{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Får det dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Labrador på 5år.
vi fik ham da han var 3år og Han har meget svært ved at være alene hjemme. vi har åben stue køkkenalrum med trappe op til 1 salen. hvor han går op og både tisser og ja undskyld mig skider i det første rum der oppe det kun når vi ikke er hjemme der er problemer med ham. selv om vi har sat en børne spæring op på trappen hopper han over og går der op og det er kun på 1 salen han gør sit grisseri. og selvfølgelig er han ude om morgen lige meget om jeg leger og kører ham træt inden vi kører er den gal. ud over det kan han åbne køleskab gå på køkkenbord m.m. og det havde jeg faktisk lært ham af med det. han har faktisk været en god hun det sidste halve år hvor han slet ingen ting har lavet. og nu begynder han igen. vi har et bur til ham og har nu fundet det frem igen men kan bare ikke lide det men nu må jeg prøve med det igen har det bare så dårligt over jeg er så magtes løs
undskyld det blev så langt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får det dårligt
  • #1   3. okt 2008 vi er ved at lave nyt bryggers og planen er han kun skal være der når vi ikke er hjemme men indtil da bliver han jo nødtil at værer i stue køkken

• #2   3. okt 2008 jeg kender det kun ALT for godt...
    vi havde samme problem med rafih.
    fik ham også som knap 3 års...
    han lavede indenfor, og var bange

til sidst spilttede han huset ad, kom til skade i sine forsøg på at komme ud...
    det lykkedes ham også et par gange at komme ud. og da løb han også panisk rundt i haven, til naboerne fik ham ind smiley

han var så bange så bange, og intet af det vi prøvede på kunne hjælpe.
    det var ikke en løsning at oplacere ham, for det er højst sansynligt det der har startet problemet.
    egentlig bedøvning eller lykkepiller er ikke holdbart, beroligende naturmedicin, og angstdæmpende feromoner hjap ikke, og clairvoyanten kunne ikke få forklaret ham at vi kom tiulbage hver eneste dag.

den eneste løsning til sidst var at lade ham få fred.
    det var og er den værste beslutning vi nogen sinde har taget, men vi måtte indse, at han var spykisk syg... og vi havde prøvet alt for at kurere ham.
    han fik det værre og værre, og vi frygtede at vi en dag kom hjem til en ulykke, hvor han var kommet alvorligt til skade...

som ejere har vi et ansvar for at søge lægehjælp til vores dyr når de er syge, og sørge for at de udsættes for mindst muligt smerte, overlast og lidelse. og hvor det ikke længere er muligt, lade dem aflive og få fred på en human måde.
    det var det vi måtte gøre til sidst.

• #3   3. okt 2008 jeg er ked af at jeg ikke kan komme med en solstrålehistorie til dig smiley

det håber jeg dog at der er en masse andre der kan smiley

men vi tænker blot på, at rafih var vores solstråle mens han var hos os smiley en dejligere hund fandtes ej

• #5   3. okt 2008 flyt børnegitteret op på det øverste trappetrin i stedet for det nederste - det må da være svært at sætte af på trappen - man kan ikke for tilløb :-))

Ellers er buret da et udemærket alternativ

• #6   3. okt 2008 for tilløb = få tilløb

• #7   3. okt 2008 Karin F
    Ja det har jeg også tænkt på men hvis nu han prøver og så ryger ned..

Marie-louise puha det må være hårdt tør næsten ikke tænke tanken for ellers er han så god så god.

Pia jeg har lige sat buret ned i stuen og han ligger der inde og sover nu så det kan godt være det mig de syntes det synd for ham

• #8   3. okt 2008 Marlene. Nej det er isandelig kke bare dig der syntes, at det er synd for ham - jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi komme i tanken om, at efterlade mine hunde allene hjemme i et bur og så i 7 - 13 timer, ja undskyld men jeg bliver sku dårlig, af at læse sådan noget - hvorfor er der mon noget der hedder allene hjemme træning, hvis vi bare kan smide dem i et bur ????

Der er altid en grund til, at hunden reagerer som den gør og det er den grund vi som hundeejere skal finde og gøre noget ved - kan hunden under ingen omstændigheder lære, at være allene hjemme, ville jeg finde et hjem til den, hvor den så ikke behøvede, at være allene hjemme mange timer om dagen.

Stof til eftertanke - bliver hunden aktiveret nok ? får den lov til at løse opgaver og løbe frit rundt og læse aviser for sig sev ? osv. - det handler om, at hunden er tilfreds og træt når man forlader den - det med bare at spære den inde i et bur er sku for nem en løsning.

• #9   3. okt 2008 Lene. Godt skrevet, det handler nemlig om, at hunden kender sine grænser og er aktiveret med noget den kan lide og derfor ikke selv er nød til, at finde på opgaverne :-))

Et bur kan indimellem være en udmærket løsning, men kun under opsyn -Udstillinger, om natten osv.

• #10   3. okt 2008 Noddie smadrede også mit hjem, dørkarme alt.. det begyndte først da han blev køndsmoden..

så efter hård træning med hundetræner og adfærdsterapeut er det nu så sjælendt han smadre noget..
    mange sagde kom ham dog i et bur, det kan de godt lide blablabla... NEJ tænkte jeg, aldrig i livet om han skal ligge der.. i forvejen kan han ikk sove igennem et sted om natten.. han flytter sig rundt.. synes buret er mishandling i mine øjne, og har kun fået det frarådet af min adfærdterapeut og hundetræner og dyrlægen..

jeg kan anbefale dig hende her

www.hundesprog.dk det er min mirakelmager

• #11   3. okt 2008 kender forresten en hund der blev aflivet efter en dag alene i sit bur.. han havde prøvet at bryde ud, og ja han havde siddet i klemme imellem lågen og selve buret.. han stod ikke til at redde

• #12   3. okt 2008 Gæt hvem. - Rigtigt dejligt, at du også er modstander af bur løsningen og så kæmpestort tillykke med, at du gjorde noget ved det og at det hjalp på din hund, fortsat god vind fremover med det :-))

• #14   3. okt 2008 Tak for alle svarende..
    det bur vi har er et vi fik med fra de tidliger ejer og han har jo været vand til det men syntes det var synd at han skulle værer der så der for begyndte vi på at lade ham gå frit og der har været mange gode perioder men også mange dårlige... men har også besluttet mig på at han skal gå frit i bryggerset når det bliver færdigt det begrenset hvad han kan lave der og det med han pisse og skiderig gør han kun i det ene rum der af alle i huset

Kommentér på:
Får det dårligt

Annonce