494 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Noget jeg ikke forstår Noget jeg ikke forstår

Jeg plejer altid og blande mig udenom diskussioner herinde. Men jeg læste noget i går, som jeg bliver nød til at sige min mening om.
Det var om uønsket hunde i hundeskov.
Jeg ejer selv en uønsket hund, og det blev jeg ked af at høre at han var.
Nogle vil ikke have at hunde som min kommer i hundeskov, men hvor skal vi så gå? Vi skal jo gå tur.
I siger at det kun er venlige hunde, som må komme i skoven, men nogle gange er det jo de venlige hunde, som er problemet. For de får lov til at rende alle mulige steder.
Jeg syntes alle må komme i hundeskov, om de er i snor eller ej.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget jeg ikke forstår
  • #1   13. dec 2005 Betina> kender ikke til diskutionen, men mener da alle hunde er velkomne i hundeskoven. Blot de ikke ligefrem overfalder andre hunde....

• #2   13. dec 2005 Det kan jeg godt følge dig i Betina. Jeg synes da at alle hunde sakl have lov at færdes i hundeskove.. Og hvis folk har anden mening om det, så er det deres problem, det er en HUNDE-skov og der må alle hunde komme...

• #3   13. dec 2005 Betina.... Hvad er ment som en venlig hund?? læste ikke indlægget igår:) Og hvorfor er din "IKKE" venlig??

• #4   13. dec 2005 Er heller ikke lie med, har ikke læst det indlæg

• #5   13. dec 2005 Min hund overfalder heller ikke andre hunde, men han vil jo gerne bestemme, det kan man jo ikke tage fra ham.
    Jeg syntes bare det var dårligt at folk skrev, at en som mig skulle holde mig væk, så de kunne gå tur med deres venlige hunde i skoven, uden og tænke på at der kom en anden hund løbende.

• #7   13. dec 2005 du har jo slet ikk oprettet nogen hund?

• #8   13. dec 2005 Det jeg mener med venlige hunde, er hunde som kan med alt og andet. Min vil jo som sagt gerne bestemme. Han bider aldrig andre hunde, men brummer og følger efter dem.
    Jeg har lært at se på ham hvilke hunde han kan med, og dem han ikke kan med nærmer vi os ikke.
    Jeg prøver lige finde et link

• #9   13. dec 2005 Jeg syntes at alle er velkomne, så længe de er indstillet på, at lade deres hund lege med de andre.. Hunden skal kunne tåle at se andre hunde.

• #10   13. dec 2005 (link fjernet)

• #11   13. dec 2005 (link fjernet)

Det er nok denne her tråd....

• #12   13. dec 2005 Jeg har ikke en muskelhund, men en lille formel 1 labrador.

• #13   13. dec 2005 (link fjernet)

Det er herunder.

• #14   13. dec 2005 Jeg har for år tilbage været ude for det samme i Sndermarken. Min gamle Chang var desværre altid uheldig og få tæv af andre hunde. Som følge deraf var han meget vagtsom overfor andre hunde. Derfor var han i snor når jeg gik med ham i søndermarken. Han var tryg, når han var i sin snor og ville da gerne hilse på andre hunde som ikke var faretruende.
    Uheldigvis kom en mand med hans løse hunde hen til min Chang som så skældte ud...Jeg fik jordens største møgfald af ejeren, der ikke mente at vi var velkomne i Søndermarken....
    Sådan er nogle folk lidt smalsporede i deres tankegang...

• #15   13. dec 2005 Kan din hund ikke tåle at se andre hunde?

For så længe den ikke ligefrem går til angreb skulle der vel ikke være noget problem i det?

• #16   13. dec 2005 at vi IKKE var velkomne...skulle der selvfølgelig stå :o)

• #17   13. dec 2005 Han kan godt tåle og se andre hunde. Men han har ikke haft det for nemt. Da han var 1 år havde han været hos 4 familier, og vi fik han gratis for ejeren kunne ikke styre ham mere.
    Det har taget blod, sved og tåre for at få ham på rette køl, og der er stadig mere arbejde.

• #18   13. dec 2005 Gilbert er heller ikke altid lige god til andre hunde.. Han vil nemlig gerne være politibetjent, så han skaber desværre af og til nogle tilspidsede situationer.
    Men når vi er i hundeskov, så er der sjovt nok ingen problemer. Når bare hundene er løse, så går det fint.
    Begynder stemningen at blive spændt, så går vi videre, mens vi lige kalder på Gilbert, og så kommer han uden ballade..
    Men hilse i snor gør vi helst ikke.. Især fordi Gilbert har sele på, der forhindrer ham i at bruge sit kropssprog. Når han er i hundeskov har han helst slet ikke noget på, heller ikke halsbånd..

• #19   13. dec 2005 Jeg kan også godt forstå dem som bare gerne vil gå stille og rolig i hundeskoven, og helst ikke vil møde hunde som skaber problemer. Men der skal jo være plads til alle. Og jeg prøver også at holde afstand, hvis jeg se på ejeren de ikke vil have jeg kommer nærmere.

