{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

ADVARSEL/hjerteorm {{forumTopicSubject}}

Til alle på sjælland nær KBH og albertslund (specielt), vær opmærksomme på anderledes adfærd hos jeres hund!
Man har opdaget en dødelig hjerte-lungesygdom hos hunde!

Det er orme der lever inde i hunden.
Da jeg var i praktik på Albertslund dyreklinik (Rigtig godt) skulle vi dagligt undersøge 5-10 prøver, hvor hver 3. var positiv!
Du finder resultaterne i hundens afføring.

Hvis din hund hoster, eller har en mærkelig adfærd burde du kontakte din dyrelæge og få det tjekket.
Det er en dødelig sygdom hvis den ikke bliver opdaget !
Selv om hunden måske ikke har symptomerne burde du/i få tjekket hunden alligevel, da det også kan finde sted ubemærket!

Bare et godt råd, da det er en meget udbredt sygdom nu.
Og det bliver værre hvis man ikke får det tjekket.
Så skynd jer ned til dyrelægen.
Det er forskælligt mht. pris, men det er det hele værd.

Qnuzz Nalle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADVARSEL/hjerteorm
  • #1   5. dec 2005 Man skal vel ikke få hunden tjekket, hvis den ikke har nogen af symtomerne? Bare et spørgsmål:-)

• #2   5. dec 2005
    Det smitter således hvis din hund slikker eller spiser et æble hvor der tidligere har kravlet en snegl. Så sygdommen er også hod snegle, men smitter mest til hunde. Man har undersøgt at mennesker også kan smittes hvis man går hen og spiser snegle eller slikker et sted hvor en snegl har kravlet da slimen også er smittefarlig.

Så hold jer væk fra snegle eller æbler og muligvis andet, hvor sneglen kan have adgang. I eller jeres hund skal nødig have denne sygdom :S

BEMÆRK:
    Når/Hvis i afleverer hundens afføring til dyrlægen er dte vigtigt at afføringen ikke har ramt jorden, da der findes magen til orme i jorden der ligne hjerte-lunge orm så man hurtig kan tage fejl.
    Derfor kan man i stedet fange afføringen i luften, eller tage det øverste af den til undersøgning.

• #3   5. dec 2005 Louise C:

Hundn kan sagtens have sygdommen uden nogle symptomer, men hvis du ikke synes det er nødvendigt kan jeg jo ikke tvinge dig. Det er bare bedst da der ikke altid er symptomer.

I praktikugen fik vi 8 hunde ind. Kun 3 af dem havde symptomer men 5 ud af de 8 prøver var positive.
    Så jeg vil råde dig til at få det undersøgt.

• #4   5. dec 2005 Men er der virkelig snegle i denne kolde tid, jeg troede det var ved at være slut med dem?

Men tak fordi du skriver det, bor nemlig i nabokommunen til Alb.

• #5   5. dec 2005 <i>

Hmm, jeg var i praktik for 2 uger siden, og der var massere positive prøver !
    Men om de stadig er ude i den kolde tid ved jeg ikke. Men jeg ved at smittefaren er mindre om vinteren, så det er ikke nu i skal være mest bekymrede, men jeg ville holde meget øje med hunden alligevel, da der jo stadig er smittede hunde på denne tid.
    Men dte er rigtig havd du skriver, der er ikke mange snegler der vover sig ud af sit hus på denne tid af året. Men endnu en gang. Vær opmærksom på jeres hund, og få den undersøgt ved bare dne mindste mistanke om noget.

• #6   5. dec 2005 Louise, sygdommen er længe om at udvikle sig, så hunden kan sagtens gå med den i lang tid uden symptomer..
    Derfor kan det være en god idé at få tjekket hunden nu, hvor frosten er sat ind, for de burd netop ikke kunne blive smittet på denne årstid. Så hvis du tjekker din hund nu, så er du sikker hele vinteren igennem.
    Hvis din hund spiser meget græs, så er den meget udsat, da der nemt lige kommer en snegl med der..
    Og sneglen er mellemvært for ormen..

Jeg har lige fået sendt prøver ind på Gilbert, og venter på svar nu..

• #7   5. dec 2005 Den er op til 6 mdr om at udvikle sig.

• #8   5. dec 2005 Og sygsommen er rimelig nem at komme til livs hvis man finder den inden hunden har symptomer. Venter du til der er symptomer kan hjerte og lunger være permanent ødelagte, og hunden vil få varige mén..
    Under alle omstændigheder, så skal man lige være opmærksom på træthed, appetitløshed, hoste og hvis hunden nemt bliver forpustet..
    Ingen grund til at male fanden på væggen, men en god idé at få den tjekket.

• #9   5. dec 2005 Jeg siger tak for de go'e informationer:)

• #10   5. dec 2005 Hørt B ;o)

• #11   5. dec 2005 Er der nogle der noglelunde ved hvad det vil koste.?
    Da jeg har 2 hunde, som er en dyr fornøjelse i forvejen.
    Den ene af dem får meget nemt hudeksem. Og den anden har lige fået opereret i underlæben.

• #12   5. dec 2005 Jeg har tænkt på at få Bella testet... men da hun ingen symptomer har, har jeg ikk gjort det.

Jeg tænker... ok det er fint hvis jeg får hende testet, og den fx er negativ. Så er jeg sikker på at hun ikke er smittet indtil jeg går en tur med hende igen.
    Så skal jeg jo i principet ned med prøver hver dag, for at være sikker på, at hun er rask.

Kan I følge mig.

• #13   5. dec 2005 Nutellamor, ja, jeg kan godt følge dig, men pointen er jo at det her om vinteren er meget svært for hundene at blive smittet, da der jo ikke rigtig er nogel snegel, og heller ikke noget frisk græs at spise...
    Derfor her jeg fået testet Gilbert nu, og ved så at jeg ikke behøver være nervøs før frosten er forsvundet..

Skal man være 100% sikker så skal man få sin hund testet hver 3. måned...

Nadia, Priserne varierer MEGET! Jeg har hørt priser fra 80 kroner op til 750 kroner, så ring lidt rundt og hør hos nogle dyrlæger..

• #14   5. dec 2005 nogel= nogle
    snegel= snegle....

Jeg har da vist et problem med de der e'er og l'er *gg*

• #16   5. dec 2005 Jeg fik Taz testet - han havde ikke nogen af de symptomer, som man "normalt" forbinder med denne orm - men havde desværre positiv prøve, vi har nu kæmpet med infektioner og hjertemislyd i 3 uger - og vi kan ikke få dem væk...
    Jeg har givet 211 kr for testen, men kender nogen som har givet 120 - 160 kr for det.

• #17   5. dec 2005 Takker bor i området

• #19   5. dec 2005 På Albertslund koster det 550 kr.

Kommentér på:
ADVARSEL/hjerteorm

Annonce