Mishandling? Meldt til politiet.. {{forumTopicSubject}}
Ja, hvor skal jeg starte Vores hund er åbenbart begyndt at vogte over sit hjem, når hun er alene hjemme. Vi bor i en bolig, med 3 lejemål, og vi har husdyr tilladt. vi skulle så lærer xetna at være alene hjemme, hvilket hun ikk har kunnet siden vi flyttede herud, og vi tog dengang(for ca 6 måneder siden) kontakt til vores naboer, og fortalte dem situationen, og at de måtte bærer over med evt lidt gøen og hylen, da vi var i optræning, og de sagde at de nok skulle sige til hver gang de hørte hende, (de er begge hjemme hele dagen stort set åbenbart- og vi har normale jobs), og vi har snakket med dem, og de har faktsik ikk hørt noget til hende, før en for et par uger siden, hvor vores ene nabo ligger et brev om at vores hud har gøet i perioder et par gange, over en god time.. vi er selvfølgelig kede af det, men snakker emd andre der kommer her (vi bor på en rideskole) som fortæller at det er hver gang nogle køre ind i gården, og det passer også med den klok naboen nvæner, nemli ved en 15-16 tiden.. og vi har så fået et par breve, og kan jo ikk rigit ggøre noget, da vi jo mener det er meget naturligt at en hund fortller den bor her.. men så torsdag morgen ( i går) blvier min kæreste kontaktet af "politiet" og fortæller vores nabo har meldt os for dyremishandling, fordi vores hund gøer.. og vi har ingen chance for at udtale os, og han kna se i hunde loven at en hund der gøer er bange, og kalder på ejeren.. så hvis vi ikk får rettet op på det, og får vores hund til at tie stille, og lade være at genre vores nabo, så vil de fjerne xenta fra os..
men så er det jo jeg spørger: er min hund den eneste herinde der gøer når nogle nærmer sig "huset" ?? allt hunde vi selv kender "live" gøer når de høre nogle..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Vi har her i min opgang en hund, der lige er blevet smidt af hos en beboer her.. Den gø'r når man går på trappen.. Det du'r altså ikke.. Vi er 12 lejemål i denne opgang og de bor i stueetagen, så alle skal forbi.. Det er ikke ok..
Synes dog jeres nabo overdriver lidt ved at melde jer til politiet..
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
for mig meget normalt når de kan høre nogen komme på deres grund ..
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 10 Emner: 69 Svar: 238
JA så kan politiet få travlt.
Her kan de så hente 5 stk.
Nå nu bor vi altså også langt ude på landet.
Da jeg boede i lejlighed var vi nød til at opdrage hunden til at det måtte den ikke vi kunne selvføldig ikke have at den stod og fortalte hele opgangen at nu kom /gik der nogle igen.
Så det er vel en vudering af hver tilfælde.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Men syntes da at din nabo har overreageret en smugle....
Men hvis det var mig der havde fået en del breve af min nabo så havde jeg nok snakket det godt igennem med den nabo allerede efter det første brev, og ladet denne vide hvordan det gik med træningen, og hvad i gør for at få hende til ikke at gø..
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.103
Eva: vi træner jo ikk for at hun skal tie stille, hun har vist stor fremgang i C-arb, hvor hun jo netop lærer at halse, og efter den gode fremgang er så kommet det her..
men så er det om det er at mishanlde sin hund? det jo det vi er meldt for!! og vi har ingen muglihed til at udtale os eller forsvare so får vi at vide af politiet.. som i øvrigt ikk var vild med at fortælle hvad han hed, så jeg vil så kontakte politiet på mandag, for at få noget på pair, over hvad præcis vi er meldt for, og hvem der har med sagen at gøre!
mar 2007
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Christel; så du er ramt af naboer der faster....:-)))))) -de slutter på tirsdag eller onsdag....
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
Men maja kan godt gøre det udenfor...
Jeg skal gære om mit hegn så maja ikke kan se ud , fordi når hun kan se så stresser det hende og hun " har grudn for at gø" , fikk tilspet af en hundetræner at det kunne hjælpe,,,
måske hvis du har din hund på et rom eller lukker vinduene til så hun ikke kan se ud at det kan hjælpe på det ? og evt have radio på...
håber i finder en løsning...
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
mar 2007
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Så vidt jeg ved er der ingen af dem der siger noget når de er alene hjemme. Vi har hhv Shetland Sheepdog og Amerikansk Satffordshire terrier, hvoraf førstnævnte er kendt for at være en vokal race.
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
Min Felix står da ude ved vores hegn og gøer, det er sku da ikke fordi han er bange, men derimod fordi han passer på os.
Sådan en betjent skulle da have taget sit skilt og blive parkeringsvagt i stedet for.!!!!!!!!!
Enhver hund som føler at fremmede eller andre den ikke kan se, vil da g´ø og reagere og derigennem fortælle at de er der til at passe på, og et kan da ikke være forkert!!!!!!!!!
Min lille Felix gør og knurrer når han hører lyde indtil vi har fortalt at lydene er ok!!!!
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 180
politiet må sku godt nok have for meget tid i jeres område:S:S:S
jeg var sku blevet sur!! selvfølgelig gør hunden hvis der kommer nogen... det gør de fleste hunde da.. hvis det kan genere er de da totalt smållige!!
mar 2007
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
Mishandling? Meldt til politiet..