427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hopper op af alle... Hopper op af alle...

Chili hopper op af alle hun møder...
Det er lige meget om det er nogen hun kender eller nogen tilfældig mennesker vi møder.
Det er rigtig træls for det er jo ikke alle der kan li´ hunde og hun er jo ikke nem at have mad forskellige steder hen.
Når hun ser nogen er hun ikke til at holde for at komme hen til dem og hun vil ikke gå videre hvis vi går en anden vej.

Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg kan gøre????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hopper op af alle...
  • #1   23. nov 2005 Uuuuhh.. Det er bare såå irriteende, og især nu det er så vådt udenfor..

Kayser gør det samme nu fordi han bliver understimulleret (han halter, så må ikk noget)..

Vi har fået nogle hilse-øvelser der skulle hjælpe (det gør de da også, bare ikk hver gang), men det kræver at du træner hende derhjemme og "møder" folk der ved du træner hende.. forstår du???

• #2   23. nov 2005 Hejsa.. Det hjælper ikke bare at sige et fast nej til hende eller hvad??

• #3   23. nov 2005 Hej vil du fortælle mere om de hilse øvelser?? Har nemlig også en hvalp der er vild med at snakke med mennesker der ikke ved kommmer hende

• #4   23. nov 2005 Nina---> Hvad går hilseøvelserne ud på?

Tina---> Nej, og heller ikke at trække hende tilbage. Hun hopper bare frem igen.

Jeg har sommetider fået hende til at sætte sig (det er hun nemlig god til) når vi ser nogen mennesker imod os og så vente med at gå videre, men hun hopper bare efter dem når de går forbi hende.
    Specielt børn, er hun helt vilde med og de bliver jo bange

• #5   23. nov 2005 Nårre ja *GG* i er jo ikk tankelæsere *LOL*

Det er faktisk utrolig enkelt og virker med både mennesker og hunde =D

Du skal have fat i hundens halsbånd, ikke så du kvæler den, bare sådan løst..
    Så lader du hunden hilse på hund/menneske, og hvis det bliver for vildt, lægger du roligt en flad hand over hundens snude og siger roligt "nej" mens du trække hunden tilbage i halsbåndet.. Lader hunen hilse med det samme igen og gør det samme hvis hunden stadig ikk opfører sig som du vil..

Det er meget vigtigt ikk at fare op og råbe løs eller rive i hunden for det ophidser den bare yderligere..

Håber i forstår, de er lidt lettere at vise, men det er jo pænt svært over tekst *GG*

• #6   23. nov 2005 okay.. nej der er jo ikke rart fo en golden er jo også en stor hund.. min er ikke så stor endnu men jeg bliver også nød til at sige nej og holde hende i kort snor når der kommer andre mennesker forbi... mig og kæresten har og haft sakket om at hun skal med ind i en by på et tidspunkt og gå rundt for at hun kan prøve det... Vi bor på landet så der er ikke vildt mange mennesker, men nogle kommer der alligevel.

• #7   23. nov 2005 Ja, det lyder godt men det er jo svært når der kommer nogen som ikke vil hilse på hende.
    Man kan selvfølgelig øve det med hende på nogen hun kender og så håbe hun fatter det på længere sigt

• #8   23. nov 2005 Nina<< Oki.. det lyder som en god måde at gøre det på... Hjælper det på din hund???

• #9   23. nov 2005 Lotte...> Hmm god ide.... det tror jeg at vi skalp røve med vores lille vuffi

• #10   23. nov 2005 Da Chili var lille havde vi hende også med ind i byen men der syntes folk bare det var sjovt fordi hun var så lille men jeg tvivler på de syntes det er morsomt når hun hoppe op nu.
    Hvis man spørger min kæreste passer en pote med et ømt sted... Thi thi

• #11   23. nov 2005 Jeg tror jeg vil prøve det allerede når min kæreste kommer hjem

• #12   23. nov 2005 Lotte>> Jamen det virker også hvis de ikk vil hilse på hende.. Når hun så alligevel vil hen og hilse på, laver du samme øvelse som hvis hun skulle hilse på..

