{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.997 visninger | Oprettet:

Løbetid - hævet tissekone {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Futte er kommet i løbetid. Jeg ved godt at tissekonen (eller hvad det hedder ved en hund) hæver under løbetiden, men synes godt nok Futtes er utrolig stor. Kan der forekomme infektioner ved løbetid, som resulterer i yderligere hævelse? Ved ikke helt om jeg skal kontakte dyrlægen i morgen, eller om jeg er pyldret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid - hævet tissekone
  • #2   1. okt 2008 Okay:)) Mange tak for jeres svar.
    Det lugter slet ikke, så tror jeg dropper dyrlægen i morgen. Hvis hun hæver endnu mere, vil jeg dog lige konktakte dem.

• #4   1. okt 2008 Der er jo en anatomisk årsag til at de hæver så voldsomt op, og det er for at hannen bedre kan finde vej smiley

• #5   1. okt 2008 He he.. jeg kalder Vegas bøffen, når hun er i løb, den stakkels hunds lille tismarie hæver jo op til noget, der ligner størrelsen på en hakkebøf! smiley

• #7   1. okt 2008 Kias bliver nu kaldt fjappen (grimt) når hun er i løb, men det ser heller ikke kønt ud når den hænger der og dingler hver gang hun bevæger sig.

Og som Berit (Pinky) siger så skal det nok fortage sig igen. Du skal være opmærksom på om der kommer en grim lugt da den godt kan få en urinvejsinfektion når den hænger der og dingler, dog skal du vide at det i forvejen godt kan lugte ret klamt når hunden bliver højløbsk bvadr :o)

Du kan lære hunden selv at holde sig ren hvis ikke den ved hvad den skal gøre fra naturens side og så vil det allerede ved 2. løbetid ikke være så "slemt" med lugten :o)

• #8   1. okt 2008 vi kalder mine forældres tæves tissekone for dåsen normalt... og får muffinen når hun er i løb smiley

• #9   2. okt 2008 Hihi.. som I dog kan forklare det:))

Tak for alle svarene.

Futte er rigtig dygtig til at holde sig ren. Der har endnu ikke været en eneste blodplet andre steder end der hvor hun sover.

• Majbritt B
    Majbritt B Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 3 Hunde: 1 Svar: 1
    #10   8. jan 2018 Hvor længe er de så hævet.
    For min sigga har været slut med sin løbetid i en mdr og er stadig rødlig og let hævet.
    Hvis hun er med hvalpe? så er hun 32dage henne.
    Kan det være derfor.
    Hun er en goldenretiver.labrador dansksvensk gårgund

• #11   8. jan 2018 Har hun gået med hanhund?

• #13   8. jan 2018 Ej hvor er det pinligt smiley Jeg har haft tæve i 10½ år, og jeg har sgu aldrig lagt mærke til at hendes fjap hævede op når hun var i løb smiley
    Hun havde selvfølgelig også en ret så stor dusk....dér....men stadig...

• #14   9. jan 2018 Majbritt, hvordan er det gået i de andre løbetider? Hvor gammel er hunden?

Du skal afsted til dyrlæge og få din hund scannet! Hvis du ikke ved om hunden er drægtig (hvordan kan det overhovedet lade sig gøre?), så skal du altså finde ud af det! Hvis hunden ER drægtig, skal den have ekstra foder og tilskud, med mindre det er hundens første løbetid, eller den er fyldt 5 år - så skal den have en abort og steriliseres.

*trækker vejret meget dybt*

Kommentér på:
Løbetid - hævet tissekone

Annonce