har sat en børne spæring op på trappen hopper han over og går der op og det er kun på 1 salen han gør sit grisseri. og selvfølgelig er han ude om morgen lige meget om jeg leger og kører ham træt inden vi kører er den gal. ud over det kan han åbne køleskab gå på køkkenbord m.m. og det havde jeg faktisk lært ham af med det. han har faktisk været en god hun det sidste halve år hvor han slet ingen ting har lavet. og nu begynder han igen. vi har et bur til ham og har nu fundet det frem igen men kan bare ikke lide det men nu må jeg prøve med det igen har det bare så dårligt over jeg er så magtes løs
undskyld det blev så langt..
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 30
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.085
vi havde samme problem med rafih.
fik ham også som knap 3 års...
han lavede indenfor, og var bange
til sidst spilttede han huset ad, kom til skade i sine forsøg på at komme ud...
det lykkedes ham også et par gange at komme ud. og da løb han også panisk rundt i haven, til naboerne fik ham ind
han var så bange så bange, og intet af det vi prøvede på kunne hjælpe.
det var ikke en løsning at oplacere ham, for det er højst sansynligt det der har startet problemet.
egentlig bedøvning eller lykkepiller er ikke holdbart, beroligende naturmedicin, og angstdæmpende feromoner hjap ikke, og clairvoyanten kunne ikke få forklaret ham at vi kom tiulbage hver eneste dag.
den eneste løsning til sidst var at lade ham få fred.
det var og er den værste beslutning vi nogen sinde har taget, men vi måtte indse, at han var spykisk syg... og vi havde prøvet alt for at kurere ham.
han fik det værre og værre, og vi frygtede at vi en dag kom hjem til en ulykke, hvor han var kommet alvorligt til skade...
som ejere har vi et ansvar for at søge lægehjælp til vores dyr når de er syge, og sørge for at de udsættes for mindst muligt smerte, overlast og lidelse. og hvor det ikke længere er muligt, lade dem aflive og få fred på en human måde.
det var det vi måtte gøre til sidst.
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.085
det håber jeg dog at der er en masse andre der kan
men vi tænker blot på, at rafih var vores solstråle mens han var hos os en dejligere hund fandtes ej
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Ellers er buret da et udemærket alternativ
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
jan 2007
Ja det har jeg også tænkt på men hvis nu han prøver og så ryger ned..
Marie-louise puha det må være hårdt tør næsten ikke tænke tanken for ellers er han så god så god.
Pia jeg har lige sat buret ned i stuen og han ligger der inde og sover nu så det kan godt være det mig de syntes det synd for ham
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Der er altid en grund til, at hunden reagerer som den gør og det er den grund vi som hundeejere skal finde og gøre noget ved - kan hunden under ingen omstændigheder lære, at være allene hjemme, ville jeg finde et hjem til den, hvor den så ikke behøvede, at være allene hjemme mange timer om dagen.
Stof til eftertanke - bliver hunden aktiveret nok ? får den lov til at løse opgaver og løbe frit rundt og læse aviser for sig sev ? osv. - det handler om, at hunden er tilfreds og træt når man forlader den - det med bare at spære den inde i et bur er sku for nem en løsning.
aug 2005
Et bur kan indimellem være en udmærket løsning, men kun under opsyn -Udstillinger, om natten osv.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
så efter hård træning med hundetræner og adfærdsterapeut er det nu så sjælendt han smadre noget..
mange sagde kom ham dog i et bur, det kan de godt lide blablabla... NEJ tænkte jeg, aldrig i livet om han skal ligge der.. i forvejen kan han ikk sove igennem et sted om natten.. han flytter sig rundt.. synes buret er mishandling i mine øjne, og har kun fået det frarådet af min adfærdterapeut og hundetræner og dyrlægen..
jeg kan anbefale dig hende her
www.hundesprog.dk det er min mirakelmager
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
aug 2005
jan 2007
det bur vi har er et vi fik med fra de tidliger ejer og han har jo været vand til det men syntes det var synd at han skulle værer der så der for begyndte vi på at lade ham gå frit og der har været mange gode perioder men også mange dårlige... men har også besluttet mig på at han skal gå frit i bryggerset når det bliver færdigt det begrenset hvad han kan lave der og det med han pisse og skiderig gør han kun i det ene rum der af alle i huset
Får det dårligt