1.550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Positiv / negativ Positiv / negativ

Er hunden med hvalpe eller ikke ???

Jeg mener den eneste måde man kan være sikker på hunden er med hvalpe er vel en skanning !! eller er der andre måder det kan konstateres på ?

Grunden til jeg spørger er at jeg har haft en mindre diskution med min mand idag *s*

Han mener helt sikker at man kan vel bare købe de pinde på apoteket til kvinder og at det må give samme resultat !!!

Hva siger i andre ??????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Positiv / negativ
  • #1   1. sep 2008 Pia .scanning eller blodprøve (scanning er at foretrække)

En graviditetstest til mennesker virker ikke på hunde.

• #2   1. sep 2008 Man kan ikke bruge graviditetstest til kvinder. Der er kun scanning, jeg synes personligt at blodprøven er for usikker.

• #3   1. sep 2008 Michelle, nu spørger jeg så af uvidenhed... Hvorfor kan man ikke det?
    Hunde må vel også danne noget særlig hormon ved graviditet??? Men det er måske en anden form?
    Ville sku være smart om man ku opfinde sådan en pind til hunde.

• #4   1. sep 2008 Scanningen er ok, bare man ikke scanner for tidligt, har ofte set, at tæven er scannet drægtig, og så kommer der ingen hvalpe alligevel. Jeg plejer af den grund aldrig at scanne mine tæver, kigger med mine øjne på tæven, og kontaterer hende drægtig eller ikke drægtig:-) Og det er helt gratis...Looool

• #5   1. sep 2008 Camilla -det hormon som man kigger efter hos kvinder (kan ikke huske hvad det hedder -er det HCG?) er et menneske-hormon... dette findes altså ikke hos hunde, så derfor vil testen ikke virke.

Men siden man kan konstatere det via blodprøve må der jo være et andet hormon man kan se hos drægtige tæver vil jeg tro (uden at vide det)

Lykke -desværre osse af og til den modsatte vej. Så ja -men skal vidst heller ikke scanne for tidligt, og så skal man vel i øvrigt kigge grundigt på tæven om det resultat man fik nu osse stemmer overens med det man ser.

• #6   1. sep 2008 har både kendskab til gode og dårlige erfaringer med både blodprøver og scanninger..

mange dyrlæger betragter dem af samme årsag kun for værende vejledende...

• #7   1. sep 2008 jeg har prøvet scanning som sagde drægtig og der kom ingen hvalpe - derefter har jeg bare selv kigget på hunden og det har ikke slået fejl - men denne gang skulle jeg vide det i god tid, pga arbejde og fik taget en blodprøve. Den sagde negativ, men nu er der lige under 14 dage tilbage og hun har patter, som om hun burde være drægtig, så jeg frygter at der evt er en enkelt hvapl alligevel, så jeg snupper et røntgenbilled på onsdag

• #8   1. sep 2008 min dylle sagde at blodprøve er 92 % sikker. Scanning er han ikke vild med til fastsættelse af drægtihed - man kan nemt tage fejl så tideligt

• #9   1. sep 2008 Når røntgen er farlig for gravide kvinder, er det så ikke også farligt for hunde?

Hun kan måske også være falsk drægtig, når hun udvikler patter. Eisa så jo helt bestemt drægtig ud i vinters, men var det så ikke.

• #10   1. sep 2008 annette: ikke hvis du er langt nok henne i drægtigheden/graviditeten ..... ved kvinder skal man "bare" godt forbi det første trimester - altså de første 3 mdr, hvor alle organer dannes - derefter vokser barnet egentlig mest. Men selvfølgelig er det ikke noget man skal tilstræbe.
    Ved hunde passer man også på og dyrlægen skruer ned for styrken på røntgenstrålerne og dermed minsker deres evt skadelige virkning

• #11   1. sep 2008 men agnes har aldrig været falsk drægtig - og hun er heller ikke blevet parret naturligt, men er blevet insemineret. Men jo, jeg er da åben for muligheden for at hun er falsk drægtig, men er nød til at være sikker, for ikke pludselig så med en fødende hund, som måske kun har en hvalp i sig

• #12   1. sep 2008 Ja, var jeg i dit sted, så gjorde jeg nok det samme. Jeg var bare ikke klar over det med røntgen, så det var da godt at høre, at det er muligt.

