{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Sygeforsikring og alm ansvars {{forumTopicSubject}}

Ville egentlig lige høre om der var nogle af jer herinde der har sygeforsikret jeres hund. Der er en del penge at spare på dyrelæge regninger og det gælder ikke kun alvorlige sygdomme men også alm tjek og vaccine.
Dem er jer der har sygeforsikring vil i dele med mig hvad i giver får sådan en pr år.
Ansvarsforsikring går jeg ud fra at alle eller ihvertfald de fleste har da den jo er lovpligtig, men hvad betaler i i ansvarsforsikring pr år ca?
Jeg har selv begge dele, men er bare lige nysgerrig over hvor mange der har og hvad i betaler.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeforsikring og alm ansvars
  • #1   9. dec 2005 stavefejl er tilladt da det er sent! =)

• #2   9. dec 2005 Jeg har en udvidet og resten er dden almindelig lovpligtige. Men kan desværre ikke huske hvad jeg giver

• #3   9. dec 2005 tror også det kommer meget an på forsikringsselskabet, der er vist ret stor forskel på de forskellige priser

• #4   9. dec 2005 Jeg har også sygeforsikring og jeg giver 1100 kr om året for både ansvar og syge.

Men jeg tror du tager fejl for en sygeforsikring dækker ikke alm tjek og vaccinationer kun sygdom.

• #5   9. dec 2005 Puha, så kan jeg godt se min er dyr, for jeg giver 1800 kr. om året for ansvar og udvidet sygeforsikring (som udbetaler 3000 kr. hvis hunden dør)

• #6   9. dec 2005 Jeg har fravalgt sygeforsikring. Det er bedre at tage det ekstra som man skal give til sygdom og sætte dem ind på en konto (især hvis man har flere hunde) og tage af dem til dyrlægeregningerner (så bestemmer man også selv hvad der dækkes af ens egen forsikring). Da min gamle hun Jack var syg ville det kun have dækket en brøkdel af de mange tusinde, som jeg brugte på at bekæmpe hans hårsækmider. Der er mange ting, som den ikke dækker.

• #7   9. dec 2005 Glemte lige at sige, at jeg har mine hunde ansvarsforsikret gennem Dværgschnauzerklubben, som har en kollektiv forsikring hos Tryg. Jeg giver 125 kr. for første hund og 95 kroner for de efterfølgende.
    Det er drønbilligt!!!

• #8   9. dec 2005 vi giver vist 1500 kr for udvidet ansvar og syge hos Alm Brand og de har ikke endnu ( 7-9-13) afvist en regning fra os - og der har været mange!
    De er bare lang tid om at sende en check og de dækker ikke massage selvom det er på dyrlægens anbefaling

• #9   9. dec 2005 Da Rafihs bror blev opereret for diskusprolaps, dækkede sygeforsikringen en meget stor del af de 13.000 det kostede. Også selvom de normalt ikke dækker racerelaterede sygdomme.
    Jeg kan prøve at spørge hvad de hedder for dig?

• #10   9. dec 2005 Har ansøgt om venskab, så kan jeg evt skrive det til dig.
    Ellers glemmer jeg hvem det var der spurgte. LOL

• #11   9. dec 2005 hvis man skal forsikre gennem Dværgschnauzerklubben skal man naturligvis være medlem(koster vist 220 om året, men det kan stadig svare sig hvis man har flere hunde). Og jeg kan da oplyse, at man godt kan forsikre andet end dværgschnauzere der..... *GG*
    Nu ikke mere fra mig. Jeg er først tilbage på mandag, hvis nogen vil spørge om noget vedr. denne bilige forsikring.
    Diva og jeg skal til Nordisk Mesterskab i Agility... glæder mig helt vildt!!

• #12   9. dec 2005 Ja, jeg har da heller ikke hørt at en forsikrign dækker vacciner og tjek... Så jeg vil da gerne vide hvilken forsikring, der gør det, for den vil jeg da have......

• #13   9. dec 2005 Så må det være udvidet sygeforsikring vi har på kaya, vi får ihvertfald tilskud til alm tjek og vaccine.

Vi giver ca 1500 for sygeforsikring
    og 200 kr for ansvar
    vi er forsikret i tjenestemændenes forsikring

• #14   9. dec 2005 Nej undskyld mig, men hvor er jeg dog dum! Jeg har alm sygeforsikring, men grunden til jeg får "tilskud" til vaccine og alm tjek, er jo fordi det er på den klinik jeg arbejder.Jeg får lidt rabat.
    heheh det går godt! sorry alle sammen, det er vist mig der ikke er helt vågen endnu!

• #15   9. dec 2005 Hej.. Jeg så lige du ønsker råd og vejl omkring sygeforsikring. Da jeg har arbejdet som veterinærsygeplejserske og et at mine job var at vejl folk i forsikringer vil jeg råde til dig at få din hund forsikret helt. Det vil sige få udvidet sygeforsikring. Jeg vil anbefrale alm brand. Har lavet en undersøgelse på de forskellige forsikringsselsskaber og det viser at alm brand er dem du for mest ud af. Altså helsårs premie udgør cirka 1300 ekskl. eventuelle afgifter og stempel. Du har selvrisiko på cirka 500, mener jeg. Men du kunne evt kontakte Alm Brand og få mere information. Til sidst vil jeg bare sige at det kan sagtens betale sig at få den udvide. Har set alt for mange mennsker aflivet deres hunde pga de ikke have penge til at få dem behanlet. For mig er det bare en dårlig undskyldning. Man burde fra starten når man anskaffer sig en hund vide at der vil komme udgifter, derfor skal man få en forsikring. den dækker største delen af en regning hvis hunden kal behandels. har haft min hund i 2 år og har allerrede haft nytte af min forsikring. Håber du findr ud af det. Venlig Hilsen Camilla

• #16   9. dec 2005 Det kan jeg godt forstå du har. Det er ikke lovligt det som de har gjort. Man kan ikke bare fortælle en kunde at de ikke kan være kunder hos dem længere. Jeg tror du vil have en god sag, hvis man gik vidrer med den. Men jeg har ikke haft problemer med demindtil vidrer.Men tror næsten altid at de skide forsikringsselskaber vil undgå at komme af med penge. synes virkelig de skylder dig en forklaring...

• #17   9. dec 2005 Camilla : jeg arbejder selv som dyreass. så jeg har styr på det.. som der står i mit indlæg så var dette af ren og skær nysgerrighed. Men tak alligevel =)

• #19   9. dec 2005 Alm. sygeforsikring dækker kun tilskadekomst, og us. i forbindelse med det. Ikke bevist arvelige defekter, ejheller vacc. og alm tjek. Den dækker oz kun medicin givet på klinikken. Det andet dækkes af den udvidede forsikring. Det er dyrt og jeg tror det bedre kan betale sig at lægge lidt tilside hver måned. Så kan man bruge dem på noget andet, når hunden ikke er mere. Og forhåbentlig ikke har haft brug for forsikringen. Ellers er pengene tabt, og går til forsikringen selv. Altså den udvidede.

• #20   9. dec 2005 Jeg har også hørt om en del der havde problemer med alm brand efter de købte provinzial - måske ville de af med de kunder - who knows?

Dårlig service i hvert fald - men jeg har intet at udsætte!

Kommentér på:
Sygeforsikring og alm ansvars

Annonce