• #20   13. dec 2005 Jeg mener at man skal tænke sig om inden man tager sin hund med steder hvor det er tilladt at lade hunden gå løs. Især hvis den ikke er glad for andre hunde, da ens egen hund kan komme grueligt til skade i en slåskamp:(

Men dermed vil jeg også sige at ALLE har pligt til at kalde deres hund til sig hvis der kommer en hund i snor, eller hvis ejeren skynder sig at tage sin hund i snor. Den respekt skal vi vise hinanden.
    MAN KAN IKKE GÅ MED SIN HUNS LØS HVIS DEN IKKE KAN KALDES IND!

Men når jeg går i Berstoffsparken, lader jeg altid hundene løbe løs når der er andre løse hunde. Kun hvis der er hunde i snor kalder jeg dem til mig.

Men Betina, jeg synes du er i din fulde ret til at være i skoven. Det lyder til at du handler hensynsfuldt.

• #21   13. dec 2005 Og ja, alle hunde er velkomne i en hundeskov, men har man en hund, som vil slås med alt og alle, så må man jo lige sørge for at det ikke går ud over andre hunde. Kalde sin hund til sig, og sige til de andre ejere, at det ikke er en god idé, at hundene hilser..

• #22   13. dec 2005 Hundeskoven er netop en indhegnet skov hvor hunden må løbe løs. Hvis folk kun vil have deres hund i snor syntes jeg de skal vælge en almindelig skov.

• #23   13. dec 2005 Jeg tager altid Bella i snor hvis der kommer en i snor.

Jeg syntes derimod et er rigtigt som Laila siger, tag hensyn til din hund og andres, så kommer man ikke helt galt afsted..

• #24   13. dec 2005 Hvis ikke min hund har fået lov til at være sammen med andre hunde i hundeskoven, så tror jeg ikke han har været nem den dag i dag. Det har hjulpet ham meget. Han overfalder heller ikke andre hunde.

• #26   13. dec 2005 Mette, der står i reglerne for hundeskove, at alle hunde, der er løse SKAL være under kontrol og ansvar.. Altså, du SKAL kunne kalde dem til dig..
    (link fjernet)

• #27   13. dec 2005 Enig med dig hele vejen Laila smiley

• #28   13. dec 2005 En ting er hvad man har 'ret' til, noget helt andet er, hvad der er hensigtsmæssigt, fornuftigt og forsvarligt...
    Jo, alle har 'ret' til at komme i hundeskove, men det kan umuligt være særlig hyggeligt for nogen parter, hvis det munder ud i slagsmål og dyrlægebesøg (hvilket sagtens kan ske med 'voldsomt dominerende' hunde). Så mon det ikke er et spørgsmål om lige at, gøre op med sig selv, om et besøg i hundeskoven vil være en god ide eller ej, uanset om man så er i sin fulde ret til at bruge skoven?

• #29   13. dec 2005 Rikke H, helt enig!

• #30   13. dec 2005 Laila>>:-))))) all the way

• #31   13. dec 2005 Rikke H>nemlig

• #33   13. dec 2005 Okay, jeg vil da også lige komme med en kommentar.. Jeg er en af dem som skrev i tråden igår, men synes det virker lidt som om at du (trådopretteren) ha rmisforstået hvad den anden tråd handler om.. Og hvis du læser de indlæg der er blevet skrevet, så er der jo netop ingen af os der siger at der ikke skal være plads til alle hunde.

Det vi siger er bare, at flere af os har haft vores hunde (ofte hvalpe) med i hundeskove, og det er for nogen af os endt med at de er blevet bidt af andre hunde osv..

Selvfølgelig skal du da have lov til at gå tur med din hund, men jeg må så også sige at hvis du ved at din hund ikke kan lide andre hunde eller hvis du ved der er en risiko for at den vil bide hvalpe og andre hunde, nej så står jeg fast ved det jeg skrev igår, så kan jeg ikke se hvad sådan en hund skal lave i en hundeskov hvor der jo netop er hunde..

Håber ikke det lyder for hårdt..

• #34   13. dec 2005 Jeg står også ved det jeg skrev i tråden. Mit problem i hundeskove er, at der går nogle rundt med LØSE hunde som er agressive overfor andre hunde og ejeren kan IKKE styre sin hund.
    Som jeg også skrev er min emma blevet overfaldet ret så voldsomt af en hund som bare kom styrtende langt foran sin ejer og han havde ingen kontrol med hunden. Hvis ikke jeg greb ind....for han gjorde intet...... havde den knust hendes hoved. Hun var 4 ½ mdr og hunden bed tværs om hendes hoved imens hun skreg af smerte og angst. Det er sq ikke iorden !!!!!!!!
    Og det er ikke den eneste gang jeg har oplevet sådan noget i hundeskoven.

Kommentér på:
Noget jeg ikke forstår

Annonce