At forberede sig på døden? {{forumTopicSubject}}
Inspireret af [url= http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=252478]denne[/url] tråd, er det jeg kommer til at tænke: Hvordan forbereder man sig på ar skulle af med sin hund?
Jeg er i den heldige situation, at mine forældres hund er flot igang med sit 14. år på denne jord
Hun har det dog ikke supergodt, og nu er jeg nervøs for at jeg pludselig en dag kommer hjem til mine forældre og får af vide at hun ikke der mere!
Jeg har i tidens løb måtte sige farvel til min egen elskede hest, samt til en af min mors heste. Min bukkede under for en mærkelig sydom, så det vidste jeg desværre ville ske.
Min mors døde af alderdom (28 blev han sgu'!), så det var også "okay".
Jeg lærer bare aldrig at forholde mig helt til at miste et kæledyr, og da slet ikke en hund. Mine forældres gamle hund har virkelig en speciel plads i mit hjerte! Hun Har altid haft en evne til at se når jeg har haft det skidt, selvom jeg ikke har været hjemme! Så kradser hun min mor på armen, og min mor ved hun skal ringe til mig! Jeg kan slet ikke forestille mig at komme hjem til mine forældre uden at blive logret i gulvet...
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 12 Hunde: 4 Svar: 720
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.041
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 12 Hunde: 4 Svar: 720
sender de varmeste tanker
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 111
Heldigvis har mine forældre to andre, unge hunde..men alligevel..hun er bare så speciel..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Men ingen særlige forberedelser, andet end at vi fandt ud af hvor hun skulle ligge (hun er begravet i de gamles have) og min bror tog et rigtig fint træ med hjem der skulle plantes hvor hun ligger.
For mig er det ikke noget man kan forberede sig på... Det er bare noget der sker.
Jeg er så efterfølgende heller ikke en af dem der dyrker hunden i månedsvis. Vi er jo forskellige og det er stor forskel på hvordan man "kommer over" at miste sin hund.
For mit vedkommende har jeg beholdt et par af hendes ting og hun har sit eget sted i haven hvor hun ligger. Det er det.
Jeg tænker ikke så tit på hende mere, og når det sker er det ikke med tårer i øjnene mere. Det var det så de første par uger.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hold fast, det var hårdt - og man kan vel også sige, at vi om nogen var forberedt på, at det snart skulle ske.
Da dagen kom, var chokket så stort, som havde det kommet fra dag til dag. Sorgen var enorm og savnet ikke til at bære. En fuldstændig egoistisk sorg, for det var det bedste for hunden - men det værste for mig. At miste min soulmate var rædselsfuldt.
Forberedelse er bare ikke mulig.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Men det du kan gøre, er at bede din forældre orientere dig om, hvis de tager beslutningen om at den skal aflives, så du evt. har mulighed for at være tilstede og sige farvel.
Hvis hunden af sig selv går hen og dør af alderdom, så bed dine forældre give dig besked så hurtigt som muligt, så du stadig har mulighed for at komme og se hunden og sige farvel, selv om den allerede er død.
Jeg har det selv personligt sådan, at jeg skal helst se at dyret er dødt, for at få fred med mig selv. Så da mine forældres hund skulle aflives, aftalte vi at jeg skulle være med eller i hvert fald nå at komme, inden dyrlægen tog hunden med til kremering.
feb 2007
Det lyder som en rar afslutning, så længe man stadig er indstillet på, at når ugen på de stærke piller er slut, ja så er det SLUT. Og den indstilling havde I heldigvis.
feb 2007
For mange år siden havde jeg en hest, min bedste ven. Han havde dårlige ben og skulle aflives (slagtes). Så jeg red ham til slagteren om morgenen og satte ham ind i en bås. Men jeg fik aldrig set ham efter han var død, hvilket betyder at jeg stadig nu mange, mange år efter, ind imellem drømmer om ham. At jeg har efterladt ham i en stald hvor han fik lov at stå for lud og koldt vand. Jeg kan stadig vågne med en tåre i øjnene eller ved at jeg græder lidt.
Det kapitel med denne dejlige hest, er bare aldrig blevet ordentlig afsluttet. Har aldrig haft det sådan med andre af mine dyr som er døde eller blevet aflivet, da jeg har set dem alle døde.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 85
man kan selvfølgelig tage stilling til hvad man vil gøre med hunde, begrave brænde osv,....
jeg tænker nogen gang på at den da bailey skal forlades os, men hver gang bliver jeg frygtelig ked af det og begynder og græde, ligger og putter ham ind til mig, men der er heldigvis mange gode år tilbage:-)
varmeste tanker fra os alle tre
At forberede sig på døden?