Jeg har gået i syv sind, om jeg skulle have scannet Ronja. Hun burde være snart 6 uger henne nu. Hun har taget ca. 1 kg. på fra parringen, så jeg håber helt vildt, at hun får hvalpe. Eisa burde være snart 4 uger henne, men det var hende, der snød os i vinters, så jeg er meget spændt på, om den nye han, vi har brugt til hende, giver succes.

Håber, du får et reelt svar.

• #13   1. sep 2008 PS. så er det nok heller ikke nemt at få hunden til at tisse på en pind... eller? Altså hvis man skulle lave sådan en graviditetstest, som kvinder kan få.

• #14   1. sep 2008 man kan tage et røntgenbilled efter 49. dagen - så er der dannet nok knogle til at det kan ses. ingen tvivl om at jeg derefter vil være 100% sikker på om der er hvalpe - men antallet kan snyde, men er dog noget mere sikert end en scanning.

hvis jeg var dig, så ville jeg bruge en blodprøve efter dag 30 - selv om den ikke er 100 % sikker så er den dog mere sikker end scanning - det kræver en super god dyrlæge til at scanne så man kan være sikker

• #15   1. sep 2008 Annette: ;O) kan lige se os opdrætter løbe efter tæven rundt i haver og parker, med sådan en pind i hånden og råbe tiiiiiiis ;O) det vil da vække opsigt og sikkert også latter

• #16   1. sep 2008 Hehehe..... ja..... for den da.... de omvandrende tissepinde... *LOL*

• #17   1. sep 2008 he he, i morer jer da....:-)

Platugler, jeg havde helt klart også taget et røntgen billede, hvis det var mig, der var sådan i tvivl. Det plejer min dyrlæge også at anbefale. Er hunden slet ikke tyk?

• #18   2. sep 2008 Jeps, Lykke... det er ligesom små overtrætte børn, der ikke vil overgive sig hehe... så kommer der lige et par krampetræk for at hold os vågne...

• #19   2. sep 2008 Anette: Looooool, ja, det kender jeg alt for godt herhjemme fra.....

• #20   2. sep 2008 ;O)

• #21   2. sep 2008 Lykke: jeg sender dig lige et link, hvor du kan se udviklingen

• #22   2. sep 2008 He He første gang mijn Hund fik hvalpe blev hun skannet
    Dennne Her gang er hun blevet parret og har termin D 20 Sep
    Syntes ikke hun har ret meget mave, Men hun er selvføgelige også en fin lille dame på ca 3 kg... Det eneste der er forandret er hun sover meget ....
    Hun skal ikke skannes denne gang.

• #23   2. sep 2008 Jeg synes heller ikke, der er meget at se på Ronja endnu, selv om der kun burde være 3 uger tilbage før en evt. fødsel. Til gengæld kunne Eisa godt overbevise mig om, at hun er 4 uger henne ;O)

• #24   2. sep 2008 Jeg har det sådan, at hvis man er i tvivl om tæven er med hvalpe, når den er 4 uger henne(altså ingen forandringer), så venter jeg lige 1 uge mere, hvis der så stadig ikke er tegn på drægtighed, så er der ingen hvalpe. Det er hvad jeg har oplevet på mine tæver.

Platugler, har givet dig svar:-)

• #25   2. sep 2008 Hov, Pia... så hvis vi er heldige, så får vi hvalpe lige efter hinanden. Jeg håber på hvalpe fra Ronja mellem den 21. og 23. september.

Kommentér på:
Positiv / negativ

Annonce