{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

stor hund = meget plads? {{forumTopicSubject}}

jeg tænker tit.. er det ensbetydende med at bare fordi du har en stor hund at man skal have meget plads?..
Jeg er af den overbevisning at man kan bo i en papkasse med en GD, også hunden alligevel er glad, selv om den ikke har så meget plads at gå rundt på..

Jeg har mødt mange store hunde i mange forskellige minjøer, blandt andet min mosters newfoundleander, den har en kæmpe have, osv. og den virker ikke mindra glad, eller mere trist,. end min venindes far som bor i campingvogn med sin newf. Den kommer ud 4 gange dagligt, bor som sagt i en campingvogn, / fortelt. der er en lille have, og ja pladsen er der, men det ikke over vildt med plads. og den hund virker ret lykkelig.
Så her tænker jeg.. burde det egentlig ikke være underordnet hvilket areal huset vi har eller lejligheden vi har så længe hunden i sig selv bliver motioneret nok?..

vel at mærke, at man self. tænker på hvordan man best kan motionere hunden, og om omårderne man bor i..
det nytter jo ikke at slæbe en GD fra 7 sal og ned hverdag for at gå en tur.

Men er jeg forkert på den?.. eller er min holdning bare forkert?:), jeg ved det ikke helt.. Hvis man virkelig ønsker sig en hund af bestemt race, burde det ikke være selve boligen der står i vejen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor hund = meget plads?
  • #1   27. sep 2008 enig, men det har jeg nu fornemmelsen af, at flertallet herinde er :O)

• #2   27. sep 2008 Vil give dig helt ret!!

Min hund keder sig når den bliver passet hos mine forældre. De har stor have og 210 kvm. hus, men går ikke så meget med ham, som jeg gør og der træner ikke med ham. Han ser haven som en fin ting, men den kan ikke erstatte gåture og kontakt.

• #3   27. sep 2008 jeg tror det med stor hund meget plads er mere for ejerens skyld end hunden=) her i huset syntes jeg ikke er der plads til en stor hund men det er da for min egen skyld=)

• #4   27. sep 2008 Ditte og Morten, ja.. præcis. Men, hvis man ikke føler det, er det vel også OK?.. det komme jo igen an på hvad man selv føler man kan tilbyde hunden. og hvis man ikke føler det er nok, skal man self, ikke gå efter det.

• #5   27. sep 2008 B-B nemlig=) jeg kender også nogen der bor mindre end os som har to store hunde men ingen børn så de giver jo hundene presis hva de har brug for,

• #6   27. sep 2008 Bare man aktivere hunden, den har plads til at have sit sted at ligge og et sted med sit vand og mad, ser jeg ikke problemer med plads smiley

• #7   27. sep 2008 Jeg bor i en 2 værelses på 64 m2 med en lab. Måtte jeg have 2 hunde, havde jeg 2 labber:-)

• #8   27. sep 2008 du har helt ret... når bare man lufter hunden nok er det underordnet hvor meget plads man har i huset.. personligt syntes jeg en gd kræver mindre plads end en labrador.

• #9   27. sep 2008 Boede 2 mennesker med 2 schæfere på 25 m2.

Ikke noget problem.

• #11   27. sep 2008 Jeg ville meget nødig have mindre plads end jeg har nu.... Synes jeg konstant er ved at falde over en hund... eller den lige træder på bagkappen af min sutsko så jeg er ved at stå på snotten..... Hmmm. det er måske alderen som gør det.... synes jeg ikke kan huske noget om det var et problem, da her var 3 unger og 5 hunde.
    Selvfølglig ligger de ned, når jeg sidder ned--- men hvis jeg går rundt og skal lave et eller andet, så har jeg 3 snuder lige i hælene...og 12 poter som kan spænde ben---

• #12   27. sep 2008 jeg bor i en meget lille lejlighed med to store schæferhunde ( det er så godt nok pga. skilsmisse at jeg endte her og skal have noget større) men før boede vi et stort hus med meget stor have. jeg må så indrømme at mine hunde virker faktisk gladere nu fordi vi går tur 5-6 gange om dagen mens vi havde have var det kun to ture om dagen fordi de blev jo lukket ud i haven ( for dårligt jeg ved det godt:-) men jeg tror altså mange har det sådan ihvertfald her i byen at har man have går hunden mere der og man går mindre meddem. men de har brug for de gåture for at opleve nyt. så jeg vil give dig ret. det er ikke pladsen der betyder noget det er hvad du foretager dig med din hund uanset pladsen.

• #13   27. sep 2008 Har boet med 2 rotter og en broholmerblanding,samt 2 katte på 56 kvm..

Ingen problem

• #14   27. sep 2008 Min kæreste og jeg boede det første år af vores border collies liv på i en 40 m2 ungdomsbolig. Det fungerede upåklageligt!

Der var flere der havde hund, så han fik desuden en masse positve sociale erfaringer...

Kommentér på:
stor hund = meget plads?

Annonce