{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

hvalp spiser ikke meget {{forumTopicSubject}}

Hej, har i nogen gode tip hvordan jeg kan få Nika til at spise lidt mere?

Synes ikke selv hun spiser meget, hvalpe foderet er fra royal caninen. da jeg skiftede foder, var det halvt / halvt, med lidt vand.
Hun spiser nogen gange når jeg hånd foder. ellers spiser kun om morgen, og drikker en masse vand hen af dagen.
Hun og jeg er meget aktivt.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp spiser ikke meget
  • #1   9. aug 2008 Vi synes også at Viggo spiste enormt lidt til at starte med - men han tog pænt på. Prøv evt. at gøre det meget interessant at spise. Leg med maden.. Prøv f.eks. at putte det i e kop som skal væltes før det kommer ud eller i en aktivitetsbold. Så synes Viggo at det var spændende os begyndte at spise mere.

• #2   9. aug 2008 jeg har haft hende 8 dage,
    ok tak for rådet, jeg har leget med hende.

men hvad mener du med for aktivt? jeg har ikke gået lange ture med hende, kun op til 5 min.
    haft hende lidt på stranden...
    vh anders

• #3   9. aug 2008 Du kunne evt. give hende noget A38, det var vores helt vild med. Hvor tit får hun mad?

• #4   9. aug 2008 Lilyl gider ikek rigtig spise her i varmen.. Jeg fortalte dyrlægen det, men han sagde så længe hun ikke tabte sig skulle jeg ikke være bekymret..

Og hun har ikke tabt sig tvært imod, hun tager stadig væk lige så roligt på smiley

Nogle gange skal vi lige gå en tur så gider hun have resten af foderet smiley

nu ved jeg ikke hvor meget din er oppe på, men Lilyl er oppe på 575g om dagen smiley fordelt over flere gange smiley

• #5   9. aug 2008 Anders: Som tommelfingerregel kan man sige 1 min. per uge hvalpen er. Vi går kun en eller to små ture med Viggo om dagen men han styre selv hvor meget han vil tonse rundt ude i haven.. Jeg tror ikke at jeg ville bruge det med A38 med mindre det er yderst kritisk.. Hunde har det med at blive forvendt.. Og det er træls med en hund der KUN gider spise hvis den får a38 på maden.

• #6   9. aug 2008 okay,
    jeg servere mad for den morgen middag og aften, smider det gamle ud.

lader det stå selvom det nok ikke er godt, da den så kommer til at hyggespise?

• #7   10. aug 2008 Anders: Vi lader også Viggos mad stå - efterhånder som han bliver større fjerner vi det igen efter en halv time men pt. er det vigtigste at han har adgang til mad og får alt hvad han skal bruge for at vokse. Vi smider heller ikke det gamle ud - han får tørkost og så længe han ikke har tømt sin skål får han ikke noget nyt. Når han så har tømt skålen får han en portion til. Hyggespise tror jeg ikke er noget du skal være bange for så længe det kun er en hvalp og vokser så meget... Men det er jo et valg man tager. Enten fylder man a38 på deres mad eller også lære man dem at spise og efterhånden vender dem til at der er mad 2 gange om dagen (eller hvor ofte man nu sytes).

Kommentér på:
hvalp spiser ikke meget

Annonce