Prøv at gøre det ved hende nu.. Det er ikk en direkte hilseøvelse, men en øvelse om lederskab. Hunden SKAL acceptere du gør det, derfor skal du have fat i halsbåndet så hunden ikk kan bakke væk fra dig..

• #13   23. nov 2005 Ja det er nok rigtigt at folk basre synes de små er bedårende og så lærer hun jo ikke at hun ikke skal hilse på alt og alle men at alle er til for at snakke med hende..... Det dur jo heller ikke

• #14   23. nov 2005 Du skal stå ved siden af hunden forresten..

• #15   23. nov 2005 Da Kayser var lile og bedårende og vi gik tur gennem byen med ham (tit, for bor i en by og det er den letteste vej til stranen) bad jeg dem lade være at hilse på hunden før jeg havde sagt det var okay.. Også selvom han stod og hoppede for deres opmærksomhed..

Der var mange der blev sure, men det kan jo ikk hjælpe noget for det er min hund og mig der får problemerne når han bliver stoooor og stadig mener han er centrum for alt i verden..

• #16   23. nov 2005 Ja det kan være jeg bare skal sig det til dem... det skal de jo ligesom respekterer....

• #17   23. nov 2005 Tina >> Jeg har haft gode resultater med det i hvert fald.. Det er bare gået temmelig meget i vasken nu vi ikk kan lave de ting med ham vi plejede, må kun gå 10 min om dagen og så skal der jo bare opleves ting synes han..

Forstår ham nu godt, vi må jo heller ikk lege med ham hjemme så han keeeeeeeeeeder sig bravt..

Men så er der jo kontaktøvelserne vi kan lave og det går også meget godt =)
    Men det e jo ikk det samme som 1 time i skoven og en time ved stranden om aftenen..

• #18   23. nov 2005 jeg gör det med min når vi möder folk står stille og han sidder ved siden i kort snor indtil folk er gået forbi han er kun en hvalp men det ik. sjovt når den springer op af folk han vil snakke med alle har tränet det ca. 14 dg nu og det fungerer hvis folk gerne vil hilse på sätter jeg mig på hug og holder ham nede. for at fortälle ham at man skal ik springe op.roser ham når det er gået godt.

• #19   23. nov 2005 håber det påvirker ham så han kan gå stille og roligt efterhånden som han vokser sig stor

• #20   23. nov 2005 Jeg var engang til et kursus med en dygtig hundeekspert og der havde en Berner Sennen eller rettere sagt ejeren, det samme problem.

Vi blev stilt 5-7 stk. op i en rundkreds (kan godt gøres med mindre antal) og når så hunden kom hen for at hilse, trådte personen et skridt frem mod hunden og sagde "Nej" Når hunden blev nede fik den et par pølser. Så gik ejeren videre til næste hund (hunden var i snor) og der blev det gentaget. Efter en runde eller deromkring, så havde hunden næsten forstået at den ikke måtte hoppe op.

Jeg tror det virker, fordi det er "gæsten" der siger "Nej" og altså gæsten der "forklarer" hunden at den ikke må springe op. Måske derfor det ikke virker at I siger det :o)

Husk at sætte lidt provokation på når hunden har forstået at den ikke må hoppe op. Opmuntrer den nærmest til at hoppe op ;o)

Pøj, pøj herfra!

• #21   23. nov 2005 Sikke alle de gode svar og indlæg... Det var dejligt.
    Vi går staks i gang for det genere os meget.
    Den anden dag da vi skulle til julefrokost og have fint tøj på, var det jo heller ikke fedt med et par hundepoter på tøjet.

Håber det hele virker.

Kommentér på:
Hopper op af alle...

Annonce