{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.840 visninger | Oprettet:

Trimning? {{forumTopicSubject}}

Hejsa:)
jeg har en Westie, som ikke kan lide at blive trimmet. Det er ikke for di at han ikke kan lide at blive rørt og hold fast og så noget for han har ikke noget imod at blive børstet. jeg ved man siger at det ikke gør ond på hunden, men min kan i hvert fald ikke lide det. Så her kommer mit spørgsmål: Er der nogle alternativer så man ikke behøver trimme en Westie? kan man klippe den eller barbere den eller...? jeg vil virkelig sætte meget pris på alle råd, og ideer...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trimning?
  • #1   29. aug 2008 Du kan godt klippe, men du risikerer at det ødelægger pelsen...

Kan du ikke selv holde trimningen ved lige ved at "plukke" lidt på ugentlig basis. Så er det jo minimalt hvor lang tid det tager og burde være til at overleve for hunden.

• #3   29. aug 2008 Jeg tror, at det er de færreste hunde, der ligefrem nyder at blive trimmet.
    Men det er jo kun få timer, så hunden kan jo sagtens overkomme det.
    Det er bare vigtigt, at det er en kompetent og tålmodig trimmer!

Så se du bare at få bestilt en tid smiley Der er jo ingen grund til at ødelægge pelsen...

• #4   29. aug 2008 Jeg mente bare stå stille og blive berørt. mens han bliver børstet, jeg beklager mit dårlige ordvalg.

• #5   29. aug 2008 nu spørger jeg lidt dumt, men har aldrig kendt en hund der skulle trimmes, men kan man ikke bruge den berømte furminator?? den tager jo kun underulden??

• #6   29. aug 2008 Du kan evt. kontakte hende her:
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=31202

Hun har både westier selv, og egen hunde-salon....

• #7   29. aug 2008 Karin -ruhårede hunde trimmes fordi de ikke selv kan fælde pelsen. Så det er døde hår der skal plukkes af, og nej det kan en fourminator ikke.
    (de trimmes jo så osse i rette facon osv)

• #8   29. aug 2008 ok:-)) tak for info:-))

• #9   29. aug 2008 Hov-og uden trimning risikerer man kløe og hudproblemer, så helt at droppe det ville jeg ikke turde.

Min cairn-tæve var ikke så begejstret for at blive trimmet, så trimmeren viste min mor hvordan hun selv kunne holde pelsen ved lige så "den store tur" ikke var nødvendig helt så tit.
    Det var ca 10-15 min hver 14.dag hun brugte på det, så det er jo til at overkomme både for hunden og en selv. Og så kunne hun nøjes med trim ca 2 gange i året istedet for 3-4 gange som normalt

• #10   29. aug 2008 Hej du kan godt klippe dem men de bliver bare bløde i pelsen og kan se ikke udstilles det er bedre for din hund at klippe ham/hende end bare at lade det være vi har en cairn terrier han kan bestemt ikke lide at blive trimmet og har bidt flere trimmer jeg klipper ham ellers bruger jeg sådan en kam med en kniv i og skære hårene af ham er måske ikke så køn de første dage men det er jeg ret ligeglad med gider ikke at betale for en trimning når han alligevel ikke får taget noget af og jeg syntes det er mega synd for ham det tager mig så caen formiddag at klippe ham men han er meget lidt vild med det han har heller ikke fået det gjort fra starten af og jo jeg tror sku på at det gør ondt man rykker jo hårene af hunden og det kan jo ikke altid kun være de løse hår ved godt at jeg nok får smæk for min mening men den tager jeg så i mod smiler sødt kærlig hilsen sanne

• #11   29. aug 2008 Susanne -det er døde hår der rykkes af jo. Ellers er trimmeren i hvert fald ikke dygtig nok til sit job

• #13   29. aug 2008 selvf gør det ondt.. har endnu ikke set en westi der ikke har givet udtryk for andet og har arbejdet i en hundesalon så det er mange westier...

jo du kan sagtens få den klippet/trimmet men som nogle siger vil det ødelægge pelsen.. hans pels vil blive blød.. og du skal være 100 % sikker i din beslutning for det er ikke lige så nemt at få den gamle pels tilbage...

• #14   29. aug 2008 nu mener jeg ikke at de ligefrem skriger af smærte.. men man kan sagtens se på dem at det ikke lige er det fedeste....

• #15   29. aug 2008 Betina -kender ikke så meget til westier, men en af mine vendiners mor opdrætter og trimmer cairn. Og her nyder langt de fleste hunde faktisk at få det gjort.

Kommentér på:
Trimning?

Annonce