{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dru stamtavle?
  • #1   18. sep 2008 hvad mener du ??

altså man kan avle og udstille i DRU regi, men er det andet du mener?

• #2   18. sep 2008 ditte H: Ja lige præcis. om jeg kan gå på udstilling med den? altså det er ikke noget seriøst avlsprogram eller noget jeg skal i gang med, men det kunne da være meget sjovt at gå lidt på udstilling blot for sjov.

• #3   18. sep 2008 jamen du kan udstille på dru's udstillinger

• #4   18. sep 2008 jeg er super glad for at gå på udstilling i dru
    og man kan jo som jeg tjække sundhed alligevel så man ikke føler man snyder købere

• #5   18. sep 2008 Ja selvfølgelig skal hunden også være sund. Jeg tror også efter at have læst om DKK at jeg hellere ville kunne finde mig tilpas i DRU. Det er jo "bare" for hyggens skyld.

• #6   18. sep 2008 michelle P
    jep og der er super hygge i DRU som jeg sagde til vores hundefrisør i går så var vi ikke med for at vinde men for at hygge =)

• #7   18. sep 2008 Men nu er jeg ikke ret meget inde i alt det der, men altså det gælder vel bare om at vise sin hund frem? men er der sådan noget bestemt man skal gøre og vise med den?

• #9   18. sep 2008 Geser J: Det vil jeg da klart overveje at tage til og se hvordan det foregår. Vi jo nok ikke lige starte med at gå på udstilling, men træningen skal jo begynde tidligt... Tak for linket(=

• #10   18. sep 2008 Michelle: jeg ville helt klart vælge DKK tavle. Det er dem der er mest seriøse i alle de ting de gør og tro mig man kan sagtens hygge selvom tingene er lavet ordentligt og dommerne har en ordentlig uddannelse bag sig. Har desværre hørt om flere DRU medlemmer som skifter til DKK fordi de simpelthen mangler en seriøs vurdering af deres opdræt og ikke bare at alle hunde vinder 1pr. og bliver champions nærmest fra baby klasse.
    Jeg hører også om det modsatte, nemlig at folk skfiter fra DRU til DKK men det er typisk enten fordi de er smidt ud af DKK eller ingen ambitioner har og synes at udstilling er en ren kaffeklub.

Jeg ville vælge DKK fordi det er den eneste klub der er anerkendt af FCI (den verdensomspændende kennelkluborganisation) og desuden fordi de tilbyder enormt mange aktiviteter, såsom gåture, ringtræning, agility, lydighed, rally og dogdancing, opdrætskurser, træneruddannelser osv.

Derudover holder de mange kurser og seminarer man kan følge og bliver klogere på hunde og hundeadfærd. Og endeligt udgiver de bladet HUNDEN som indeholder en masse relevante artikler for hundemennesker om fx adfærd, fodring, opdræt, udstilling, etc.
    Mig bekendt tilbyder DRU ikke nogen af disse ting...

• #11   18. sep 2008 NJ B: som jeg også skriver længere oppe så vil jeg íkke bruge den til avl eller noget, men blot komme med på lidt forskellige udstillinger og få den vurderet. Jeg har en anden chi uden stamtavle, og leder efter en mere. Stamtavlen for mig er ikke afgørende så derfor er det bare et + at den har det.

• #12   18. sep 2008 Michelle: nej men selvom man ikke vil bruge sin hund til avl kan man vel sagtens være velinformeret og oplyst. DKK har også mange tilbud der slet ikke har noget med avl at gøre...

• #13   18. sep 2008 Næeh tænkte det nok, det kan man ikke rigtigt argumentere imod.

• #14   18. sep 2008 hvad mener du man ikke kan argumenterer for??

• #15   18. sep 2008 Chardame - med pomser som de SKAL se ud A: Ja det forstår jeg selvfølgelig godt, men skal ikke bruge dem til avl. Kun hygge udstilling.. Og min nuværende chihuahua går jeg slet ikke på udstilling med. Og har fundet verdens sødeste chi med DRU...

