{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.078 visninger | Oprettet:

Rødt væske fra sår.... {{forumTopicSubject}}

Sitta er lige blevet steriliseret i Tirsdags, og i dag var jeg ved dyrlægen igen da der er gået infektion i hendes sår.
Dyrlægen gav hende noget antibiotika og en krave med hjem som Sitta så skal have på.

Jeg har så lige lagt og nusset med hende i sengen og kom til at se at der var en del væske omkring hendes sår, så jeg tog noget papir for at tørre det væk. Men der blev ved med at komme væske fra såret og væsken er rød, dog ikke lige så rødt som rent blod.

Er det normalt ved infektion i et operationssår?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rødt væske fra sår....
  • #2   20. sep 2008 Ja, det er helt normalt. Du kan med fordel pudre det med klorhexidin-pulver (de små røde plastik-bøtter, der fås på apoteket). Det må endelig ikke være klorhexidin i væskeform.

• #3   20. sep 2008 Jeg har lige set, at du skriver hun blev opereret i tirsdags, så det er kun 3. dagen i dag. Så skal du være opmærksom på, at hvis det bliver ved med at væske, så kan såret springe op (fordi stingene opløses), og så er det en tur til dyrlægen igen.

Men det kan du sikkert undgå ved at pudre det. Klorhexidin vil virke descinficerende og udtørrende.

Jeg har selv været turen igennem, og det er råd fra min dyrlæge.

• #4   20. sep 2008 Karina, er så ked af det ikke er godt med Sitta's sår.. Sidste år fik jeg steriliseret tre tøser, og jeg oprettede tråde om det herinde, måske du skulle læse dem, for det startede på samme måde som Sitta's er nu!!! Gør mig, dig selv og Sitta den tjeneste at læse den tråd. Finder den lige og sætter et link ind.

• #5   20. sep 2008 Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde tråden her på HG, men jeg fandt den på Heste-nettet. http://www.heste-nettet.dk/forum/1/1520120/1520120/ du kan jo stadig læse min oplevelse..

• #6   20. sep 2008 Benedikte J:

Tak for dit svar :O)

Det der puder, er det noget ala det sårpuder man kan få til heste? :O)

Vil da bestemt køre på apoteket og købe det i dag.

Er blevet anbefalet af en anden bruger at købe noget Bitter-spray til hendes sår, ved du om jeg kan bruge det sammen med pudderet? :O)

• #7   20. sep 2008 Frk:

Føj for en omgang! Håber at dine dyr er kommet sig ordenligt efter denne grimme oplevelse?

• #8   20. sep 2008 Karina ja det skete sidste år.. Vil bare have du tager det til dig og er meget obs på Sitta, for det kan gå så galt hvis man ikke er super obs på det når der først er betændelse.

• #9   20. sep 2008 Frk:

Er glad for at høre at det går godt med dem nu :O)

Jeg er rigtigt meget obs på Sitta, faktisk så meget at jeg ikke har sovet en hel nat uden at vågne 20 gange siden tirsdag.. Vågner ved dem mindste bevægelse fra hende *G*

• #10   20. sep 2008 Jeg tror bare du skal sørge for at holde såret tørt. vi fik besked på at give hende en tshirt på og ligge noget vat i som suger væsken og på den måde holde det tørt. Vi fik afvide at det ikke var så godt at bruge klorhexidin på sådan et sår som væsker, men det er nok også forskelligt hvad dyrlægerne anbefaler. Men ellers kan du jo ringe til dyrlægen og spørge hvad de vil anbefale at du gør;o) Vi var nemlig det samme igennem da attilla blev steriliseret, dog havde hun ikke infektion i såret...

• #11   20. sep 2008 Sandra:

Jeg skal alligevel ind på dyrehospitalet efter sådan et bildæk til Sitta så hun er fri for den dumme krave, så vil da lige prøve at snakke med dem om det :O)

• #12   21. sep 2008 Karina... ja, det er det samme som sårpudder.
    Klorhexidin kan ikke på nogen måde skade et betændt sår.

Bitterspray vil jeg ikke anbefale at bruge, da det igen er at tilføre mere væske... og i øvrigt er de fleste hunde lodret ligeglade med bittersprayen, det er lige som god negl, bare ned i en mundfuld smiley

• #13   23. sep 2008 Hvordan går det med hende? Håber alt vel...

• #14   23. sep 2008 Benedikte J:

Det går rigtigt meget fremad med hende. Hundes sår virker ikke så varmt og betændt mere og væsker heller ikke så meget mere. Tror at sårpudderet har haft en god effekt på hende... og så virker hun mere frisk og glad igen. :O)

Dog er hun begyndt at få noget udslæt på maven, men dyrlægen mener at det kan skyldes at hendes hud er lidt irriteret over at blive vasket med sæbespåner. Så håber at det går i sig selv igen :O)

Og tak fordi at du spurgte til hende, det var rigtigt sødt af dig!

• #15   24. sep 2008 Pyha, det var da godt at høre. Jeg synes, det er skrappe sager at vaske hende i sæbespåner. Og når hun er begyndt at få udslet, så ville jeg stoppe med det, og nøjes med pudder. Vask i stedet for i klorhexidin-opløsning. Det kan købes på apoteket. Udslet og bylder kan også være fordi hun ikke kan tåle den tråd, der er brugt til at sy hende sammen med. Så selv om den skulle være selv-opløselig så er det ofte nødvendigt at fjerne den på 10. dagen. Du kan få dyrlægen til at tage stingene, eller hvis du er lidt ferme med saks og pincet, så kan du også klare det selv.

Kommentér på:
Rødt væske fra sår....

Annonce