{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Klipper i pote hår ? {{forumTopicSubject}}

Altså på jeres hund - ikke på jer selv *S*

Nej, seriøst....... klipper i med jævne mellemrum pote hår mellem trædepuderne ?

Grunden til jeg spørger er, at jeg altid klipper Misja's, især om sommeren for hun har det varmt og kan kun svede derfra og så tænker jeg det da heller ikke kan være rart at gå rundt med al den lange pels under poterne.

Men nu er jeg kommet i tvivl om ikke det måske er bedre at lade det vokse, her i vinter kulden og frosten ?

Hun er jo halv slædehund, får de mon klippet potehår - er det godt eller skidt ? - jeg håber på noget hjælp her og erfaring .

Knus og god aften,
Karina.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipper i pote hår ?
  • #2   28. nov 2005 Gloria's mormor får klippet potehårene om vinteren, når der er sne, da hun har meget lange hår hvor sneen rigtigt kan sætte sig i klumper. Men jeg klipper dem aldrig om sommeren

• #3   28. nov 2005 hejsa

Jeg får klippet Vannis potehår, men det er de hår som sidder omkring poten, og det er kun hvis de er blevet så lange, at de stikker ud over poten.
    Dette gøres mest for, at hans ben skal blive mere bamset og poten mere rund, da det er idealet til udstillingen

Hilsen Vanni og Gitte

• #4   28. nov 2005 Jeg klipper Gizmo`s om vinteren for de er så lange at der nemt sætter sig is, sne og salt op i dem og genere ham, men om sommeren lader jeg dem bare vokse for der genere de ham ikke..

• #5   28. nov 2005 Okay - mange tusind tak for jeres respons - jeg har som sagt også altid klippet det hos Misja sommer og vinter - men så gik jeg bare her og tænkte; Hvad gør de mon på Grønland og andre steder hvor slædehundene bliver brugt ?

• #6   28. nov 2005 Jeg klipper Cia´s ca 1 gang om måneden, det gror helt ekstremt punder hendes poter og hun kan ikke finde ordentligt fodfæste når det er for langt, glider ligeledes på træ gulv.
    Tror at i de lande hvor slædehundene er, slider de det selv af, sne og is kan jo være meget skarbt og de har jo kun minus grader så det hænger nok ikke i klumber på samme måde.

• #7   28. nov 2005 Hmm - Mette, du har nok ret i at slædehundene selv slider dem når de arbejder - jeg er også bange for at hun ikke får ordenlig fodfæste hvis hun har al det hår, for det bare vokser og vokser, så jeg tror jeg fotsætter med at klippe ned under hele året :o)

Tusind tak for jeres gode og hurtige respons - det er rigtig dejligt at høre om jer andres erfaringer *S*

• #8   28. nov 2005 Katrine - det sidste var jeg slet ikke klar over - sokker, ja hvorfor ikke *S*

• #9   28. nov 2005 Nellys hår på poterne bliver også trimmet - men hun er jo en trimmerace så jeg ved ikke om det kan sammenlignes.

Hun bliver klippet så det er helt jævnt - altså ikke op mellem tæerne andet end hvis héndes allergi blusser op og hun skal smøres mellem tæerne!

• #10   28. nov 2005 Jeg vil da til at klippe pelsen under poterne nu, for Mille døjer meget med sneklumper under poterne og her når der kommer rigtig meget sne, så kan hun næsten ikke gå efter nogle 500 meter. Så må vi lige stoppe op og nuldre poterne ;o)

• #11   28. nov 2005 daisys r ikk særlig langt..
    det vokser bar lidt for sig selv.. ö

• #12   29. nov 2005 Skønt at læse om jeres hunde og erfaringer med dette - mange tak fordi i brugte lidt tid på at svare :-))

Knus,
    Karina.

Kommentér på:
Klipper i pote hår ?

Annonce