838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Regler for opdrætter? Regler for opdrætter?

Hejsa.

HAr en meget dårlig nyhed. Sonja har D-hofter smiley
Derved er mine planer om kennel røget i vasken.
Nu er Sonja så kun en familie hund.

Nu er Sonja jo med stamtavle fra DKK og der er jo 2 års garanti på.
Har hørt noget om at hvis hunden har dårlige hofter fra D og nedad, så kan man få alle sine penge tilbage fra opdrætter?
Eller skal opdrætter bare give en slat?

Jeg gav 8000 for Sonja i efteråret 2006.

Hvis nogle kan hjælpe, så må i da også gerne finde et link. Har været inde op DKK's hjemmeside men kan intet finde.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler for opdrætter?
  • #1   12. aug 2008 www.forbrug.dk
    Måske de kan hjælpe,

• #2   12. aug 2008 øvøv. det er jeg ked af at høre

så vidt jeg ved er det kun hvis du afliver hunden pga af hofterne, tror ikke du får penge igen hvis hunden stadig lever.

men ja snak med dkk eller se din kontrak igennem.

• #4   12. aug 2008 Ja vil også synes at du skal kontakte opdrætteren først og se hvad de siger...

• #5   12. aug 2008 Øv, det var godt nok trist. Du har ret til mellem 1/3 og 1/2 del af prisen, når du vælger at beholde hunden. Det er kun hvis handlen skal ophæves, altså at hunden skal retur eller er så dårlig at den skal aflives ifølge dyreværns loven om at den ikke må lide, at du har krav på at få alle penge retur. Der står ikke noget i din kontrakt? Jeg skriver personligt hvad jeg giver tilbage ved D-E hofter og 3ér albuer.

• #6   12. aug 2008 Jo der er en kontrakt, men den er hjemme hos mine forældre men min opdrætter vil give et afslag på 2000kr som jeg syntes var vild sødt, men så snakkede jeg med en som sagde at jeg skulle få det hele tilbage hvis den har D hofter.
    Men den kontrakt må lige kigges efter selvom jeg ikke mener at jeg kan huske noget med dette.

Sonja har det godt nok, men nu hvor jeg ved det lægger jeg faktisk mærke til at hun anstrenger sig om at komme op af trapperne, før i tiden troede jeg at det var dovenskab men nu kan jeg da godt se at hun stopper halvvejs og kigger på mig som hun siger "hjælp mig mor".

Men så må hun lade være med at løbe med mig på tur og gå op af trapper for det er først når hun bliver ældre at det kan være besværligt.

Jeg siger tak for hjælpen..
    Skal se i kontrakten.

• #7   12. aug 2008 christina R: hvis du har skrevet under på, at du får 2000 kr retur, så er det nærmest det, der gælder, dog synes jeg at det er i underkanten, det er jo kun 1/4 del, måske vil DKK hjælpe, du skal da minimum have 1/3 tilbage.
    Du kan kun få hele beløbet retur, hvis du afleverer hunden eller den bliver aflivet, det er 100% sikkert, i hvert fald i følge købeloven.

• #8   12. aug 2008 Har du fået noget skriftlig fra opdrætteren ang HD /AD mm. ???

• #9   12. aug 2008 Ring til DKK. og ta en snak med dem om det de ved det da sikkert hvordan reglerne er

• #10   12. aug 2008 hvis alt skal refunderes skal opdrætter have hunden tilbage... du får ikke lov at beholde både den "defekte vare" og pengene - men 2.000 er et fint afslag, det er jo 25%

• #11   12. aug 2008 Tina..... så enig....

• #12   12. aug 2008 snakkede med opdrætter om det da jeg kun lige fik afvide at hun havde d via hundeweb, men vidste ikke før i dag da jeg fik mail fra dkk at hun havde d på begge hofter.!
    Jeg snakker meget med min opdrætter og vi er gode venner, og hun er dybt ulykkelig over det og kan ikke forstå det, men hun sagde at hun ville give mig penge tilbage og havde været inde på noget dkk og set hvor meget hun skulle give tilbage..

JEg vil ikke indblande DKK og diverse da jeg hellere vil opretholde mit venskab med min opdrætter end at få 1000kr mere tilbage..
    Jeg er jo kun kommet ud i udstilling og opdrætter tanker da hun har skubbet mig. Så at sige at hun vidste at sonja vil komme langt i udstillingsringen, så hvis hun ikke havde skubbet mig så havde jeg aldrig haft disse problemer.

