{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ren race el. blandingshund?
  • #1   27. aug 2008 Ren Race, da jeg ved hvordan den kommer til at se ud, hvad den kan lide af af sygdomme, men selvfølgelig avlet væk og så kender jeg hundens temperament..

• #2   27. aug 2008 Helt klart renracet med tavle!! Af samme årsager som Chine beskriver..

• #3   27. aug 2008 ian&maritta W

Det har intet at gøre med hvad man kan elske højst, men hvad man kan fprvente af hunde og garanti!!

Underligt at folk altid skal komme med sådanne bemærkninger, det er jo ikke hvad Maria L spørger om!!!

• #4   27. aug 2008 Kunne ikke være mere enig - er heller ikke selv til blandingshunde
    Hende jeg skrev med, siger dkk skriver de sundeste hunde er blandingshunde??

• #5   27. aug 2008 renracet og med DKK tavle. For det første ved jeg hvordan hunden kommer til at se ud, og jeg ved hvilket temperament hunden vil få.
    Og det jeg vil bruge til hunden til kræver en stamtavle

• #6   27. aug 2008 Tror det kommer an på, hvilken rase jeg skulle gå efter. En D/S som vi har, bare den er raceren, da der ikke er nogle typiske racesygdomme. Men skal jeg over i en bulldog, gravhund eller noget, vil jeg klart have stamtavle på, for at sikre sygdomsforløbet...

Blandingshund kunne jeg også sagtens vægle, hvis jeg vidste blandingerne, da jeg vil gå efter lidt af det sammen som en raceren.

• #7   27. aug 2008 Christina R: Jeg er frisk på det hele, bare kom med det...

Er lige i humør til en god diskution hehe

• #8   27. aug 2008 Har haft en blanding som jeg elskede lige så højt som min nu racerene, men til emnet vil jeg helst have en renracet, da man ofte kan forvente hvordan og hvorledes de udvikler sig, og hvordan de er af sind, da det testes hvis man vel og mærket har tavle... Men kender til argelige sygdomme og ved hvad der er bedst for racen...

• #9   27. aug 2008 Hvis jeg har forelsket mig i en race (hvilket jeg har, Bullmastiffen) så kunne jeg ikke drømme om at købe én uden tavle og slet ikke en blanding, for det er jo RACEN og ikke individet jeg er forelsket i.

Med de hunde jeg har nu var det individet, kemi'en der tiltalte mig, så kunne jeg ikke være mere ligeglad med deres blandingsforhold *ss*

Holder man af en bestemt race bør man ikke gå på kompromis og købe en uden tavle eller en blanding, for der er man jo langt fra sikker på at det nu også er den race.

• #10   27. aug 2008 Altså tavle ved jeg ikke rigtig. Vi har på cockeren, men ikke på rotten. Men det det vi har været igennem med rotten, så tror jeg ikke vi vil købe hund uden tavle igen...

• #11   27. aug 2008
    Hvis jeg har forelsket mig i en race (hvilket jeg har, Bullmastiffen) så kunne jeg ikke drømme om at købe én uden tavle og slet ikke en blanding, for det er jo RACEN og ikke individet jeg er forelsket i.
    ------------------
    NEMLIG Tanja!

og jeg har også en blandingshund på snart 7 år udover mine andre med tavle..

• #12   27. aug 2008 Vi har ren race, men uden tavle -han var ikke planlagt. Hehe smiley
    Næste gang bliver med tavle..

• #13   27. aug 2008 Chine: Fordi du har været uheldig to gange er det jo ikke ensbetydende med, at det ikke er sandt... Der kan også være folk med stamtavle, der har været uheldig to gange...
    Selv tror jeg det er hips som haps, hvad der er sundest...

• #14   27. aug 2008 Tine...min dyrlæge har også skudt den til jorden. det handler om der ofte er mere fokus på diverse tjek når det er en hund med tavle. blandingshundene fejler lige så meget som dem med tavle var beskeden der ude fra.. der er bare ikke registre eller optegnelser over hvad dem uden tavle fejler, om det er noget der ligger i deres linier osv osv..

• #15   27. aug 2008 Jeg har haft mange hunde i de 40 voksen-år.... jeg har haft hunde......både blandinger og racerene.....jeg har ALDRIG oplevet nogen forskel på hverken sundhed eller psyke......................og så kommer det........ på nær een der er blevet aflivet pga. af sygdom 2 1/2 år gammel.....pga. medfødte dårlige nyrer....

