{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Mishandling? Meldt til politiet.. {{forumTopicSubject}}

Ja, hvor skal jeg starte smiley Vores hund er åbenbart begyndt at vogte over sit hjem, når hun er alene hjemme. Vi bor i en bolig, med 3 lejemål, og vi har husdyr tilladt. vi skulle så lærer xetna at være alene hjemme, hvilket hun ikk har kunnet siden vi flyttede herud, og vi tog dengang(for ca 6 måneder siden) kontakt til vores naboer, og fortalte dem situationen, og at de måtte bærer over med evt lidt gøen og hylen, da vi var i optræning, og de sagde at de nok skulle sige til hver gang de hørte hende, (de er begge hjemme hele dagen stort set åbenbart- og vi har normale jobs), og vi har snakket med dem, og de har faktsik ikk hørt noget til hende, før en for et par uger siden, hvor vores ene nabo ligger et brev om at vores hud har gøet i perioder et par gange, over en god time.. vi er selvfølgelig kede af det, men snakker emd andre der kommer her (vi bor på en rideskole) som fortæller at det er hver gang nogle køre ind i gården, og det passer også med den klok naboen nvæner, nemli ved en 15-16 tiden.. og vi har så fået et par breve, og kan jo ikk rigit ggøre noget, da vi jo mener det er meget naturligt at en hund fortller den bor her.. men så torsdag morgen ( i går) blvier min kæreste kontaktet af "politiet" og fortæller vores nabo har meldt os for dyremishandling, fordi vores hund gøer.. og vi har ingen chance for at udtale os, og han kna se i hunde loven at en hund der gøer er bange, og kalder på ejeren.. så hvis vi ikk får rettet op på det, og får vores hund til at tie stille, og lade være at genre vores nabo, så vil de fjerne xenta fra os..
men så er det jo jeg spørger: er min hund den eneste herinde der gøer når nogle nærmer sig "huset" ?? allt hunde vi selv kender "live" gøer når de høre nogle..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mishandling? Meldt til politiet..
  • #1   26. sep 2008 Hmm jeg ville nu ikke accepterer at min hund gøede fordi nogen kører ind.. Jeg kunne forstå det, hvis de tog i min dør eller ringede på.

Vi har her i min opgang en hund, der lige er blevet smidt af hos en beboer her.. Den gø'r når man går på trappen.. Det du'r altså ikke.. Vi er 12 lejemål i denne opgang og de bor i stueetagen, så alle skal forbi.. Det er ikke ok..

Synes dog jeres nabo overdriver lidt ved at melde jer til politiet..

• #3   26. sep 2008 laika gør også når hun høre en bil køre ind i indkørelsen *S*
    for mig meget normalt når de kan høre nogen komme på deres grund ..

• #4   26. sep 2008 Hej

JA så kan politiet få travlt.

Her kan de så hente 5 stk.

Nå nu bor vi altså også langt ude på landet.

Da jeg boede i lejlighed var vi nød til at opdrage hunden til at det måtte den ikke vi kunne selvføldig ikke have at den stod og fortalte hele opgangen at nu kom /gik der nogle igen.

Så det er vel en vudering af hver tilfælde.

• #5   26. sep 2008 Hunden skal lærer ikke at gø bare fordi der kører nogle ind i gården, men først gø hvis der bliver banket på eller taget i døren...
    Men syntes da at din nabo har overreageret en smugle....
    Men hvis det var mig der havde fået en del breve af min nabo så havde jeg nok snakket det godt igennem med den nabo allerede efter det første brev, og ladet denne vide hvordan det gik med træningen, og hvad i gør for at få hende til ikke at gø..

• #7   26. sep 2008 vi bor ikk i lejlighed, det er stuehus på 500 kv.m som er delt i tre lejemål alle i stueetagen, så det ikke noget med at nogle skal forbi..

Eva: vi træner jo ikk for at hun skal tie stille, hun har vist stor fremgang i C-arb, hvor hun jo netop lærer at halse, og efter den gode fremgang er så kommet det her..

men så er det om det er at mishanlde sin hund? det jo det vi er meldt for!! og vi har ingen muglihed til at udtale os eller forsvare so får vi at vide af politiet.. som i øvrigt ikk var vild med at fortælle hvad han hed, så jeg vil så kontakte politiet på mandag, for at få noget på pair, over hvad præcis vi er meldt for, og hvem der har med sagen at gøre!

