{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god træner
  • #1   12. sep 2008 Udover de faglige kompetencer, naturligvis, er det engagement og konstruktiv kritik jeg vægter højt.

Hvis en træner bare rygklapper og ikke giver mig noget at forbedre og arbejde med, kan jeg ligeså godt lade være med at komme til træning.

• #2   12. sep 2008 Chirstel - helt enig. Rækktetræning er bestemt heller ikke min kop the.

• #3   12. sep 2008 Jeg sætter meget pris på en træner der kan råde og vejlede mig. Jeg kan samtidig godt li at blive udfordret, samt få at vide hvad jeg kan gøre bedre.
    Jeg er glad for at min træner er sympatisk og forstår, at jeg har nogle "problemer" som vi træner hårdt på, at komme til livs.
    Vi træner på et såkaldt hyggehold, hvor tingene ik er så seriøse som på et konkurrencehold.

• #4   12. sep 2008 For mig er en god træner, én som udover at at påpege et problem, også kan fortælle hvordan man gør det bedre smiley

Dette oplevede jeg med en træner fra Canis, og der var bare resultat med det samme hun sagde hvad jeg skulle gøre anderledes.

Selvfølgelig skal man også være i stand til at lære fra sig ..

• #5   12. sep 2008 Tak for jeres gode svar..

Er det vigtigt for jer at vide på forhånd hvad der skal trænes idag ? Altså ligesom et planlagt 12 ugers program, så man evt. kan træne det de andre har været igennem hvis man er forhindret i at komme ? Eller kan det motivere jer til at komme en dag hvor I egentlig ikke rigtig kan nå det eller hvis vejret er SUPER dårligt ?
    Her tænker jeg mest hvalpe og fortsætterhold

• #6   12. sep 2008 Og ja ingen rækketræning - Det er der ikke nogen som får glæde af.

Syntes det var super dejligt at vi kun var 5-6 både til hvalpetræning og senere da vi gik til klikkertræning (hvilket var absolut det bedste)

• #7   12. sep 2008 Ærligt, så går jeg lige så meget op i det sociale i træningen. Jeg synes det er hyggeligt med en lille sluder, både med træneren og de andre hundeejere. Jeg skal føle mig velkommen. Ellers så kan træneren være noget så dygtig osv. Hvis ikke hun var flink og behagelig, så kom jeg der ikke smiley

• #8   12. sep 2008 Ginne- Jeg er enig:)

• #9   12. sep 2008 Jeg har ikke behov for et præcist program. Jeg bruger det heller ikke selv i træningen. Jeg plejer at afslutte hver time med lige at ridse op hvad vi skal arbejde med næste gang. Dette er også for at forberede dem ift at medbringe genstand eller andet.

• #10   12. sep 2008 Har heller ikke behov for at vide hvad der skal ske næste gang, men hvis man skal medbringe noget ville det jo være rart at vide eller ikke;-)

• #11   12. sep 2008 Min træner skal kunne losse mig i røven og holde min motivation høj..

Samttidig skal de osse ha humør,være dygtige til deres område..

Kunne vejlede og guide mig,komme med kritik men osse ros..

Har skam kørt tudende hjem et par gange,men som regel med hænderne over hovedet og en fed fornemmelse..

Samt jeg vil meget gerne vide,hvad der skal ske næste gang..

Jeg sætter mig selv op,til de øvelser,tænker dem igennem og del elementerne i dem

• #12   12. sep 2008 Har faktisk oplevet engang til unghunde træning at trænerne ikke lade mærke til at der var én som gik, forbi hun bare ikke kunne få nogen form for kontakt til hendes hund (en mega stor berner sennen, som bare trak rundt med hende) Det eneste de havde sagt til hende var at hun skulle få mere kontakt med hendes hund... Ja men hvordan.. Her var der altså 3 stk trænere som intet kunne sige andet end det.

• #13   12. sep 2008 Tja, jeg har mange krav! smiley

- De skal ikke være nedladende! Jeg kan ikke snuppe, når træneren altid "ved bedst", forstået på den måde, at man i hvert fald ikke kender sin hund bedst, eller måske har en anden vinkel på emnet.

- De skal kunne differentiere deres træning. Ikke alle er altid på samme niveau, og alle skal udfordres på hver sit niveau. Man kan ikke skære sin træning over en kam, og forlange at "nu gør alle det", for der vil altid være nogle, der falder udenfor enten positivt eller negativt. Dermed ikke sagt, at man ikke skal lave "række-træning" engang imellem, men det kræver, at holdet er nået til et vist niveau.

- Der skal være plads til hyggesnak og et godt sammenhold, det højner også motivationen, og giver plads til at komme med nye input i træningen.

Det var vist det vigtigste, jeg lige kan komme på nu - og jeg vil lige sige, at jeg har fundet de bedste trænere, der faktisk lever op til mine krav smiley

Træner henholdsvis lydighed og agility, mm.

• #14   12. sep 2008 Og forresten mht. et planlagt træningsforløb:
    der kan godt være nogle overordnede mål, så man ved, hvilke resultater man træner henimod, men et decideret konkret træningsforløb behøver jeg ikke. Vi tager det typisk op i slutningen af hver time, hvad den enkelte fører og hund skal øve sig på/koncentrere sig om til næste gang.

• #15   12. sep 2008 Da vi gik til hvalpe træning havde vi ca. 45 min teori bagefter hver træning, det syntes jeg at alle skulle have - Det var bare super godt - Man lærte en masse omkring hundesprog osv.

• #16   13. sep 2008 Nu kan jeg se af tråden, at der er mege der er imod rækketræning./ holdtræning.

Men problemet er bare, at man som træner kun har en time til rådighed, og så er det svært at tage hever enkelt og give en intensiv træning..

Derfor lægger jeg mere vægt på, fælles lydighed. - hvilken gør, at alle hundene kommer til at kende den der står ved siden af, og at der ikke vil blive så meget uro i rækken..

Jeg fortæller mine kursurister, at de skal møde 10-15 min. før træningen, så hundene lige kan snusse af og lege lidt med hinanden.. på den måde er der ro, når træningen går igang..

Jeg køre efter et bestemt program. bla. motivation, og miljø træning, og så selføllig lydighed..

Lydighenden er - lineføring, apportering, halsgivning, og andet..

Under lydigheden, hvor folk går på række, bliver der lavet zig-zag igennem rækken,

Jeg deler også holdet op i 2 hold - så det kommer til at går igennem hinandens række, og at man stoper op i den anden rætte.

Så tager vi en tur ned på banegården, (miljøtræning) ud i trafikken, og andet..

Selfælig er der menget mere...

• #17   13. sep 2008 Babett - det kan sagtens lade sig gøre at træne individuelt på en time...

Jeg kan slet ikke forstå, hvordan man kan træne den individuelle hundeførers små fejl væk ved rækketræning.
    Og jeg kan ikke forestille mig, at kursisterne på nogen måde bliver trænet i at se på hund og at hjælpe sig selv og andre med rækketræning.

Kontaktøvelser, teknik og præcission - for mig at se også umuligt.

Det man kan er, at træne hunden i at være ligeglad med, at der er andre omkring den.
    Det er fint nok.. Men det sker automatisk når hundeførerne har god kontakt til deres hunde.

Jeg ville uden at tænke to gange vælge et træningssted fra, der lavede rækketræning. Det skraber kun overfladen, der er ikke plads til flueknepperi.

Kommentér på:
En god træner

Annonce