Den var iøvrigt.................... MED stamtavle....:O)

• #16   27. aug 2008 Maria L ; jeg forstår ikke lige hvad du snakker om når du snakkede til mig længere oppe... hehe

• #17   27. aug 2008 Jeg er bare til hunde. Jeg elsker hunde i alle former og afskygninger og tiltrækkes af dem...

Jeg vil selv kun eje schæfer med DKK-tavle.

• #18   27. aug 2008 Hvis man finde ud af en hund med tavle har en sydom eller andet, vil den jo blive taget ud af alv. Men den måde må man da få de sundeste hunde... eller hva?

• #19   27. aug 2008 Trine, det program er ekstremer - det er jo slet ikke normen.

Vil man finde ekstremer hos blandinger, så er det heller ikke særligt svært

• #20   27. aug 2008 Næste gang jeg skal have hund, bliver det en renracet. Så må den selvom om den har tavle eller ikke. Så vil jeg bare helst være sikker på, at det er en grand danois.

Men er ikke færdig med blandinger, da der er SÅÅÅ mange blandingshadere.

• #21   27. aug 2008 Hunde- & Kattejere - Blandingshadere?????

HVOR?

Jeg har været i et ton af disse diskussioner og ikke en gang har jeg set nogen komme i nærheden af at udtrykke had til blandinger.

Du tror ikke, du kommer til at lægge nogen noget i munden nu?

• #22   27. aug 2008 Trine, du fravælger bare... Men jeg synes det er synd, at du afskriver alle de skønne hunde med et hulens arbejde bag, fordi BBC har samlet en times program om ekstremer.

Men... Your Loss ;o)

• #23   27. aug 2008 Trine, ser ned på??

DET ser jeg gerne at du kommer med eksempler på.

• #24   27. aug 2008 "en hund med eller uden er en hund og ikke andet."

Denne kommentar beviser, at du faktisk ikke ved, hvad det er en stamtavle kan ;o)

• #25   27. aug 2008 Begge dele..

• #26   27. aug 2008 Trine, det der står i de diskussioner er, at alle hunde er dejlige - men at nogen ikke selv vil have dem. OG at de ikke selv vil støtte de folk, der avler på dem

Det er da ikke at se ned på blandinger!

Det er at elske hunde.

Og så kom der endnu en bekræftelse ;o)

• #28   27. aug 2008 Kildekritik har aldrig skadet nogen.. Tværtimod.

• #29   27. aug 2008 Begge dele. Elsker racehunde med stamtavle - men ville aldrig sige nej til den perfekte lille blandingshund.

• #30   27. aug 2008 Jamen du må da finde eksemplerne til mig så ;o)

Jeg har selv været i diskussioner og har fået skudt den slags ting som du siger i skoene, selvom det ALDRIG har været min holdning.

Så jeg tror såmænd at dette er endnu et eksempel. Og kan du ikke finde noget der afkræfter dette - så tror jeg faktisk, at jeg har ret ;o)

• #31   27. aug 2008 Chine:
    Det skal ikke misforstås fra min side.. Jeg har intet ondt at sige om nogle af dem...
    Men tror bare, du finder lige så mange problemer med en raceren med tavle som en blandings...

Som jeg skrev, havde jeg skulle have en bulldog ex havde jeg valgt stamtavle. Jeg har en D/S, hvor der ikke er race typiske sygdomme, og skal ikke bruge ham til avl eller konkurrencer. Bare træning og familie...

• #32   27. aug 2008 Jeg elsker alle hunde lige meget. Uanset om de er med tavle eller ej.

Meen, jeg har også forelsket mig i en RACE, som jeg ønsker at avle på. Derfor køber jeg med tavle.

Fordelen er for mig:
    Jeg ved med sikkerhed hvem der er forældre.
    Jeg ved at hundene mange generationer bagud er tjekket for de mest typiske lidelser i racen. Og jeg kan slå resultaterne op.
    Jeg kan finde slægtninge til min kommende hund. Hvilket kan give et fingerpeg om både udseende og temperament.

I min egen avl vil jeg hellere lave hvalpe med skønhedsfejl end gå på kompromis med sundhed eller temperament.

Samtidig vil jeg dog sige. Blev jeg tilbudt en blandingshund, som bare passede til mig og mine andre hunde. Ville den ikke blive afvist pga manglende tavle. Min første hund Laban var blanding og jeg tror aldrig jeg får så dejlig en hund igen. Han var så bare heldig at have fået det bedste fra hver race.

• #33   27. aug 2008 Kommer dælme an på hvad der menes.

Når jeg skal købe hund er jeg helt og aldeles til tavlehunde. Men er det sådan generelt, så er jeg til alle hunde (nogen mere end andre) uanset race/blanding.

