{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor gammel.? (agility )
  • #2   8. sep 2008 1-1½år

  • #3   8. sep 2008 Den skal være færdig udvokset inden du kan påbegynde træning. Det afhænger selvfølgelig af hundetype - stor- mellem - lille, hvornår den er det, men ca. omkring 1 år.

  • #4   8. sep 2008 nogen klubber har sandkassehold, hvor man kan komme når man har lydighed på hunden, så ligger springet på jorden og de forhindringer hvalpen ikke må bruge er flyttet væk.


  • #5   8. sep 2008 man kan nu uden problemer starte når hunden er 1 år... Men det kræver at det er et sted hvor de starter op under hensynstagen til hundenes alder. Dvs at en hund på et år self ikke skal igennem alle forhindringer og mange gange.
    En hund på et år kan fint lægge ud med tunnel, spring der ligger ned eller er meget lave, alt efter indlæringsmetode osse så småt begynde på slalom osv.
    -og i øvrigt lære selve handlingen af hunden (både for ejer og hund).

    Men forventer man at starte ud med at kunne tage alle forhindringer og hurtigt kunne komme igang med hele baner, så skal hunden være ældre (men osse her ville jeg foretrække at gå langsomt frem)


  • #6   8. sep 2008 Mange steder siger de, at man kan starte til træning når hunden er 1 år.
    Jeg mener at hunden bør være fysisk udvokset, så 1 år går godt nok ved de små racer, mens det bør være senere, alt efter hvor stor hunden bliver...


  • #7   8. sep 2008 Karina -det afhænger jo helt af hvordan stedet starter hundene op.

    Reiki har f.eks. allerede prøvet at sidde på enden af vippen mens den bliver vippet op og ned i en alder af 11 mdr -men han ville self ikke blive sendt henover vippen.
    Han har osse prøvet at gå gennem hjulet -men hvor underkanten af hjulet rører jorden, så han jo ikke skal springe
    Han har prøvet at gå mellem støtterne men uden et spring. At gå gennem tunnelen og posen osv

    A'et har han prøvet i form af et "begynder-A" de har til små hunde -den er hævet ca 20 cm over jorden på det højeste sted, og er altså meget flad -dette i en alder af 13 mdr.

    Så Reiki har altså snust til de fleste forhindringer, men på en måde så han på ingen måde bliver overbelastet (hans race er fysisk udvokset omkring 2½-3 år)

    Slalom er vi begyndt at træne nu, vha allé-metoden -dvs at han ikke skal "sno sig" indimellem pindene endnu.

    Så jeg ser intet galt i at starte hunden op når den er 1 år... Så længe det gøres under hensynstagen til hunden

    -jeg går i øvrigt ikke til agility med reiki endnu, men det skyldes udelukkende at lydigheden ikke er på plads med andre hunde omkring endnu.
    De ting han har prøvet har været med træners opsyn men ikke på hold...


  • #8   8. sep 2008 racen er: cavalier king charles spaniel

  • #9   8. sep 2008 Min. 1½ år

  • #10   8. sep 2008 Michelle: Med opstart, så mener jeg "rigtig" opstart smiley

Kommentér på:
hvor gammel.? (agility )

Annonce