{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Uhhh hvor surt! (HD) {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder tit og læser i annoncerne med de forskellige hunde.
Det er ikke sjældent jeg falder over en hund der har avlet med HD - ofte med en der IKKE er tjekket.
Så er der måske et par stykker der vil gøre opmærksom på det - og vupti bliver indlæg slettet - samt oplysningerne på profilen.
Hvor er det dog kvalmende der er så mange uærlige - useriøse såkaldte "opdrættere" derude! Hvor er det synd for de kommende hvalpe og købere - det er altid dem der er taberne!

Surt eftermiddagsopstød fra Karin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhhh hvor surt! (HD)
  • #1   19. sep 2008 Helt enig i at det er kvalmende, men dem har jeg set flere af.
    Ved om nogen der har avlet dem helt bevist.
    Det er så forfærdeligt at man bare skal avle løs, og ikke tænke på hunden helbred. Nej hit med " lidt " lommepenge, så er den fjong

• #2   19. sep 2008 Især når man ved det! Det burde straffes vil jeg mene. Og ikke de evt købere og de stakkels hvalpe.

• #3   19. sep 2008 Fuldstændig enig Karin.
    Lige omkring en af dem jeg kender om, er der meget mere i den sag hvor jeg virkelig kan ryste på hovedet, men jeg er ikke meget for at skrive om den her i forum. Men jeg kan sige at hundene var med tavle, og de lavde dette nummer bevist

• #4   19. sep 2008 Ja det er flot må man sige!

Nej du skal ikke lægge noget ud her - jeg gør det også kun generelt

• #6   19. sep 2008 Uhh - synd for jer!

• #7   19. sep 2008 Kan ikke finde ud af hvad man klager mest over; er det hannens status eller at tæven ikke er tjekket, eller er det, det at man sætter en utjekket tæve sammen med en han der har HD *g*
    I min race må man jo gerne avle på HD hunde og ikke mange newfer er påvirket af en HD, derfor vil en HD status D ikke få mine alarmklokker til at ringe..
    Hos os sætter man så en HD hund sammen med en fri og bruger inde højere end 100 for at få bedre hofter... Om det så virker kan diskuteres.
    Det er meget meget sjældent at en han med HD bliver brugt.

• #8   19. sep 2008 Marianne

Tja - det ligger i linierne bagud på hannen såå?
    Og moderen er ikke tjekket og er af en type der bliver besværet af HD.
    Så jeg vil mene der er stor forskel på en blanding kontra en ren - som du selv skriver ER der racer der ikke besværes med HD

• #9   19. sep 2008 Karin.... enig enig... er nok bare i det humør i dag *gg* Alle ved ( burde) at hundene skal sgu tjekkes for div. ting og sager der kan gemme sig i godteposen.....Det være både blandinger og renracede..Folk herinde er eksperter til at råbe op mht. HD . Som du selv ved nogle racer lider mere under det end andre.. Andre racer kæmper op ad bakke for at få løst mysteriet... Så fordi der er brugt en HD hund, råber alle NEJ ! og så kommer jeg så og siger ; hvorfor det ? *looooool*

• #10   19. sep 2008 Hahaha - ja hvad bilder du dig ind.

• #11   19. sep 2008 Kan kun være enig, det er dybt tragisk, om ikke andet så for hvalpene, der risikerer at få HD.
    Nej, ville ikke røre hvalpene med en ildtang, synes i og for sig, at hunden med HD status pt er den værste, den VED man har HD: D og bruger den alligevel. der er 60 % chance for at moren har fra A-C, som i mange racer er avlsberettiget. Men ville dog ikke købe hvalp fra en hund, der ikke er testet, hvis den netop er af en race, der er disponibel for HD.

• #12   20. sep 2008 Marianne* nu bruger i jo også indekstal.........jeg vil vædde på at HD D hunden i den parring Karin taler om, IKKE er >100.......og så er det man leger med ilden.......indekset fortæller jo om anerne og hvor stor arveligheden er på den pågældende hund..i har jo også fået det lavet på jeres race således at indeks under 100 ikke må bruges i avl......inden for de første 4 generationer på denne hund, er der HD D status mere end én gang...det er sku ik så smart at bruge den på en utjekket så.......man havde MÅSKE set lettere på det hvis tæven i det mindste var tjekket og sælgerne ærlige og åbne om det, men det ka man jo ik rigtig tro de er når alt bliver slettet.............

• #13   20. sep 2008 Braks.... enig enig enig

Kommentér på:
Uhhh hvor surt! (HD)

Annonce