{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU stamtavle
  • #2   29. mar 2008 Okay :o/

Det vil sige de overholder ikke reglerne?

• #3   29. mar 2008 DRU er stiftet af en gruppe mennesker fra DKK, som ikke ville efterleve reglerne omkring avl - så kort kan det siges - Så Inge har fuldstændig ret :-))

• #4   29. mar 2008 Christina - Jo deres egne regler omkring sundhed og avl :-))

• #5   29. mar 2008 Fox & Vivi - Rigtig godt svaret

• #6   29. mar 2008 det kommer jo an på, hvilke krav og holdninger man har.
    Nogle synes DRU er fint og rigtig godt, mens andre mener at dru ikke er særlig godt.
    Nogle er mere til dkk og andre er ikke

• #7   29. mar 2008 Hvor mange tråde skal du lave om klubber, det er da ikke længe siden du bestemte dig for at det skulle være en DKK hund du skulle have og tror også at du fik svar på det med andre klubber i den tråd.
    Men ellers så prøv at søg på DRU her ind og du finder nok 100tråde om det og så læs det.

• #8   29. mar 2008 Dkk er den eneste officielle kennelklub i danmark under FCI.
    Dermed den eneste kennelklub som lever op til regler og avlskriterier, der foreligger fra den "internationale kennel organisation" FCI.
    Alt andet er ikke det papir værd, de skriver deres stambog på.

Hårdt sagt, men virkeligheden...

Køb derfor KUN med DKK stambog.

• #9   29. mar 2008 NEGATIV. der er INGEN restrationer af nogen art - så hvis man vil svindle, så er det DRU man skal gå til.

• #10   29. mar 2008 FOX: Jeg synes at have hørt så mange negativ historier om netop DHL:-(

• #11   29. mar 2008 Det skal da så også siges at der er brådne kar i ALLE klubber, inkl. DKK.. Og man behøver ikke fuske med stamtavler eller omgå sundheden blot pga. man avler i DRU.. Der er folk i DRU der fx tjekker deres Chihuahuaer for PL og hjertefejl... Udstiller deres hunde og går op i deres ve og vel.

Man kunne forestille sig at nogle folk synes en mindre klub er rarere end en stor klub som DKK...

• #12   29. mar 2008 Nicoline

Ser man på en avlshund i DRU - så er stambogen mangelfuld, og der er ingen restraktioner af nogen art - man skal blot stille med en dyrlæge attest på at hunden er fotograferet. og ikke andet..

Og man avler på mangler og fejl - man overhører hvordan standarden for hunden.

Så den hund du siger der er ægt kan du ikke fører tilbage til noget som helt - ikke i DRU.

• #13   29. mar 2008 selvfølgelig er der brodne kar alle steder:-( men jeg synes så det er forskelligt, hvordan klubberne tager sig af disse brodne kar, når folk ringer ind og fortælle om det

• #15   29. mar 2008 Nu er min jack russell han i DKK. Han har en mangelfuld stamtavle, der er kun mor og far, der er ingen avlsrestriktioner, der kræves ingen udstillinger, så jeg kan avle alt det jeg vil. Det værste er næsten,at p.g.a. den mangelfulde stamtavle, så er det desværre en halvsøskende parring

• #16   29. mar 2008 Okay nu må i lige styre jer der er fine DRU hunde jeg ejer selv en og der er mange gode avlere, også selv om at klubben måske er skod, så er der mange fine og race typiske hunde.

• #17   29. mar 2008 Nej han er ikke overført fra anden klub, men det er hans mor og far

• #18   29. mar 2008 Det har du helt ret i. Men han skal ikke bruges i avl, han er opereret fordi hans tårekanaler var for små, så det gav løbeøjne. Han er den første jack russell det er set på hos den øjendyrlæge jeg bruger, men han er ikke i tvivl om at det er arveligt.
    Jeg må godt bruge ham, jeg skal bare bruge en tæve der ikke har dette eller er opereret for det

• #24   29. mar 2008 Hejsa alle

Tak for jeres mange gode svar! Jeg er ked af at jeg har oprettet dette forum hvis nogen er blevet sure over det. sry smiley

Jeg vil blot have en hund med en god stamtavle og derfor forhøre jeg mig MEGET!

Men det tyder på at DKK er den bedste i følge de fleste af jer.

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #26   30. mar 2008 Nogle hunde i DRU har faktisk rene DKK tavler.... Er blevet købt til at skulle bruges til udstillinger i DKK, men ejerne er desværre blevet skræmt væk fra udstillingerne af folk med snobbede indstillinger.. og negative holdninger...
    Man har derfor valgt at flytte hundene over i en anden klub, hvor de befinder sig bedre og føler de bliver bedre behandlet af almindelige hundefolk... Kender flere af den slags...
    Det vil sige at nogle af hundene i DRU faktisk har rene DKK aner, så ikke alt kan være lort derinde....
    Jeg har normalt ikke brug for at svare i tråde der handler om DKK eller DRU... i bund og grund handler det i min verden om troværdigheden og det seriøse i avlen... og tilliden til den jeg skal købe min hund af...
    Mine hunde er DRU hunde... nogle også med DKK aner... jeg er stolt af mine hunde... de er raske ...testet ....og racetypiske... Det er et spørgsmål om at være seriøs...

• #28   30. mar 2008 Lena> tak, den vil jeg lige have i baghovedet :o)

Kommentér på:
DRU stamtavle

Annonce