{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Hopper op {{forumTopicSubject}}

Da vi skulle have en hund havde vi bestemt at den ikke skulle hoppe op men det det gik altså ikke-det syntes Fanny i hvert fald ikke. Så nu vil Fanny altså hoppe op. Hun hopper op af gæster. Jeg tror ikke det er ondt ment hun vil bare have at man snakker med hende. Hvis man så gør det i noget tid falder hun så til ro. Det går jo bare ike hvis vi får flere gæster på besøg så skal alle jo stå henne og klø hende.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre ?

Det er bare ikke det eneste problem. Hun har fået en ide om at når vi spiser skal vi klø hende, så når vi sider ved bordet sætter hun sig ved siden af en og kradser en til man kløer hende. HVis jeg så kke vil klø hende (som jeg aldrig vil) går hun videre til den næste som heller ikke vil klø hende.

Hvad skal jeg gøre ?

Ellers er hun skam den bedste og artigste hund i verden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper op
  • #1   15. feb 2009 P.S. jeg er dårlig til det der med hvad for en orden den skal i så...

  • #2   15. feb 2009 Okay det vil jeg prøve. Tak smiley

  • #3   15. feb 2009 En anden god ide er at holde hunden i snor i hjemmet når der kommer nogle. Gæsterne skal så hilse på jer først og hunden holdes i stram snor og bliver irettesat hver gang hun hopper op. Når hun så sidder pænt kan gæsterne hilse på hende.
    Hun skal vide at det er hende der bliver hilst på sidst og at hun skal sidde pænt for at folk vil hilse på hende.
    Vi har gjort det på denne måde med vores han lab som også hoppede op af alle. Og det tog os ca 3 uger at få indlært at man ikke hopper op, men venter på at gæsterne hilser på ham.


  • #4   15. feb 2009 Okay tak smiley

  • #5   15. feb 2009 Du har helt ret i at Fanny ikke mener noget ondt med at hoppe op af mennesker. Tværtimod så forsøger hun faktisk at hilse (helst helt op til munden), men hun er nød til at lære at det der i hundeverdenen betragtes som god skig, er uhøflig optræden i menneskeverdenen.

    Som i al anden hundetræning så handler det om at ignorere det hunden gør forkert og belønne det den gør rigtigt, så vil den ændre adfærd. Tiden det tager at ændre adfærd afgøres af hvor længe den har gjort det, hvor god du er til at time din træning og så selvfølgelig hvor konsekvent du er. Med konsekvent så mener jeg ikke straf, men blot at reglerne altid gælder - Også når man er træt og uoplagt og måske ikke lige orker at irettesætte hunden.

    Når din hund hopper op, skal du vende ryggen til den og kigge væk fra den og når den er holdt op, skal du rose den og give den en godbid - 'Du ignorerer den forkerte adfærd og roser den rigtige'. Når Fanny er begyndt at forstå det, kan du øve det med andre personer som du så instruerer på forhånd.Til sidst vil den fise ind på lystavlen for Fanny og hun med nogle få tilbagefald vil hun stoppe med at hoppe op.

    Jeg ved godt at det er lidt tumlet i starten og kan være svært ikke at se efter hvor Fanny er henne når du skal vende ryggen til. Men bare bliv ved, så skal det nok lykkes.

    Hvis du ikke ønsker at Fanny skal kræve opmærksomhed/mad ved bordet er der først nogle regler som i skal være enige om i hjemmet (gælder også gæster)
    - Ingen tager kontakt til Fanny medens der spises
    - Det er forbudt at give Fanny noget ved bordet. Også når der ikke spises.
    - Fanny SKAL ignoreres uder spisningen

    Hvis bare en i hjemmet bryder reglerne, så giver denne person Fanny et håb om at hvis den bare bliver ved længe nok, skal der nok komme noget..... hvad skal den ellers lave *S*. Med tiden vil den helt holde op med at komme til bordet.
    At den kradser op af benet, giver helt naturligt opmærksomhed fra personen den kradser, så her er personen nød til at træde ind med et bestemt NEJ og derefter rose Fanny når den stopper. Herefter ignoreres den igen.

    Hvis det kræver for meget opærksomhed, så bed den om at lægge sig på sit tæppe eller i sin kurv medens i spiser *S*.

    God fornøjelse


Kommentér på:
Hopper op

Annonce