• #10   26. sep 2008 HEj Susanne.. Ja er så ked af det.. er så bange for de tager hende.. for vi kan jo ikk have hende med i bilen, bare fordi hun gøer når de rkommer nogle.. det jo mishandling at have hende i en varm bil.. smiley er så depri de dage her smiley jo hun ringed til politiet og ville anmelde os for chikane, men det måtte politiet ikk tage imod, det skulle være mishanlding, så det har hun æn dret den som.. men kan da godt se det træls at hun gøer lidt, men jeg synes sku også det er træls begger naboers unger kan høres hele dane, og aftene, tidlig som sent.. men vi klager sku ikk over det.. ihh..!! nu flytter vi.. det ikk første gang der er bøvl med den ene (de i øvrgit også psykisk syge begge naboer.. sikke en tosseanstalt at bo ved!! smiley ) men ja susanne, vi ses søndag.. så må vi se hvordan det går.. ellers må vi ty til det søde smiley

• #11   26. sep 2008 Jamen hvis den netop lærer at gø på komando, så kan den også lærer ikke at gø, med mindre den er "på arbejde" (C-arbejde)... eller hvis der bankes på døre/vinduer.....

Christel; så du er ramt af naboer der faster....:-)))))) -de slutter på tirsdag eller onsdag....

• #12   26. sep 2008 mine hunder gøer ikke når de er indenfor , mennesker kan banke på døren og de er helt stille...

Men maja kan godt gøre det udenfor...

Jeg skal gære om mit hegn så maja ikke kan se ud , fordi når hun kan se så stresser det hende og hun " har grudn for at gø" , fikk tilspet af en hundetræner at det kunne hjælpe,,,

måske hvis du har din hund på et rom eller lukker vinduene til så hun ikke kan se ud at det kan hjælpe på det ? og evt have radio på...

håber i finder en løsning...

• #13   26. sep 2008 Nu bor jeg i lejlighed på anden sal... Zenta har lært fra helt lille af at hun ikke må gø hvis der bare gå nogen i opgangen, feks nede ved underboen, jeg bor øverst, ingen over mig, men hun må gerne gø hvis der er nogen ved "vores" dør eller hvis det banker på.. Men altså ikke når det ikke vedkommer os...

• #14   26. sep 2008 alle vinduer er lukket at persienner, og der er lys, og hu har radio.. og "vidner" på rideskolen fortæller, at det jo udelukkende er når der køre nogle ind i gården.. og nje, jeg vil ikk lærer mig hun d ikk at vogte, når naboerne ikk vil lærer deres børn at være stille.. vi kan høre dem, så må vores hund også have lov at være her!!! sku bare høre om min hund var den eneste der gøer.. det lakn jeg så se at hun langtfra er smiley tak..

• #15   26. sep 2008 nej det er hun ikke . for laika gør også når der kommer biler ind i indkørslen eller høre nogle mærkelige lyde *SS*

• #16   26. sep 2008 Vil nu også mene at det er en god ide at ringe til politiet og høre... For som du selv er inde på, så lugter den "politibetjent" langt væk...

• #17   27. sep 2008 Watson og Cais gøer når de hører noget farligt (noget der falder ned el. lign) og Watson gøer ad mig når dørklokken ringer - praktisk fordi jeg ikke selv kan høre den. Men der er intet når der kommer folk i opgangen eller den gang vi deler m naboen. De lyde er de vant til.
    Så vidt jeg ved er der ingen af dem der siger noget når de er alene hjemme. Vi har hhv Shetland Sheepdog og Amerikansk Satffordshire terrier, hvoraf førstnævnte er kendt for at være en vokal race.

• #18   27. sep 2008 Hmmmmm: at en politibetjent kan se i hundeloven at en hund der gør er bange og kalder på ejeren............ja så er der sku´ mange hunde der er bange rundt om i danmark. Sikke en idiot af en betjent for det må da være en gang ævl han fyrrer af.

Min Felix står da ude ved vores hegn og gøer, det er sku da ikke fordi han er bange, men derimod fordi han passer på os.

Sådan en betjent skulle da have taget sit skilt og blive parkeringsvagt i stedet for.!!!!!!!!!

Enhver hund som føler at fremmede eller andre den ikke kan se, vil da g´ø og reagere og derigennem fortælle at de er der til at passe på, og et kan da ikke være forkert!!!!!!!!!

Min lille Felix gør og knurrer når han hører lyde indtil vi har fortalt at lydene er ok!!!!

• #19   27. sep 2008 hold kæft hvor latterligt.. !!
    politiet må sku godt nok have for meget tid i jeres område:S:S:S

jeg var sku blevet sur!! selvfølgelig gør hunden hvis der kommer nogen... det gør de fleste hunde da.. hvis det kan genere er de da totalt smållige!!

• #20   27. sep 2008 ja jeg er sku også sur.. men jeg kan jo ikk rigtig gøre noget.. andet end at flytte.. og det jo det de vil have.. ejg vil ikk tage min hund med i bilen på arb igen så hun ikk kan finde ud af at være selv mere.. men jeg vil jo heller ikk have hende fjernet.. så vi flytter.. så snart vi finder noget andte.. så nogel der kender et hus ved kolding vi kan leje?? smiley

• #21   27. sep 2008 Du kan vel godt ringe til politiet idag og spørge om de har rettet henvendelse til dig?

Kommentér på:
Mishandling? Meldt til politiet..

Annonce