M;en jeg må lede på nettet, om der skulle være en sund og tjekket sheltie hvalp til mig til sommer...
    Jeg siger tak for svar..

Forresten så stod der intet i kontrakten om AD og HD, da sheltie opdrættere mener at sheltier ikke har det.. hmmm...

• #13   12. aug 2008 du kan ikke få fuld pris tilbage for D hofter .... du kan sikkert få en vis procentdel tilbage og jeg synes at 25% er fair, hvis hunden er købt som familiehund. Du skal huske på at du tjekkede hunde med avl for øje og ikke fordi den havde problemer med hofterne

• #14   12. aug 2008 Hej Christina: sikke en kedelig meddelelse.
    Selvom Sonja i både din og min verden stadig er gudeskøn og perfekt, der det da surt ikke at kunne netop videre-avle alle de fantastiske egenskaber hun har, samt skønhed.
    Men en herlig familiehund har hun jo altid været, og ændrer sig ikke.
    Bliver spændende hvad planerne bliver med nr. 2.
    Håber vi snart ser Jer igen!
    (Vi henter Almunia midt i september)

• #15   13. aug 2008 Jeg stoler ikke helt rigtigt på dem som vurdere billederne.
    På www.hundeweb. dk kan man søge under diverse hunde.
    Jeg har set nogle der er blevet vurderet til en D og efter et nyt billed er de vurderet til C.
    Man kan også "anke/klage" hvis man ikke mener at vurderingen er rigtig.

• #16   13. aug 2008 Ja, jeg kom også til at tænke på det med at klage. Hvad sagde din dyrlæge til billederne, mener helt klart at en dyrlæge skulle kunne se, om hunden har HD: D. Hvis han ikke mener at hunden har HD, så ank til nordisk.

• #17   13. aug 2008 og ja, det er helt klart bedre at give opdrætter en jordisk chance for at sige, hvad han/hun vil give i erstating, frem for at drage DKK ind i sagen med det samme, kun hvis i ikke kan blive enige, drager man for alvor DKK ind i sagen, men om ikke andet, der sker intet ved at spørge hos DKK, hvad du har krav på.

• #18   13. aug 2008 en dyrelæge er ikke "kvalificeret" nok til at give besked præcist om hvad hofterne er.
    Altså en dyrlæge kan sagtens sige at det er en A eller B men når det bliver sendt ind til DKK hvor de har målere og diverse så kan det sagtens være C eller D...
    Derfor hvis man vil have sendt fotografierne ind til DKK må dyrelægen ikke sige noget, da han ikke præcist kan sige hvad HD hunden har..

• #19   13. aug 2008 Christina: dyrlægen må gerne sige hvad han tror det bliver - han skal bare krydse af på papirerne, om han har udtalt sig.

• #20   13. aug 2008 Christina, den status min dyrlæge har sagt har passet hver gang, så det er vel et spørgsmål om at have en dygtig nok dyrlæge???:-) Men albuerne udtaler han sig ikke om, for der er flere ting, der spiller ind i, hvad status hunden får, men hofterne er det ret nemt siger han.Og jo, han må godt udtale sig om billederne, men som Platugler skriver skal han krydse af, hvor vidt han har udtalt sig.

• #21   13. aug 2008 Lykke: min plejer heller ikke at tage fejl. Der hvor det oftest går galt er hvor en dyrlæge ikke har taget gode nok billeder og DKK alligevel dømmer ud fra dem - der kan man tage nye billeder og så få et andet resultat

• #22   14. aug 2008 Christina. hvis en dyrlæge ikke kan se om hunden er HD fri eller har en status D synes jeg helt klart, at denne skal finde sig et anet erhverv. Jeg ved da godt, at han ikke har BEMYNDIGELSE til at give en status, men det har intet at gøre med hans KVALIFIKATION. Jeg ville uden at tøve anke til nordisk råd, hvis min dyrlæge har sagt at min hund var HD fri, og den så ender med en status C eller D, det er set at DKK tager fejl, og har evt brugt forkerte billeder olign. Så jeg stoler helt og holdent på hvad han siger, for som sagt har det passet HVER gang, at det ikke er hans ord, der er lov, ved jeg udemærket godt. Og jo, dyrlægen må gerne udtale sig, han skal som Platugler skriver bare sætte kryds i rubrikken om, at han har udtalt sig om billederne.

• #23   14. aug 2008 Nu har Christina´s hund D på begge sider , så der er nok ikke så meget at komme efter....

• #24   14. aug 2008 Er helt enig med Lykke

Kommentér på:
Regler for opdrætter?

Annonce