• #35   27. aug 2008 Jeg har en blanding , fordi jeg skal have en hund til at lune mine lårbasser på en regnvejrs (onsdag)eftermiddag, en der fjanter med mig, logrer og tager glad imod når jeg kommer hjem, og det kan en blanding gøre absolut ligeså godt som en med tavle, og så har jeg samtidig sparet 7-8000 kr

• #36   27. aug 2008 Jeg kan kun sige jeg er enig med Trine H, selv om jeg gerne vil have en hund der er så raceren som mulig, da det er udseendet og personligheden for racen jeg falder for.

• #37   27. aug 2008 Jeg ville også vælge en raceren hund af den simple grund at jeg ikke ville turde tage chancen med en blanding.
    Man ved jo endnu mindre om hvordan den vil være fysisk og psykisk når den er fuldvoksen.
    Desuden synes jeg det er en stor fordel at man kender den "ønskede" psyke på en hunde. Jeg spørger da ofte andre Newfer ejere om det eller det er en typisk opførsel. Og man har jo så også meget nemmere ved at opdrage hunden på en måde der paser til dens temperament...

• #38   27. aug 2008 I øvrigt vil jeg lige støtte CH her. Jeg har osse været i MANGE af de tavle/ikke tavle diskussioner, og jeg har til dato ikke set en eneste sige at hunde uden tavler var dumme, grimme eller mindre dejlige.

Jeg tror ganske enkelt visse stødte ejere af blandinger har nogen fordomme om de snobbede og dumme tavlehundeejere, og derfor læser meget mere end i folks ord end der faktisk er...

• #39   27. aug 2008 Ahh der var vi enige igen Michelle *ss*

Det er sjovt som folk med tavlehunde er snobbede, nærmest nazister og bare hader alt og alle der ikke kan fremvise en stamtavle...

Hvor de rent faktisk kun siger at de ikke selv ville eje en bastard (og det må jeg godt sige når jeg selv har 2) men at hunden selvfølgelig er lige så sød som alle andre hunde.

• #40   27. aug 2008 Ok hvis man vælger blandinger på grund af det programmet viser er man da fuldstændig ukritisk i forhold til hvad medierne publicerer. JA det er en skræmmende udsendelse men for et første er det ikke om danske forhold og for det andet viser den et meget ensidigt billede af racehundeavl.

Iøvrigt ville jeg gerne vide hvad folk mener med blandinger, for jeg har hørt flere sige at de har en blandign og den er langt sundere end de racerene. Blandingen viser sig så at være en blanding af to racerene hunde begge disponeret for den samme arvelige sygdomme. I det tilfælde er det da en stor omgang fis at lukke ud at den pågældende hund så vil være sundere end den racerene hvis forældre er testet for arvelige sygdomme.

• #41   27. aug 2008 Har ikke hunde med tavle, men hunde hvor jeg har kunne se begge forældre.. Har ikke noget at bruge en tavle til.. Har ikke noget imod blandingshunde.. Hvis jeg selv skulle have en skulle jeg vide hvad der er blandet..

• #42   27. aug 2008 Anne-Sofie, hvordan ved du, hvad der er blandet i hunden?

• #43   27. aug 2008 Det kan man jo heller ikke vide, men så skulle det være et sted hvor de har hundene gående så man kan se forældrene.. Men hvis det var for at hjælpe en hund fra et internat kan man jo ikke vide det og så ville jeg være ligeglad, når det drejer sig om at hjælpe en hund..

• #44   27. aug 2008 Anne-Sofie - jeg har dyb respekt for folk, der tager internathunde. Her er der ingen støtten op om avl der ikke er kontrolleret - det er bare mennesker med gode hjerter....

• #46   28. aug 2008 I'm Ace -nu må an jo ikke bare sådan have ulve i DK (tror i øvrigt heller ikke de er specielt velegnede til at leve som hunde, hjemme i stuerne);o)

• #48   28. aug 2008 Trine, jeg vil gerne se nogle eksempler. Som sagt har jeg været i et utal af de diskussioner og det jeg ser der er, at folk der taler for at købe hund med tavle bliver kaldt snobber...
    Ja, det er så absolut nedgørende..

Jeg ser til gengæld ikke det modsatte - men jeg vil rasende gerne se eksempler på det, for mange påstår det sker her på stedet.

Det jeg tror sker er, at folk bliver stødt på manchetterne fordi de på et tidspunkt løber tør for argumenter... Så er det nemmeste at skrige: Forfølgelse..

Ikke EN gang har jeg set, at nogen har skrevet at en blandingshund ikke er ligeså dejlig og elskbar som en tavlehund.

Kommentér på:
Ren race el. blandingshund?

Annonce