{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Bayvantic SOS :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Min lille hund har fået bayvantic vet 4 kg. Som skulle passe til hans vægt, men efter et par dage har han ondt i nakken, og væsker fra det område hvor han har fået det påført, området er ikke rødt eller noget, der kommer bare klar væske fra området og det er ømt, jeg har noget kW sår-rens med klorhexidin jeg har købt I maxizoo, vil i bruge det eller skal det bare selv hele ?
Har lidt ondt af ham ?? jeg har evt. Også stadig noget mod smerte i køleskabet fra da han blev kastreret i februar.
Tænker jeg vel ikke kan være den første der har prøvet det ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bayvantic SOS :(
  • #1   1. maj 2021 Du skal i min optik til dyrlægen. Men jeg er ikke erfaren hundeejer.

Det er ikke bayvantics skyld, ved alt mod lopper kan du risikere, at der opstår bivirkninger.

God bedring i hvert fald smiley

• #2   1. maj 2021 Vask hunden grundigt med en mild sæbe. Hvis du ikke har en hundeshampoo, så er opvaskemiddel ok. Sørg for at skylle den meget grundigt efter vask. Der er desværre ikke så meget at stille op, ud over vask, og så selvfølgelig sårbehandling.

God bedring med vovse.

• #3   1. maj 2021 for nogle år siden havde en af mine allergisk reaktion (kløe).. kuren var vask 2-3 gange dagligt i 2-3 dage så man fik så meget af som muligt ..

tømmer du pipetten et sted i nakken ? jeg kører sådan lidt op og ned over et område så det fordeles lidt ...

• #4   1. maj 2021 Hanne m
    Det er faktisk et meget relevant spørgsmål.

For den skal ikke tømmes ét sted,men derimod fordeles, som det vises på pakken

• #5   1. maj 2021 Man skal altid teste nye produkter på hunden inden det smøres ud over hunden. Lidt ligesom med permanent til håret, for hvis den er allergisk overfor produktet, så er det til at håndtere uden de store problemer.

Jeg håber at det lykkedes for dig alligevel smiley

• #7   1. maj 2021 Jeg har altid brugte Frontline og dryppet det ud samme sted, og har aldrig haft problemer med det, nu vasker jeg det og så giver jeg ham lidt mod smerte og ellers må jeg håbe det kan vente til på mandag med dyrlægen. Tak for alle jeres svar :).

• #8   2. maj 2021 Frontline er også beregnet til at komme på ét sted. Det er bayvantic ikke smiley

• #10   2. maj 2021 Uha, hvis du har dryppet alt væsken på samme sted, er det nok dét der har givet reaktionen. Det skal,, som andre skriver, dryppes ud over mindst 4 steder langs ryggen.

Er det blevet bedre hen over weekenden?

• #12   2. maj 2021 Isabelle, mener du ikke Nexgard? smiley

• #13   2. maj 2021 Hunde under 10kg skal nu have det samme sted (mellem skulderbladene) - det står i hvert fald i min vildledning.
    Over 10kg skal fordeles 4 steder fra nakke til hale.

• #15   2. maj 2021 Isabelle - de er da som regel mere vildledende end vejledende smiley

• #16   2. maj 2021 mine får også for op til 10 kg .... men jeg kommer det ikke på et punkt men kører det i en streg på 5-10 cm fra nakke ned til ca skulderhøjde ...tror Bayvantic givet på ét punkt kan virke ætsende på huden ..

• #17   2. maj 2021 Sorry, jeg gik ud fra at det var en hvid schweizer, men det kan selvfølgelig også være TS’s lille hund.

Uanset hvad, ville jeg nu heller aldrig bruge Bayvantic igen. Det er desværre meget krads, og ret mange har reaktioner på det.

• #18   3. maj 2021 Jeg har klippet noget af håret af, og taget et billede af området, og sendte det til dyrlægen idag, og hun sagde bare jeg skulle barberer håret helt af i området, og vaske det hver dag og blev det ikke bedre skulle jeg ringe.
    Det undrer mig dog de vil have mig til at vaske det hver dag, jeg tænker bare at når der nu er ved at komme lidt sår på, skal man vel ikke gå og bløde det op med vand. Hmm...

Kommentér på:
Bayvantic SOS :(

Annonce