• #16   18. sep 2008 I sidste ende er det 100% op til dig hvad du vælger, uanset hvem der er snobbet, useriøs eller hvad folk ellers kan finde på at kalde hinanden - de ting har heldigvis intet med hundens indhold at gøre og det er sådan set det der skal være dit udgangspunkt.

Alle hunde er <i>søde</i>, uanset race, herkomst eller sundhedsstatus, men tavlen handler ikke rigtig om snobberi/seriøsitet/hvem der er dum at gøre - det er udelukkende et værktøj og den er komplet værdiløs hvis du ikke bruger den til at undersøge din kommende hunds indhold. Det gælder alle klubber, for det er IKKE en hemmelighed at der også findes skidt opdræt i alle klubberne. Det er dog almindelig kendt at nogle klubber optager opdrættere der er smidt ud af andre klubber.

Nu laver jeg lige en "hjernevasket DKK snob" og fortæller at minimumskravene til DKK tavler for de fleste racers vedkommende er højere end i andre klubber (der er omkring 70 ud af ca 350 racer der ikke har eksteriørbedømmelse som krav), men igen har du mulighed for at undersøge præcis hvad netop det kuld du er interesseret i har af avlsmateriale bag sig fordi du allerede inden du overhovedet kontakter opdrætter kan søge i hundeweb og finde resultater for både sundheds-, mental- og eksteriørbedømmelser. Du kan således på forhånd fravælge de opdrættere der ikke checker de ting som du gerne vil have checket.

Hvad du derefter vil bruge tavlen til er helt op til dig, men specialklubskuer under DKK er også vildt hyggelige. Man behøver ikke stille til de store internationale udstillinger hvis man bare vil udstille for hyggens skyld. smiley

• #17   18. sep 2008 Jeg har været til flere DKK udstillinger og de er altså også super hyggelige...
    Desuden har jeg altid fået pæne svar og god hjælp og vejledning af DKK

DKK vil jeg til hver en tid hjælpe da de er den eneste anderkendte klub... DKK arbejder sammen med FCI som er en verdens omspændende klub...
    Alle andre klubber i Danmark er startet op, typisk af nogen som ikke fik lov at fuske rundt i DKK og blev fornærmede og skred....
    I ku i dag hvis jeg ville starte en klub, lave stambøger og holde udstillinger.. Gør det mig til seriøs...................?

• #18   18. sep 2008 Jeg har været på EN DRU-udstilling og kigge. Det var rigeligt for mig.

Ja udstillerne hyggede sig, men er da ikke sikker på hundene syntes det var fedt at skulle sidde så tæt op af hinanden hele tiden.
    Forsøgte også at få lidt information fra dem der vistnok tog mod tilmeldingerne. Det blev ved forsøget for var umuligt at få nogle svar.

Bl.a. var der en papillon som konstant hinkede med det ene bagben. (Typisk tegn på PL, løse knæled) Men sandelig om ikke den stadig fik 1pr.

Flere chi'er var så bange at de næsten krøb hen ad gulvet. Men fik da stadig deres 1pr.

Men jeg synes du skal tage til den DRU udstiling i Fredericia og kigge. Ugen efter kan du så tage til DKK skue i Billund.
    (link fjernet)
    Så kan du selv danne dig et indtryk af hvor du helst vil være.

Jeg kommer selv tilskuet med mine to hvalpe Sweetie og Frida. Du skal være meget velkommen til at komme hen og spørge alt det du vil

• #19   18. sep 2008 Tak for alle jeres svar. Det er pænt af jer alle at tilbyde jeres hjælp og vejledning. Jeg er nu stadig så forelsket i den hund, at jeg køber den hvis den er sund og rask og temperamentet passer til os. Så meget betyder en stamtavle ikke for mig Jeg vil bare have en sund og rask hund

Kommentér på:
Dru stamtavle?

Annonce