Kan hunde elske børn ? {{forumTopicSubject}}
Ved godt at hunde ikke har en kærlighedsfølelse som vi mennesker har.
Men hvad går der igennem min hunds hoved når hun nærmest prøver at ligge sig på min datter når Naja ligger på sofaen med mig ( Naja er min datter og Laura er hunden *G* )
Er det fordi at hun føler sig stærkt knyttet til Naja eller er det bare fordi at hun også vil være med i indercirklen/flokken - Eller er det simpelthen bare fordi at hun ønsker at være så tæt på mig som muligt, for hun kan ikke komme til at sidde op af mig når ungen ligger i vejen..
Hun ligger sit hoved meget tungt på Naja, prøver at få benene op på hende også, men jeg skubber hendes ben ned igen, da de jo kan kradse Naja.
Så kigger hun med store våde øjne på mig.. Og får hun lov til bare at blive liggende, så lukker hun øjnene og slapper helt af..
På samme måde som når hun ligger op af mig i sofaen om aftenen...
http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/443920_l.jpg
Nogengange når vores søn på snart 2 år sidder om aftenen og ser børnetime, så kan hun også godt finde på at hoppe op og ligge sig op af ham. Så tungt at Malik nogen gange bliver irriteret over at "hun fylder" *G*
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Jeg tror at det er fordi hun gerne vil være tæt på "flokken" og på den måde også hjælper med at passe på ungerne...
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
jun 2007
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Vores Enzo han elsker børn og det er jeg ret overbevist om fordi, når vi f.eks. er på udsstilling og han ligger i kravlegården og sover/hviler og der kommer børn forbi, så er han straks på dupperne og er ved at gøre knuder på sig selv for at sige "kom og hils på mig" - voksne kan godt få lov at gå forbi. Ikke at han er ligeglad med voksne, han udviser bare større glæde og forventning når det er børn.
Står vi et eller andet sted og der kommer en voksen og et barn gående, så er det altid barnet han allerhelst vil over til.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
jun 2007
Og tak for jeres input , sjovt at læse hvad andres erfaringer er !
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Det tror jeg også. Han er også meget glad for vores datter og de har virkelig haft det rigtig sjovt sammen. Men det var mest før vores hvalp kom ind i huset. Nu forstyrre den en del af deres leg.
Men Enzo er stadig meget mild overfor hende og vil gerne ligge og hygge med hende, når de kan få fred til det.
Kan hunde elske børn ?